2018-11-08, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lämna, Özcan. (Tog halva säsongen innan han bytte spelsystem, plus att Badji utvecklats på egen hand).

Avgå, Bosse. Miljoner i kassan, men aldrig att nån ersätts.

Bort med både Supar-Bosse och Özcan't.
Ni ska ha ett jävligt bra alternativ om Bosse ska bort. I synnerhet nu när Henrik Berggren också slutat. De två har burit er klubb på sina axlar de senaste åren.
2018-11-08, 10:02
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja han har ju fått spela lite överallt, men jag tycker Seb har gjort det helt ok även när han egentligen spelat på helt fel position, en mångsidig spelare helt enkelt. Poängskörden har ju inte varit fantastisk, speciellt inte om man räknar med att han skall vara en poängspelare(5 totalt), men det är ju bara en aspekt av spelet, han har ju i mitt tycke varit väldigt stabil i exempelvis det defensiva spelet, också en spelare som egentligen gör sin första säsong på den här nivån.

Werner har potential tror jag, mycket av kritiken han fått utstå får mig att tänka på all skit Haitam fick för sitt usla defensiva spel... fortfarande, likt många andra rätt ung och utvecklingsbar.

Håller med, samtidigt tycker jag en eller ett par spelartyper som DBW behövs i en startelva, Poya försökte ju experimentera lite för att få ett så slagkraftigt lag som möjligt, gick ju sådär men förstår grundidén.

Jag hoppas skadorna är över för Paka nu... nästa år skulle jag gärna se att vi spelar han som 10a, typ...

Anfallare
Georgi - Paka - Seb

Edit: Om Emil vill prova på spel utomlands så tror jag faktiskt SebO skulle kunna skolas om och fungera utmärkt som högerback.

Edit #2: "Drömvärvning" inför nästa år är Gurra på free transfer.

Helt ok sett till resten av laget kanske men inte en nivå man kan vara nöjd med dock. Det är dock som sagt svårt i ett lag som varit såpass uselt som detta. Inte omöjligt att han får gå ner som wingback/hb om Emil nu lämnar.

Werner får få en säsong till på sig ja, men mycket är förlåtet tack vare den otroligt viktiga baljan mot BP.

DBW verkar ju inte ha hört något från klubben inför nästa år, visst att han inte glänst direkt men han kan bidra med mycket även som förstereserv etc. Jag tror man får vänta lite tills man bestämt hur man ska spela 2019 innan vi vet om han är kvar.

Paka i en position strax bakom som det var lite mot MFF vore nåt, det är ju hans riktiga plats med.

Får vi in Gurra kan vi vara lite lugnare och det är ju ett tecken på att spelare faktiskt vänder hem...
2018-11-08, 12:02
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Trams! Den största ledningen var ett luftslott med tanke på Norrköpings lättare spelschema, vilket jag skrev här för någon månad sedan. Våra resultat har legat väldigt nära spelbolagens odds. Endast Örebromatchen sticker ut som hade gett fem gånger pengarna, om jag minns rätt. Den som tycker att AIK chokeat senaste matcherna hade inte blivit rik på att spela på den hunchen.

Vanskligt att använda odds som argument, speciellt när oddsen inte säger det du säger. Fyra kryss på fem matcher och 7 poäng av 15 där man var bettingfavorit i alla matcher, mot Örebro nästan 6 gånger pengarna och mot giffarna 5 gånger. Nu har man ju inte chokeat än, men visst fan har man gett sig själva en möjlighet att göra det.
2018-11-08, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vanskligt att använda odds som argument, speciellt när oddsen inte säger det du säger. Fyra kryss på fem matcher och 7 poäng av 15 där man var bettingfavorit i alla matcher, mot Örebro nästan 6 gånger pengarna och mot giffarna 5 gånger. Nu har man ju inte chokeat än, men visst fan har man gett sig själva en möjlighet att göra det.

man kan vara "bettingfavorit" med 34% oddsbaserad chans att vinna matchen. vad har det med det eviga tjatandet om "choke" att göra? örebro och sundsvallmatcherna är de enda man "skulle" vinna. lägg där till en seger mot östersund där oddset gissningsvis låg runt 6.50 efter tre minuter.

hade AIK haft samma matchbild och resultat som norrköping haft senaste fem så hade man istället snackat om att AIK "alltid har tur", finns alltid något att gnälla över antar jag
Senast redigerad av M.S 2018-11-08 kl. 12:56.
2018-11-08, 12:59
Medlem
mishimas avatar
AIK:arna har alltså redan försvarat det som att inte är en choke. Man har alltså redan gett upp?

Undrar hur AIK-spelarna sover förresten. Många röda ögon på söndag.
2018-11-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
AIK:arna har alltså redan försvarat det som att inte är en choke. Man har alltså redan gett upp?

japp, verkligen. eller så är det bara svårt att gång på gång läsa inlägg av sinnesslöa människor som inte förstår sig på skeva spelscheman och enkel sannolikhetsteori. minns kravallerna 2014 när MFF chokade sönder i CL-gruppspelet. tänk att ha ett poängsnitt på 1.5p/match efter två rundor och ändå inte lyckas ta sig vidare, fyfan vad illa!
2018-11-08, 13:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
japp, verkligen. eller så är det bara svårt med sinnesslöa människor som inte förstår sig på skeva spelscheman och enkel sannolikhetsteori. minns kravallerna 2014 när MFF chokade sönder i CL-gruppspelet. tänk att ha ett poängsnitt på 1.5p/match efter två rundor och ändå inte lyckas ta sig vidare, fyfan vad illa!

Ni darrar ju som asplöv! Var är självsäkerheten?
2018-11-08, 13:09
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
man kan vara "bettingfavorit" med 34% oddsbaserad chans att vinna matchen. vad har det med det eviga tjatandet om "choke" att göra? örebro och sundsvallmatcherna är de enda man "skulle" vinna. lägg där till en seger mot östersund där oddset gissningsvis låg runt 6.50 efter tre minuter.

hade AIK haft samma matchbild och resultat som norrköping haft senaste fem så hade man istället snackat om att AIK "alltid har tur", finns alltid något att gnälla över antar jag

Ja, det jag vänder mig emot är psykologiserandet av resultatserier som "vinnarmentalitet" när det går bra en längre tid och "darrning" och "chokeande" när det går dåligt ett tag. Form, tur och motståndare spelar roll. Pengar och i viss mån organisation/ledare spelar ännnu större roll, medan "vinnarmentalitet" och tal om att "vi är för fan [insert vallfritt hybrisuttalande]" knappt spelar någon roll alls.
2018-11-08, 13:11
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:

Det är vi fans som är oroliga. Jag tror verkligen att spelarna hela säsongen har tagit en match i taget och inte tagit ut vare sig vinster eller förluster i förskott.
2018-11-08, 13:12
Medlem
Shuyins avatar
Finns inget chockande överhuvudtaget. Men det kan bli stolpe ut i matcher, precis som senast mot GIF Sundsvall. Drömläget består dock och klarar vi inte av att vinna mot Kalmar är vi ändå inte värdiga mästare.
2018-11-08, 13:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ni darrar ju som asplöv! Var är självsäkerheten?

Vad är det för utväxling av fans självsäkerhet?
2018-11-08, 13:45
Medlem
Bäst att Kalmar-folket håller i sina biljetter hårt på söndag. Hör rykten om att det kommer att resa ned hundra och åter hundratals gnagare utan biljett som kommer att göra vad som helst för att komma in på arenan, exempelvis rycka av folk i rödvit utstyrsel eller hota sig till deras biljetter utanför arenan. Allt detta för att Kalmar har varit så vrånga att vägra släppa samtliga platser till Gnaget-supportrar. Då får allt bönderna skylla sig själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in