2018-12-06, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Svårt att bevisa men , jag tror det.

Den lyckligast mannen är gift och 39 år.

Den olyckligaste än ogift kvinna. 42 år.

https://www.psychologytoday.com/us/blog/high-octane-women/201109/meet-the-least-happy-people-in-america

Man kan anta att personer blir lyckligare när deras mål blir uppfyllda och ett av kvinnans viktigaste mål är att ha barn sen tror jag att ett annat viktigt mål för kvinnor är att bli omtyckta utan reservationer.

Det står att det är en: Decline in female happiness.

Jag tror att om kvinnor och män skulle gilla varandra mer skulle kvinnor och män bli lyckligare.

Män kan inte bli lyckliga om de ska tvinga kvinnor till något ,eftersom det är samma sak som att säga att jag gillar inte dig och kvinnor kommer inte gilla män tillbaka.

Om man gjorde experiment att leva lite som man gjorde förr. En kvinna och en man och några barn plus eventuellt några men ganska isolerade från omgivningen.

Resultatet skulle troligtvis vara att de gillar varandra och detta beroende på att de får ingen information om anledningar till att inte gilla varandra , den viktigaste informationen är snarare att de ska älska varandra i nöd och lust.

Det fanns helt enkelt mindre anledningar till att inte gilla varandra förr , nu finns film ,TV och tidningar som kan ge impulser om att ogilla varandra , så det är faktiskt svårare för män och kvinnor att gilla varandra nu.

Män bör också tänka på att inte skaffa anledningar att ogilla kvinnor eller utnyttja fysiskt övertag mot dem , vilket är otroligt simpelt.
Du glömde att skriva med och utan barn.
Kanske det inte är just att de är gifta eller ogifta som gör de lyckligaste eller olyckligaste, kanske det är att de har och inte har barn.
Sen är det inte giftermål män klagar på, de klagar över att kvinnor inte vill ligga runt med dem.
Citera
2018-12-06, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Du glömde att skriva med och utan barn.
Kanske det inte är just att de är gifta eller ogifta som gör de lyckligaste eller olyckligaste, kanske det är att de har och inte har barn.
Sen är det inte giftermål män klagar på, de klagar över att kvinnor inte vill ligga runt med dem.

Jag kan naturligtvis inte exakt veta men jag tror att om kvinnor blir uppskattade och då menar jag totalt uppskattade för hela deras personlighet så kommer de vara lyckligare.

Fast kvinnan själv måste ha en sån personlighet att hon kan ta emot att vara uppskattad.

Det är det som är spelet i ett äktenskap att man växelvis uppskattar varandra ,bara att man rör varandra och är i närheten , gör att kärleken ökar.

Det skulle mycket väl kunna vara så att om två personer bara var i närheten av varandra tillräckligt länge skulle de gilla varandra mer , utan att varken göra något annat.

Fast vi har en annan faktor och det är uttråkning och när två har varit tillsammans ett visst antal år kan de känna uttråkning och tycka de vill göra något annat. Att prata om detta skulle hjälpa en hel del.

-"Livet är tråkigt" ,-"det händer inget" , -"varför är inget spännande" och tillslut hittar de på något som de tycker är tillräckligt intressant för att tycka det är roligt igen.
Citera
2018-12-07, 09:50
Medlem
Citat:
Jag kan naturligtvis inte exakt veta men jag tror att om kvinnor blir uppskattade och då menar jag totalt uppskattade för hela deras personlighet så kommer de vara lyckligare.

Fast kvinnan själv måste ha en sån personlighet att hon kan ta emot att vara uppskattad.

Det är det som är spelet i ett äktenskap att man växelvis uppskattar varandra ,bara att man rör varandra och är i närheten , gör att kärleken ökar.

Det skulle mycket väl kunna vara så att om två personer bara var i närheten av varandra tillräckligt länge skulle de gilla varandra mer , utan att varken göra något annat.

Fast vi har en annan faktor och det är uttråkning och när två har varit tillsammans ett visst antal år kan de känna uttråkning och tycka de vill göra något annat. Att prata om detta skulle hjälpa en hel del.

-"Livet är tråkigt" ,-"det händer inget" , -"varför är inget spännande" och tillslut hittar de på något som de tycker är tillräckligt intressant för att tycka det är roligt igen.
Läste att folk får fysisk smärta av att känna sig ensamma och att ensam kunde man känna sig trots gift eller många vänner.
Jag tror att har man barn, så känner man sig nog inte lika ensam som om man inte har.

Fast killar vill oftast inte ha tjej eller barn, de vill ligga med flertalet snygga kvinnor, det är det de jagar, de vill inte binda sig, de vill leka av sig som de säger.

Värsta skräcken för de flesta män att råka göra en kvinna gravid, de tänker bara på att det kostar pengar, pengar de vill leka upp själva.
Biologiskt är att skaffa barn och föra sina gener vidare det som är viktigaste och huvudsyftet här i livet, men för killar är det bara att dra över tjej efter tjej så de kan skryta för sina kompisar om hur många snygga tjejer de knullat och få ryggdunkningar.

Tjejerna som är kvar på dejtingsajter har tagit efter det här beteendet, de andra har känt sig utnyttjade och slutat dejta.
Citera
2018-12-07, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Läste att folk får fysisk smärta av att känna sig ensamma och att ensam kunde man känna sig trots gift eller många vänner.
Jag tror att har man barn, så känner man sig nog inte lika ensam som om man inte har.

Fast killar vill oftast inte ha tjej eller barn, de vill ligga med flertalet snygga kvinnor, det är det de jagar, de vill inte binda sig, de vill leka av sig som de säger.

Värsta skräcken för de flesta män att råka göra en kvinna gravid, de tänker bara på att det kostar pengar, pengar de vill leka upp själva.
Biologiskt är att skaffa barn och föra sina gener vidare det som är viktigaste och huvudsyftet här i livet, men för killar är det bara att dra över tjej efter tjej så de kan skryta för sina kompisar om hur många snygga tjejer de knullat och få ryggdunkningar.

Tjejerna som är kvar på dejtingsajter har tagit efter det här beteendet, de andra har känt sig utnyttjade och slutat dejta.

Men det vore bra om män tog mer ansvar för att se till att kvinnor vart lyckliga och inte bara tänker på att de ska få sex.

Varje man som är med en kvinna borde känna att min uppgift är att göra henne lite bättre till mods.

Det är faktiskt mer givande , en att försöka utnyttja kvinnor på olika sätt: en del sexuellt eller att de försöker få kvinnor göra saker de själva inte gillar.

Om en man är ihop med en kvinna som känner sig deppig så är det faktiskt hans uppgift att försöka förbättra hennes tillstånd.

Det är t.o.m så att varje gång man möter en människa ska man ha i åtanke hur kan man göra för att han/hon känner sig bättre , man lyckas inte alltid men det är en bra utgångspunkt.

Att ligga med flera snygga tjejer är inte det högsta , utan att ha en tjej som man satsar på och som man kan öka eller bibehålla kärleken med.

De som går från kvinna till kvinna förstör sig själva eftersom de måste avbryta så många relationer att det riskerar att göra dem deppiga och aggressiva.

Skulle vara intressant om man skulle göra en undersökning och undersökte just detta.

Såg en dokumentär om hatet mot Ryska kvinnor och en man där hade haft sexuella relationer med ung. 250 kvinnor och hatade kvinnor intensivt och hade varit i fängelse 21 år. Han hatade även män så beteendet gynnar inte män och hans kompisar borde inte uppmuntra beteendet.
Citera
2018-12-07, 11:22
Medlem
Fittheligeandes avatar
Vi som inte får sex har oftast sociala svårigheter.

Sen bland de som får sex så får såklart vissa ligga mer än andra.

Men samtidigt så är ju vi som är "incels" även eftertraktade i Thailand och vissa andra länder. Så visst är kvinnsen generellt mycket kräsnare här i västvärlden.
Citera
2018-12-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande
Det ligger nog mycket i det generellt. Fan vad jag hatar mig själv ibland.
Citera
2018-12-08, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonelyness
Det ligger nog mycket i det generellt. Fan vad jag hatar mig själv ibland.
Fast sociala svårigheter är något man kan jobba på, du kan träna dig i att bli social precis som du kan träna dig i att få större muskler eller att bli bättre på att läsa/räkna.
Du måste bara öva.

Du ska inte tänka på att du måste ligga med snyggaste tjejerna, du ska försöka prata med alla.

Säg hej till grannarna, småprata på hållplatser, på bussen, med kassörskorna.
Nu menar jag inte att du ska stå och mala på, men du kan alltid säga något litet eller fråga något.
Vi svenskar är kända för att prata väder och det är en ingång till prat för många.
Citera
2018-12-08, 07:17
Medlem
Citat:
Men det vore bra om män tog mer ansvar för att se till att kvinnor vart lyckliga och inte bara tänker på att de ska få sex.

Varje man som är med en kvinna borde känna att min uppgift är att göra henne lite bättre till mods.

Det är faktiskt mer givande , en att försöka utnyttja kvinnor på olika sätt: en del sexuellt eller att de försöker få kvinnor göra saker de själva inte gillar.

Om en man är ihop med en kvinna som känner sig deppig så är det faktiskt hans uppgift att försöka förbättra hennes tillstånd.

Det är t.o.m så att varje gång man möter en människa ska man ha i åtanke hur kan man göra för att han/hon känner sig bättre , man lyckas inte alltid men det är en bra utgångspunkt.

Att ligga med flera snygga tjejer är inte det högsta , utan att ha en tjej som man satsar på och som man kan öka eller bibehålla kärleken med.

De som går från kvinna till kvinna förstör sig själva eftersom de måste avbryta så många relationer att det riskerar att göra dem deppiga och aggressiva.

Skulle vara intressant om man skulle göra en undersökning och undersökte just detta.

Såg en dokumentär om hatet mot Ryska kvinnor och en man där hade haft sexuella relationer med ung. 250 kvinnor och hatade kvinnor intensivt och hade varit i fängelse 21 år. Han hatade även män så beteendet gynnar inte män och hans kompisar borde inte uppmuntra beteendet.
Hade män varit så här då hade ju kvinnor velat träffa en
Många upptagna killar raggar och påstår att de är singlar med, det är väldigt vanligt.
Flertalet har 1 fru/tjej sen ska de ha tjejer vid sidan av.
Finns en dokumentär om Tinder på SVT och man förstår om man är normal varför det är fler män än kvinnor där, vissa män skrämmer iväg kvinnorna.

Män skulle säkert bli överlyckliga av att få fittbilder skickade till sig, men kvinnor vill inte ha det av alla killar.
Det är som om alla blottare i världen är på Tinder, kvinnor tycker inte det är upphetsande med blottare, annars hade de aldrig blivit polisanmälda utan de hade blivit påsatta om kvinnor gillade blottare.

Sen var de så grova i språket med, rktigt grova skämt, "har du djurförsäkring? Synd för du kommer behöva det när jag bankat på din mus" Fick en tjej precis innan träffen.
Och en annan råka ut för en trevlig gentleman som hon blev livrädd för och hon vistas aldrig mer på dejtingappar.
Citera
2018-12-08, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittheligeande

Sen bland de som får sex så får såklart vissa ligga mer än andra.

Men samtidigt så är ju vi som är "incels" även eftertraktade i Thailand och vissa andra länder. Så visst är kvinnsen generellt mycket kräsnare här i västvärlden.

Det krävs dock inte så mycket för att du ska petas pga "sociala svårigheter" i dagens Sverige.
Citera
2018-12-14, 09:22
Medlem
chairmanmjaus avatar
I väntan på den stora sexvaneundersökningen nästa år så kom det idag en mindre Novus/TT-undersökning. Resultatet? 7% av männen och 14% av kvinnorna har aldrig sex.

Skulle gissa att skillnaden beror på att det finns många kvinnor som inte har fått ut något av sex, och därmed tappar intresset.
Citera
2018-12-14, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chairmanmjau
I väntan på den stora sexvaneundersökningen nästa år så kom det idag en mindre Novus/TT-undersökning. Resultatet? 7% av männen och 14% av kvinnorna har aldrig sex.

Skulle gissa att skillnaden beror på att det finns många kvinnor som inte har fått ut något av sex, och därmed tappar intresset.
Då stämde inte tesen att en majoritet av killar får inget sex, dubbelt så många kvinnor får inget sex.

Att inte få ut något av sex som kvinna är nog vanligt, främst bland yngre kvinnor och därför blir de asexuella.
Även våldtäkter påverkar att kvinnor inte vill ha sex när de fått trauman av sex.

Sen kommer en kille genast första gången man har sex och ska män ha ONS som de vill då blir det ingen bra erfarenhet.
En del killar är dåliga på att tillfredsställa med, de vill inte tänka på tjejen bara sig själva eller de är okunniga.
De har fel uppfattning om vad kvinnor gillar, eftersom de fått sin lärdom från porrfilmer.

För många kvinnor är det smärtsamt med sex och kvinnor har sin sexuella peak när de är äldre, de har inte lika stor lust till sex när de är yngre och det är de yngre kvinnorna männen vill ligga med.

Men om många män anser att majoriteten av män inte får sex, så räcker det att gå på stan för att se hur killarna ser ut, de klär sig förjävligt, fula mössor, stora barnreflexer, UFF kläder, ickematchande färger. De klär sig så man genast tänker att han måste ju ha asperger. De klär sig så de ser förståndshandikappade ut.
Citera
2018-12-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chairmanmjau

Den här undersökning är beställd av etablissemanget för att visa att det inte finns någon sex-löshet hos män och att det är kvinnor som är offer och inte får sex.

Jag tror snarare att det är att männen inte vill erkänna att de inte har sex utan vill spridda en bra PR om sig själv. Några är dessutom tvungna att köpa sex.

Det är nästan omöjligt att så lite kvinnor aldrig har sex eftersom fler än så har barn och för att ha barn måste man ha sex om man inte inseminerar.

Fast det är rätt att en del kvinnor blir helt traumatiserade av påtvingad sex och helt tappar lusten.
Fast de borde inte bli helt A-sexuella eftersom de då faller ur genpoolen. Är det så att alla kvinnor som inte vill ha sex inte får barn kommer de som vill ha sex överleva genetiskt och det kommer bli något fler kvinnor som vill ha sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in