2018-11-16, 14:24
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spacefun
sex är ingen rättighet i livet , man måste förtjäna det , annars blir det inget
är detta så jävla svårt att fatta bland killar

Hur förtjänar man det då enligt dig?
Citera
2018-11-16, 14:25
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locifer
Nä. Det är inte sant. Kvinnor är i regel mindre kinkiga med utseende än män. Däremot är de mer känsliga för svag självkänsla och offermentalitet. Finns en anledning till att många kvinnor (inklusive min fru) verkligen HATAR killar som Marcus Birro, Stefan Holm och andra lättkränkta typer men gillar lite mer självsäkra killar. Nästan oavsett hur de ser ut. Hur många gånger har man inte förvånats över hur vissa killar lyckats få en betydligt snyggare tjej? Tvärtom är dock ovanligt (att killen är mycket snyggare i ett förhållande alltså).

Tror det här är en av de där missförstånden som hindrar unga killar och tjejer från att mötas. Killarna är kropps- och utseendefixerade och tänker att tjejer är likadana. Sen fattar de ingenting när deras gym-muskler inte alls blir den brudmagnet de tänkt sig. Tjejer gillar killar som ser vanliga ut. De som vill dejta en gym-gorilla är det oftast nåt fel i huvudet på. Typ tjejer som "tävlar i fitness" och är totalt insnöade på yta och utseende. (sen hänger ju gorillorna och fitnessbrudarna i samma miljö så det kan väl bero på det också. )
Huvudet på spiken vad gäller gnälliga töntar som Birro! Själva epitomen av osexig karl. Det är absolut att många män verkar missförstått vad kvinnor faktiskt vill ha
Citera
2018-11-16, 14:28
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttreign
Incelvarning på denna tråd, må jag säga. Skrämmande läsning.

Ni män som upplever att ni inte får sex, ni tror inte att det kan bero på att ni ser på sex som en rättighet?
Det är lustigt. Många av er som yttrar er om kvinnor i termer som horor och sliddjur, ni brukar ofta ha en ganska ryck-upp-dig-för-fan-mentalitet i samhället för övrigt. Ni är så jävla manliga och pragmatiska när det gäller övriga frågor, men när det kommer till kvinnor så blir ni små pojkar som skriker för att ni inte får den leksak som ni vill ha - en leksak som ni tycker er ha rätt till. Det kanske är dags att gå hem till mamma igen och be henne amma er?

Riktiga män, alltså vuxna män, de sitter inte hemma och hamrar ilsket på tangentbordet i diverse forum och öser skit över halva befolkningen. De har fullt upp med att leva sina liv, och däri ingår både självrespekt och respekt för andra människor - både män och kvinnor.
Varför klagar ni över feminister och horor? Om ni ser på folk på det viset så är det väl inte folk ni vill ha i er närhet? Good riddance.

Man kan inte klaga över kvinnors fria sexualitet om man själv deltar i att göra sex till någonting annat än det som håller ihop en romantisk relation. Ni är lika mycket horor ni. Äckligt, är vad det är, den syn på människor ni har.

Det är män som ni, ni som skriker att kvinnor är horor men ändå hänger på badoo eller krogen, och gladeligen drar över första frivillig som får kvinnor med ett uns av självrespekt att undvika dylika institutioner och istället söka vad ni kallar för alfahanar. Ni borde skämmas. Ta er samman, för i helvete, ta itu med ert liv. Det är så jävla svagt att lägga över ansvaret över sitt misslyckade liv på andra. Veklingar.

Ändå har riktiga skitstövlar till snubbar lättare att få tjejer än sjysta killar. Dessa respekterar inte kvinnor ett dugg, inga andra heller för den delen. Bara i mitt liv har jag sett dessa snubbar som är outbildade, ointelligenta och med dålig ekonomi knullat fler tjejer än majoriteten av vuxna män gör under ett helt liv.

Så även om jag kan hålla med om att det är patetiskt att ösa ut sin frustration på nätet så kan jag meddela att sjysta män som lever sina liv, som har respekt för både andra män och kvinnor inte får mest kjoltyg. Flest kvinnor får skitstövlarna...
Citera
2018-11-16, 14:30
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Varför är du attraherad av kvinnor?

Det är väldigt enkelt att svara på. Jag dras till skönhet. Mansformen är ful, kvinnoformen är vacker.

Citat:
Ursprungligen postat av mahuang
Ganska svår fråga att svara på, samma som att svara på varför man tycker om choklad.

Jag kan svara på vad det var som fick mej att bli attraherad av den senaste jag tittade på.
Det var att han han var söt.
Att jag mådde bra av att titta på honom, liksom någon endorfinkick eller något.
En härlig känsla i hjärnan av att titta på han och sen var det liksom som ett beroende att jag hade svårt att undvika att titta på han hela tiden.

Jag tror det är något kemiskt i hjärnan är väl svaret då, det påverkar belöningssystemet, precis som choklad.

Jag tycker om choklad för att det är gott. Det tilltalar mitt smaksinne. Precis som kvinnor tilltalar människans estetiska sinne.
Det där du skriver om låter ju faktiskt nästan som riktig attraktion. Men "söt" och manlig, utseendemässig attraktivitet går ju inte ihop riktigt. Snarare låter det som att den "söte" mannen får verka som ett substitut för en söt kvinna.
Det är intressant det där, för jag känner igen det där från ungdomsåren. Jag ansågs som "söt" av vissa tjejer på högstadiet och gymnasiet, sen när jag kommer in i 20-årsåldern så anses jag inte attraktiv längre - och samma tjejer som ansåg mig attraktiv tidigare hånglar och ligger nu bara med dominanta, maskulina hunkar eller tjejer. Jag fick med andra ord vara substitut för deras inneboende, lesbiska dragning tills dom ville ha the real deal.

Du har själv skrivit att du vill bli dominerad sexuellt av en maskulin man (i en annan tråd och diskussion oss emellan). Jag tycker du bekräftar att din attraktion till män är en strikt sexuell, undergiven fetisch och när du ser en kille du tycker är "söt" så handlar det egentligen om en inneboende lesbisk längtan du ännu inte har erkänt för dig själv.

Citat:
Nä. Det är inte sant. Kvinnor är i regel mindre kinkiga med utseende än män. Däremot är de mer känsliga för svag självkänsla och offermentalitet. Finns en anledning till att många kvinnor (inklusive min fru) verkligen HATAR killar som Marcus Birro, Stefan Holm och andra lättkränkta typer men gillar lite mer självsäkra killar. Nästan oavsett hur de ser ut. Hur många gånger har man inte förvånats över hur vissa killar lyckats få en betydligt snyggare tjej? Tvärtom är dock ovanligt (att killen är mycket snyggare i ett förhållande alltså).

Tror det här är en av de där missförstånden som hindrar unga killar och tjejer från att mötas. Killarna är kropps- och utseendefixerade och tänker att tjejer är likadana. Sen fattar de ingenting när deras gym-muskler inte alls blir den brudmagnet de tänkt sig. Tjejer gillar killar som ser vanliga ut. De som vill dejta en gym-gorilla är det oftast nåt fel i huvudet på. Typ tjejer som "tävlar i fitness" och är totalt insnöade på yta och utseende. (sen hänger ju gorillorna och fitnessbrudarna i samma miljö så det kan väl bero på det också. )

De är mindre kinkiga än män när det gäller utseende på det rent medvetna planet. Däremot gör dom en omedveten, utseendemässig utsortering där merparten killar försvinner från radarn. De enda killar dom ser är dom "snygga", sen väljer dom nån av dessa utifrån hur dominant har är och så tror dom att dom har valt utifrån personlighet och inte utseende.
Män är mer ytliga på det sättet att vi fokuserar mer på utseendet medvetet. Dock finner vi betydligt fler kvinnor attraktiva än antalet män som kvinnor finner attraktiva. Vi är mer genuint attraherade av kvinnan helt enkelt.

Ja, kvinnor hatar svaghet. Hela deras sexualitet går ut på att mannen ska vara bättre än dem så de kan känna sig underlägsna och undergivna. Kvinnlig heterosexualitet är en sexuellt, undergiven fetisch.
Senast redigerad av kulturstrateg 2018-11-16 kl. 14:48.
Citera
2018-11-16, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Ändå har riktiga skitstövlar till snubbar lättare att få tjejer än sjysta killar. Dessa respekterar inte kvinnor ett dugg, inga andra heller för den delen. Bara i mitt liv har jag sett dessa snubbar som är outbildade, ointelligenta och med dålig ekonomi knullat fler tjejer än majoriteten av vuxna män gör under ett helt liv.

Så även om jag kan hålla med om att det är patetiskt att ösa ut sin frustration på nätet så kan jag meddela att sjysta män som lever sina liv, som har respekt för både andra män och kvinnor inte får mest kjoltyg. Flest kvinnor får skitstövlarna...

Fast när jag tittar runt här på flashback och ser vad de "fina och schyssta" killarna skriver så vänder det sig i magen. Ni hatar ju kvinnor. Kvinnor beskrivs som köttstycken som helst ska "tas i tvåan".

De där skitstövlarna kan omöjligt vara värre.
Citera
2018-11-16, 14:40
Medlem
Strongmanx2s avatar
Jag är övertygad om att killar får ligga mindre pga man får ut mer utav datorer och tv-spel.

Förr när Nintendo 8-bitars var poppis så var det kanske kul att spela någon timme eller två, sedan gick telefonlinjen varm och man samlade ihop ett grabbgäng och gick ut och festade altn hängde på stan i brist på annat.

Hade jag varit ung idag hade jag inte heller fått ligga, hade bara legat hemma i soffan och spelat Xbox.
Citera
2018-11-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Det är väldigt enkelt att svara på. Jag dras till skönhet. Mansformen är ful, kvinnoformen är vacker.

De är mindre kinkiga än män när det gäller utseende på det rent medvetna planet. Däremot gör dom en omedveten, utseendemässig utsortering där merparten killar försvinner från radarn. De enda killar dom ser är dom "snygga", sen väljer dom nån av dessa utifrån hur dominant har är och så tror dom att dom har valt utifrån personlighet och inte utseende.
Män är mer ytliga på det sättet att vi fokuserar mer på utseendet medvetet. Dock finner vi betydligt fler kvinnor attraktiva än antalet män som kvinnor finner attraktiva. Vi är mer genuint attraherade av kvinnan helt enkelt.

Ja, kvinnor hatar svaghet. Hela deras sexualitet går ut på att mannen ska vara bättre än dem så de kan känna sig underlägsna och undergivna. Kvinnlig heterosexualitet är en sexuellt, undergiven fetisch.

Kvinnor attraheras oftare av personlighet, status, makt och såna saker. Det är ju därför kvinnor flockas kring rika, kända män, dömda mördare osv medan män inte gör det i lika hög grad. Att t ex börja spela i ett band ger dig en massa fler brudar än om du "bor" på gymmet i 10 år och får värsta fysiken.
Citera
2018-11-16, 15:15
Medlem
Citat:
Så det är värre att ventilera frustration anonymt på internet än att vara en skitstövel irl? Nu försöker du rättfärdiga kvinnors felaktiga val av män eftersom du inte vill inse den obekväma sanningen.

Problemet är att ni ger uttryck för känslor och synpunkter som är direkt kvinnofientliga. Hade jag varit kvinna hade jag valt såna typer sist av alla. Även om det är skrivet "anonymt" så är det ju direkt skrämmande hur en del resonerar. Allt handlar om er sexuella längtan och frustration. Det handlar aldrig om en djupare mening med ett förhållande. Att göra saker tillsammans, att älska varandra på djupet, skaffa barn som man gemensamt uppfostrar osv. Nej det är bara "tar hon den i tvåan"-snack hela tiden. (Varför är ni så besatta av rövhålet förresten? Är ni bögar?)

Vad är det som gör att kvinnor ska välja er? Är ni snälla innerst inne?
Citera
2018-11-16, 15:24
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Jag tycker om choklad för att det är gott. Det tilltalar mitt smaksinne. Precis som kvinnor tilltalar människans estetiska sinne.
Det där du skriver om låter ju faktiskt nästan som riktig attraktion. Men "söt" och manlig, utseendemässig attraktivitet går ju inte ihop riktigt. Snarare låter det som att den "söte" mannen får verka som ett substitut för en söt kvinna.
Det är intressant det där, för jag känner igen det där från ungdomsåren. Jag ansågs som "söt" av vissa tjejer på högstadiet och gymnasiet, sen när jag kommer in i 20-årsåldern så anses jag inte attraktiv längre - och samma tjejer som ansåg mig attraktiv tidigare hånglar och ligger nu bara med dominanta, maskulina hunkar eller tjejer. Jag fick med andra ord vara substitut för deras inneboende, lesbiska dragning tills dom ville ha the real deal.

Du har själv skrivit att du vill bli dominerad sexuellt av en maskulin man (i en annan tråd och diskussion oss emellan). Jag tycker du bekräftar att din attraktion till män är en strikt sexuell, undergiven fetisch och när du ser en kille du tycker är "söt" så handlar det egentligen om en inneboende lesbisk längtan du ännu inte har erkänt för dig själv.

Ah. Läste detta och lite i din historik. Du verkar vara rätt ointresserad av diskussion och cementerad i din (märkliga, av mig bedömd som substanslösa) teori. Du tycks ha missat att väldigt många icke-dominanta snubbar lyckas attrahera kvinnor. Och jag förstår inte varför mannens intresse för kvinnor skulle vara "äkta" men kvinnans en fetisch. Din förklaring är mest anekdotiskt svammel.
Citera
2018-11-16, 15:28
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Så det är värre att ventilera frustration anonymt på internet än att vara en skitstövel irl? Nu försöker du rättfärdiga kvinnors felaktiga val av män eftersom du inte vill inse den obekväma sanningen.

Om det nu handlar om en "fetisch" som är djupt rotad kan du väl inte säga att kvinnor gör felaktiga val?
Försök ändra snubbar istället. T ex att alla som är icke-attraktiva enligt din mall tränas upp till bögeri.
Citera
2018-11-16, 15:33
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Problemet är att ni ger uttryck för känslor och synpunkter som är direkt kvinnofientliga. Hade jag varit kvinna hade jag valt såna typer sist av alla. Även om det är skrivet "anonymt" så är det ju direkt skrämmande hur en del resonerar. Allt handlar om er sexuella längtan och frustration. Det handlar aldrig om en djupare mening med ett förhållande. Att göra saker tillsammans, att älska varandra på djupet, skaffa barn som man gemensamt uppfostrar osv. Nej det är bara "tar hon den i tvåan"-snack hela tiden. (Varför är ni så besatta av rövhålet förresten? Är ni bögar?)

Vad är det som gör att kvinnor ska välja er? Är ni snälla innerst inne?

Nu tillhör inte jag dem som uttrycker sig så, men jag tror det för dom allra flesta som skriver så är ett uttryck för frustration. Jag håller heller inte med om att det bara handlar om sex, dom allra flesta män vill ha en genuin connection med en kvinna på det romantiska planet även om dom bara skriver om sex.

Sen förstår jag inte hur det kan vara ett problem om man skriver på ett kvinnofientligt sätt anonymt på internet. Eller menar du att tjejer är psykiska och vet vad den där beta-killen skrivit om på nätet och att hon därför inte är attraherad av honom?
Citera
2018-11-16, 15:45
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Felaktiga val eftersom den typen av män är värdelöst förhållande och "skaffa familj med"-material.
Resterande del av ditt inlägg är för dumt för att ens kommentera.

Du har inte intellekt nog att förstå utförliga och filosofiska resonemang.
Ge ett exempel på en icke-dominant, icke-snygg kille som attraherar kvinnor så tar vi det därifrån.

Jaha. Och varför har då kvinnan denna "fetish"? För att Gud var på bushumör?

Nä, inser att man måste befinna sig på en väldigt, eh...speciell intellektuell nivå för att köpa ditt dravel.

Du kan få fler exempel: Martin, Göran och Magnus på mitt jobb. Sjukt mjuka alla tre, gör inte annat än får barn. Case closed.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in