Citat:
Ursprungligen postat av
Betongbaletten
Varför är du attraherad av kvinnor?
Det är väldigt enkelt att svara på. Jag dras till skönhet. Mansformen är ful, kvinnoformen är vacker.
Citat:
Ursprungligen postat av
mahuang
Ganska svår fråga att svara på, samma som att svara på varför man tycker om choklad.
Jag kan svara på vad det var som fick mej att bli attraherad av den senaste jag tittade på.
Det var att han han var söt.
Att jag mådde bra av att titta på honom, liksom någon endorfinkick eller något.
En härlig känsla i hjärnan av att titta på han och sen var det liksom som ett beroende att jag hade svårt att undvika att titta på han hela tiden.
Jag tror det är något kemiskt i hjärnan är väl svaret då, det påverkar belöningssystemet, precis som choklad.
Jag tycker om choklad för att det är gott. Det tilltalar mitt smaksinne. Precis som kvinnor tilltalar människans estetiska sinne.
Det där du skriver om låter ju faktiskt nästan som riktig attraktion. Men "söt" och manlig, utseendemässig attraktivitet går ju inte ihop riktigt. Snarare låter det som att den "söte" mannen får verka som ett substitut för en söt kvinna.
Det är intressant det där, för jag känner igen det där från ungdomsåren. Jag ansågs som "söt" av vissa tjejer på högstadiet och gymnasiet, sen när jag kommer in i 20-årsåldern så anses jag inte attraktiv längre - och samma tjejer som ansåg mig attraktiv tidigare hånglar och ligger nu bara med dominanta, maskulina hunkar eller tjejer. Jag fick med andra ord vara substitut för deras inneboende, lesbiska dragning tills dom ville ha the real deal.
Du har själv skrivit att du vill bli dominerad sexuellt av en maskulin man (i en annan tråd och diskussion oss emellan). Jag tycker du bekräftar att din attraktion till män är en strikt sexuell, undergiven fetisch och när du ser en kille du tycker är "söt" så handlar det egentligen om en inneboende lesbisk längtan du ännu inte har erkänt för dig själv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Locifer
Nä. Det är inte sant. Kvinnor är i regel mindre kinkiga med utseende än män. Däremot är de mer känsliga för svag självkänsla och offermentalitet. Finns en anledning till att många kvinnor (inklusive min fru) verkligen HATAR killar som Marcus Birro, Stefan Holm och andra lättkränkta typer men gillar lite mer självsäkra killar. Nästan oavsett hur de ser ut. Hur många gånger har man inte förvånats över hur vissa killar lyckats få en betydligt snyggare tjej? Tvärtom är dock ovanligt (att killen är mycket snyggare i ett förhållande alltså).
Tror det här är en av de där missförstånden som hindrar unga killar och tjejer från att mötas. Killarna är kropps- och utseendefixerade och tänker att tjejer är likadana. Sen fattar de ingenting när deras gym-muskler inte alls blir den brudmagnet de tänkt sig. Tjejer gillar killar som ser vanliga ut. De som vill dejta en gym-gorilla är det oftast nåt fel i huvudet på. Typ tjejer som "tävlar i fitness" och är totalt insnöade på yta och utseende. (sen hänger ju gorillorna och fitnessbrudarna i samma miljö så det kan väl bero på det också.

)
De är mindre kinkiga än män när det gäller utseende på det rent medvetna planet. Däremot gör dom en omedveten, utseendemässig utsortering där merparten killar försvinner från radarn. De enda killar dom ser är dom "snygga", sen väljer dom nån av dessa utifrån hur dominant har är och så tror dom att dom har valt utifrån personlighet och inte utseende.
Män är mer ytliga på det sättet att vi fokuserar mer på utseendet medvetet. Dock finner vi betydligt fler kvinnor attraktiva än antalet män som kvinnor finner attraktiva. Vi är mer genuint attraherade av kvinnan helt enkelt.
Ja, kvinnor hatar svaghet. Hela deras sexualitet går ut på att mannen ska vara bättre än dem så de kan känna sig underlägsna och undergivna. Kvinnlig heterosexualitet är en sexuellt, undergiven fetisch.