Citat:
Ursprungligen postat av
Eskortkillen
Kan du lugna ner din ton lite, du är aggressiv och hatar och dumförklara människor, skriv inte mer om du ska ha denna ton mot debattörer som mig.
Jag hatar inte, men jag förbehåller mig rätten att skriva på detta forum. Den rätten har för övrigt alla.
Skälet till att jag skriver här är främst två:
- Jag anser inte att idiotier bör stå helt oemotsagda. Hypotesen att jorden skulle vara platt är en sådan idioti, bevisen för jordens sfäriska form är helt överväldigande.
- Jag vill att de som läser forumet utan att skriva i det ska veta att det finns personer som inser att "plattjordarna" har fel.
Jag drar mig inte heller för att tala om för (i det här avseendet) dumbommar att de är dumbommar. Tycker du att detta är att vara aggressiv så är det ditt problem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eskortkillen
Varför är det så konstigt om jorden skulle vara platt? Jag menar vi lever och njuter av livet ändå äta mat, jobba gå sova allt är som vanligt. Tycker du det är skadligt för människan om jorden är platt? Mår man sämre om jorden är platt? Är man mer dumma i huvudet om jorden är platt?
Ja, det strider mot all vetenskap och mänsklig erfarenhet samlad sedan tusentals år.
Nej, man blir inte dum i huvudet om jorden skulle vara platt. Men de som verkligen tror det är dumma i huvudet.