2018-10-27, 17:52
Medlem
Inget av det du säger bevisar att jorden snurrar.

Etern är förresten redan bevisad med 4 experiment. Och det kan vara via etern ljud går igenom, så varför skulle ljus vara annorlunda?

Kunniga människor säger att det inte har forskats om elektromagnetiskt på över 50år sedan. Det slutade runt 1927 tror jag, när världens bästa fysiker samlades på bild. Den kända bilden med alla dom, minns inte vilket år.

Nu kanske det fortfarande har forskats om, men inte på nivån som krävs för att finna att mina hypoteser kan vara korrekta.
Att du ens påstår att detta är falsifierat när etern redan är bevisad visar att du är stor med orden.
Citera
2018-10-27, 18:16
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
3. På samma sätt som en glödlampa inte lyser upp ett helt rum.
Och för att lägga till något här, ljus är inte vad officiella historien säger oss.
Ljud går via atmosfären, ljus gör det samma. Båda två tillhör nog vibrationer.
Att så inte är fallet är lätt att bevisa med hjälp av en vakuumpump. Skulle ljus behöva atmosfär för att färdas så skulle vakuumkammaren på en vanlig vakuumpump bli svart för att ljuset inte skulle kunna komma igenom vakuumet. Så är inte fallet så därför vet vi att detta påstående är felaktigt. Ljud inne i en vakuumkammare kommer ju inte ut men ljus kommer ut på samma sätt som när det är luft i kammaren.
Citera
2018-10-27, 18:32
Medlem
Men är det inte så att mörka ljud typ bas går igenom mjuka material lättar tex en madrass.
Medans höga ljusa toner går genom hårda material. Tex spänt snöre eller bambu pinne.
Samma med ljuset som blir då väldigt ljusa toner om man jämför med ljud .
Nu vart det svårt . Men ljus går inte igenom mörka material men går igenom ljusa material tex vit tunn vägg vs genom glas. Hårt materal
Universum är som glas solvibbrationerna går igenom det men inte igenom marken typ svart material. Så kan jag också tro låter vettigt men är det sant ?

Jag tror ju åxå att allt är vibrasioner små vågor. Stor vibration = vågor lol
Solen är mer vibration än vågor

Genom väggarna hör man ju bara det mörka trummandet när grannen spelar musik genom isolerade vägggar. Huvudverk

Därför tro jag jorden är rund . Det vibrerar runt jorden packar ihop en liten boll
Senast redigerad av troligengud 2018-10-27 kl. 18:44.
Citera
2018-10-27, 18:54
Medlem
madtops avatar
Citat:
Inget av det du säger bevisar att jorden snurrar.

Gör det inte? Varför?
Hur förklarar du t.ex att en foucaultpendel roterar med 15 grader per timme?

Citat:
Etern är förresten redan bevisad med 4 experiment.

Absolut inte, 'ethern' existerar inte.
Du kan läsa mer här om du orkar:
https://briankoberlein.com/2015/08/11/does-the-aether-exist-hint-no/

Citat:
Och det kan vara via etern ljud går igenom, så varför skulle ljus vara annorlunda?

Därför att ljus är elektromekanisk strålning. Vidare vet vi att ljus kan färdas i vakuum. Och vi vet att 'ethern' inte existerar.

Citat:
Kunniga människor säger att det inte har forskats om elektromagnetiskt på över 50år sedan. Det slutade runt 1927 tror jag, när världens bästa fysiker samlades på bild. Den kända bilden med alla dom, minns inte vilket år.

Jösses vilket skitsnack. Det har forskats massor runt elektromagnetism, så sent som 2014 delades ett nobelpris ut inom området.
https://www.nobelprize.org/prizes/physics/2014/press-release/

Citat:
Nu kanske det fortfarande har forskats om, men inte på nivån som krävs för att finna att mina hypoteser kan vara korrekta.

Är du helt dum i huvudet? Din 'nivå' är på grundskolenivå - en normalbegåvad 17-åring kan falsifiera dina hypoteser.

Citat:
Att du ens påstår att detta är falsifierat när etern redan är bevisad visar att du är stor med orden.

Det är inte bara jag som är "stor med orden". Hela jävla vetenskapliga etablissemanget håller med mig.
Senast redigerad av madtop 2018-10-27 kl. 19:03.
Citera
2018-10-27, 19:46
Medlem
Citat:

De samlas varje år, men just 1927 är mer känt än andra.

http://maddmaths.simai.eu/wp-content/uploads/2018/10/Solvay_conference_1927.jpg

Den finns säkert på en massa ställen.

Det forskas mer på elektromagnetism i år än någonsin tidigare. Otroligt mycket mer än 1968 eller 1927. Men du har rätt i att det aldrig någonsin kommer forskas på en sådan nivå att dina hypoteser blir korrekta.
Citera
2018-10-27, 20:03
Medlem
Vore bra om folk läste vad man skrev och inte bara citerade det man ville läsa och sedan kunna skriva något som lät väldigt bra.
jag skrev att det inte har forskats om det på en djupare nivå, så att det ännu forskas om det i dag eller för 15 år sedan är inte relevant.

Sedan så har det väl börjats forska om det på djupare nivå för folk har blivit intresserade på riktigt och tänker utanför pseudovetenskapen.

Citat:
Hur förklarar du t.ex att en foucaultpendel roterar med 15 grader per timme?
Jag kan inte utesluta att det är inte är jorden för jag är inte kunnig nog, men jag vet att som vanligt så finns det fler variationer och tänka på som man inte gör.
Citera
2018-10-27, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Text
Har du kollat in elektromagnetiskt fält nånting?
Åsikt om detta?
Finns ju mer och observera om det än gravitationen t.ex...
Senast redigerad av Kungadolf 2018-10-27 kl. 20:11.
Citera
2018-10-27, 20:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Vore bra om folk läste vad man skrev och inte bara citerade det man ville läsa och sedan kunna skriva något som lät väldigt bra.
jag skrev att det inte har forskats om det på en djupare nivå, så att det ännu forskas om det i dag eller för 15 år sedan är inte relevant.

Sedan så har det väl börjats forska om det på djupare nivå för folk har blivit intresserade på riktigt och tänker utanför pseudovetenskapen.

Jag kan inte utesluta att det är inte är jorden för jag är inte kunnig nog, men jag vet att som vanligt så finns det fler variationer och tänka på som man inte gör.

Om du vet att du inte är kunnig nog så hur skulle det vara om du lyssnade på folk som är det? Låter det vettigt?
Citera
2018-10-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om du vet att du inte är kunnig nog så hur skulle det vara om du lyssnade på folk som är det? Låter det vettigt?
Jag lyssnar på folk som ser igenom scientismen.
Citera
2018-10-27, 20:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Snälla sluta med det. Du märker väl hur snett det för dig? Du kan ingenting om detta och sitter och gissar saker, och när de som faktiskt kan sågar dina idéer så kan du bara backa för du vet inget. Dra en vettig slutsats av detta nu.
Citera
2018-10-27, 20:57
Medlem
Swan65s avatar
Citat:

Varför lyssnar du inte på en jorden-runt-seglare?
Citera
2018-10-27, 21:35
Medlem
constants avatar
Citat:
Sådant heter auktoritetstro. Alltså det att du hellre lyssnar på något du verkligen ser upp till än något som verkligen har hållbara argument.

Det brukar vara något man säger om exempelvis sektmedlemmar, men jag tror faktiskt aldrig jag tidigare hört någon stolt berätta att man själv håller sig till just auktoritetstro. Festligt. Som att stolt påpeka att man tillhör en sekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in