2018-10-29, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Jag har sett massa klipp på youtube där dom säger att jorden är platt, väldigt välgjorda videos dessutom. Varför skulle nån vanlig person lägga ner energi o tid o göra en bra video om det nu är en bluff? Det är som att kasta bort massa tid på något onödigt?

Nej det köper jag inte, jag tror det ligger någonting i det hela, man spenderar inte tusentals timmar o redigerar en video om det vore en bluff.

Hur kommer det sig det finns ca 350 miljoner människor som tror på flat earth, vart kommer iden ifrån?

I min värld måste ni tro att människor som tror på flat earth vara totalt dumma i huvuden ellehur?
Ändå lever dom ett normalt liv trots allt utan bekymmer med familj och barn men dom tror på flat earth trots allt.

Nej nånting ligger bakom detta, inget som är taget ur luften bara så där.

Haha det är väl för tusan inget argument överhuvudtaget. Här har du en video som är extremt välgjord och påkostad, som handlar om Hollow Earth-teorin (att jorden är ihålig): https://youtu.be/bTH7JGzXlg0

Det finns för övrigt mängder med fler fler välgjorda videos i detta ämne, liksom det finns mängder med välgjorda videos om alla konspirationsteorier.

Och för övrigt vill jag ha en käłla på att det finns 350 miljoner människor som tror på flat Earth (även om det inte förvånar mig med tanke på alla lågintelligenta människor som finns på vår runda jord).
Senast redigerad av tremolosy 2018-10-29 kl. 09:05.
Citera
2018-10-29, 13:14
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autofire
Hur kommer det sig att man vill lura folket att tro att jorden är rund isåfall? En sådan bluff, med allt vad det innebär, kostar ju också en rejäl slant. Varför skulle man vilja lägga ner all den mödan och pengarna om det nu inte är sant?
Bara för att många tror något blir ett inte per automatik sant.
Hela världen är en bluff, allt vi ser och vet är en bluff en konspiration.
Det handlar om att ha kontroll över världen. Det handlar om att hålla människan i hårt grepp. Vi lever i en kontrollerad värld där topparna styr.

Platt jord är ett intressant ämne, jag menar så många människor väljer att tro på det, så borde det kanske ligga någonting i det hela, varför ska någon helt plötsligt tro att jorden är platt, det är ju korkat för majoriteten av oss, och personen i fråga dumförklaras. Vi borde kanske vara mer öppna med tankar och kolla av och notera varför det är som det är.
Citera
2018-10-29, 13:18
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Tja, ett skäl kan vara att de tjänar reklampengar på det. Ett annat att de gillar att lura korkade dumbommar.
OBS: Inget av detta finns publicerat i seriösa vetenskapliga forskningstidskrifter. Trots att den som kan bevisa att jorden är platt antagligen skulle få världsberömmelse, Nobelpris och alla tänkbara andra utmärkelser.
OBS (igen): På youtube kan vilken idiot som helst lägga upp vad skit som helst. Och uppenbarligen finns det dom som gör det också. Eric Dubays "200 bevis" är ett praktexempel.

Vi TROR inte det, vi VET att de är dumma i huvudet. Såvida de inte trollar.
Kan du lugna ner din ton lite, du är aggressiv och hatar och dumförklara människor, skriv inte mer om du ska ha denna ton mot debattörer som mig.

Reklampengar på youtube får man mest med antal subscribers, vissa lägger bara upp en video som är välgjord med många tittare dom får inga pengar.

Varför är det så konstigt om jorden skulle vara platt? Jag menar vi lever och njuter av livet ändå äta mat, jobba gå sova allt är som vanligt. Tycker du det är skadligt för människan om jorden är platt? Mår man sämre om jorden är platt? Är man mer dumma i huvudet om jorden är platt?
Citera
2018-10-29, 13:22
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Haha det är väl för tusan inget argument överhuvudtaget. Här har du en video som är extremt välgjord och påkostad, som handlar om Hollow Earth-teorin (att jorden är ihålig): https://youtu.be/bTH7JGzXlg0

Det finns för övrigt mängder med fler fler välgjorda videos i detta ämne, liksom det finns mängder med välgjorda videos om alla konspirationsteorier.

Och för övrigt vill jag ha en käłla på att det finns 350 miljoner människor som tror på flat Earth (även om det inte förvånar mig med tanke på alla lågintelligenta människor som finns på vår runda jord).
Ja då undrar jag vad är vitsen meningen att göra välgjorda och påkostade videos om ändå ingen ska tro på det? Varför lägger en människa ner ork, kraft och tid på detta? Man gör det knappast för det är roligt, göra videos på youtube tar lång tid speciellt om dom är långa, mycket redigering och effekter och berättarröst osv.

Personligen vet jag inte själv vad jag ska tro, jag är mer neutral i frågan. För mig spelar det ingen roll om jorden är platt om man säger så. Jag lever och mår bra ändå, jag kan leva med att jorden är platt jag mår knappast sämre av det.
Citera
2018-10-29, 13:43
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ja då undrar jag vad är vitsen meningen att göra välgjorda och påkostade videos om ändå ingen ska tro på det? Varför lägger en människa ner ork, kraft och tid på detta? Man gör det knappast för det är roligt, göra videos på youtube tar lång tid speciellt om dom är långa, mycket redigering och effekter och berättarröst osv.

Personligen vet jag inte själv vad jag ska tro, jag är mer neutral i frågan. För mig spelar det ingen roll om jorden är platt om man säger så. Jag lever och mår bra ändå, jag kan leva med att jorden är platt jag mår knappast sämre av det.

Så du tror tex filmen Guardians of galaxy är en dokumentär??
Citera
2018-10-29, 14:02
Medlem
Citat:
Kan du lugna ner din ton lite, du är aggressiv och hatar och dumförklara människor, skriv inte mer om du ska ha denna ton mot debattörer som mig.
Jag hatar inte, men jag förbehåller mig rätten att skriva på detta forum. Den rätten har för övrigt alla.
Skälet till att jag skriver här är främst två:
- Jag anser inte att idiotier bör stå helt oemotsagda. Hypotesen att jorden skulle vara platt är en sådan idioti, bevisen för jordens sfäriska form är helt överväldigande.
- Jag vill att de som läser forumet utan att skriva i det ska veta att det finns personer som inser att "plattjordarna" har fel.

Jag drar mig inte heller för att tala om för (i det här avseendet) dumbommar att de är dumbommar. Tycker du att detta är att vara aggressiv så är det ditt problem.

Citat:
Varför är det så konstigt om jorden skulle vara platt? Jag menar vi lever och njuter av livet ändå äta mat, jobba gå sova allt är som vanligt. Tycker du det är skadligt för människan om jorden är platt? Mår man sämre om jorden är platt? Är man mer dumma i huvudet om jorden är platt?
Ja, det strider mot all vetenskap och mänsklig erfarenhet samlad sedan tusentals år.

Nej, man blir inte dum i huvudet om jorden skulle vara platt. Men de som verkligen tror det är dumma i huvudet.
Citera
2018-10-29, 14:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har sett massa klipp på youtube där dom säger att jorden är platt, väldigt välgjorda videos dessutom. Varför skulle nån vanlig person lägga ner energi o tid o göra en bra video om det nu är en bluff? Det är som att kasta bort massa tid på något onödigt?

Nej det köper jag inte, jag tror det ligger någonting i det hela, man spenderar inte tusentals timmar o redigerar en video om det vore en bluff.

Hur kommer det sig det finns ca 350 miljoner människor som tror på flat earth, vart kommer iden ifrån?

I min värld måste ni tro att människor som tror på flat earth vara totalt dumma i huvuden ellehur?
Ändå lever dom ett normalt liv trots allt utan bekymmer med familj och barn men dom tror på flat earth trots allt.

Nej nånting ligger bakom detta, inget som är taget ur luften bara så där.

Du hittar på ett antal personer som du påstår tror detta, och gör detta till ett argument. Sanningen är ju den att även om alla människor skulle tro att jorden var platt så skulle den inte bli platt för det. Vad folk tror och var våra observationer säger oss är skilda saker. Samma med 'välgjorda' filmer på Youtube. Spelar ju heller ingen roll om Martin Scorsese skulle göra en film som vinner en Oscar som påstår att jorden är platt. Finns det inga hållbara argument så finns det inga. Det finns däremot hållbara argument för att jorden är rund, sfärisk.

Citat:
Hela världen är en bluff, allt vi ser och vet är en bluff en konspiration.
[...]

I den här meningen visar du vem du är.
Citera
2018-10-29, 14:42
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jag hatar inte, men jag förbehåller mig rätten att skriva på detta forum. Den rätten har för övrigt alla.
Skälet till att jag skriver här är främst två:
- Jag anser inte att idiotier bör stå helt oemotsagda. Hypotesen att jorden skulle vara platt är en sådan idioti, bevisen för jordens sfäriska form är helt överväldigande.
- Jag vill att de som läser forumet utan att skriva i det ska veta att det finns personer som inser att "plattjordarna" har fel.

Jag drar mig inte heller för att tala om för (i det här avseendet) dumbommar att de är dumbommar. Tycker du att detta är att vara aggressiv så är det ditt problem.

Ja, det strider mot all vetenskap och mänsklig erfarenhet samlad sedan tusentals år.

Nej, man blir inte dum i huvudet om jorden skulle vara platt. Men de som verkligen tror det är dumma i huvudet.

Ok men jag tycker du hatar och är aggressiv mot folk, ändra din ton lite och respektera folk som skriver. Du skriver dumma, idioter, korkade osv

Det måste ju finnas någon logik i det hela på nått sätt att jorden är platt, om så många platt jordare det finns så har dom någon grund att gå på enligt mig.

Man vet inte riktigt om bilderna på jorden är sanna, NASA är enligt mig en del av konspirationen och kan mycket väl fake bilderna, man vet sedan tidigare NASA har photoshopat bilder tidigare det kan dom även göra med jorden.

Det som är konstigt, är hur människan verka tro o veta så mycket om rymden, menar vi åker knappt till rymden hur i helvete ska man veta hur rymden funkar när vi sitter på lilla jorden och observerar med en teleskop och forska stjärnorna. Det jag menar är att man kan mycket väl lurat människan att jorden är rund när den i själva verket är platt som en pannkaka.
Citera
2018-10-29, 15:08
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ok men jag tycker du hatar och är aggressiv mot folk, ändra din ton lite och respektera folk som skriver. Du skriver dumma, idioter, korkade osv

Det måste ju finnas någon logik i det hela på nått sätt att jorden är platt, om så många platt jordare det finns så har dom någon grund att gå på enligt mig.

Man vet inte riktigt om bilderna på jorden är sanna, NASA är enligt mig en del av konspirationen och kan mycket väl fake bilderna, man vet sedan tidigare NASA har photoshopat bilder tidigare det kan dom även göra med jorden.

Det som är konstigt, är hur människan verka tro o veta så mycket om rymden, menar vi åker knappt till rymden hur i helvete ska man veta hur rymden funkar när vi sitter på lilla jorden och observerar med en teleskop och forska stjärnorna. Det jag menar är att man kan mycket väl lurat människan att jorden är rund när den i själva verket är platt som en pannkaka.

Nej det kan man inte ha gjort, eftersom det är lätt för vem som helst att observera fenomen som beror på planetens form.
Citera
2018-10-29, 16:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Kan du förklara nu hur dina two quotes visar att han själv är med i plattjords rörelsen eller antar du något som inte finns för att du inte har nånting överhuvudtaget och komma med?
Som vanligt då med andra ord?

Hej!

Kan du förklara hur det kan vara mitt på dagen i en rät linje från norr till söder på jorden. Dvs kl 12 i Stockholm, samtidigt som det är kl 12 i Johannesburg i Sydafrika, om nu solen är som en 'glödlampa'? Dagen på jorden hade ju varit i en runt område med natt kring sig.
Citat:
[...]

3. På samma sätt som en glödlampa inte lyser upp ett helt rum.
Och för att lägga till något här, ljus är inte vad officiella historien säger oss.
Ljud går via atmosfären, ljus gör det samma. Båda två tillhör nog vibrationer...
[...]

Hur kan du avfärda någon som säger sig ha seglat runt jorden som ett troll, utan att ställa frågor kring det? Vem vet, du skulle kanske kunna lära dig något om jorden av Swan65.

Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Varför lyssnar du inte på en jorden-runt-seglare?

Citat:
Jag lyssnar inte på troll. [...]

Jag slår mig på pannan pga horan Eskortkillen som påstår sig vara neutral i frågan, men som blir så glad när den hittar ännu en idiot som tror jorden är platt.
Citera
2018-10-29, 17:09
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hej!

Kan du förklara hur det kan vara mitt på dagen i en rät linje från norr till söder på jorden. Dvs kl 12 i Stockholm, samtidigt som det är kl 12 i Johannesburg i Sydafrika, om nu solen är som en 'glödlampa'? Dagen på jorden hade ju varit i en runt område med natt kring sig.

Hur kan du avfärda någon som säger sig ha seglat runt jorden som ett troll, utan att ställa frågor kring det? Vem vet, du skulle kanske kunna lära dig något om jorden av Swan65.

Jag slår mig på pannan pga horan Eskortkillen som påstår sig vara neutral i frågan, men som blir så glad när den hittar ännu en idiot som tror jorden är platt.

Nej jag är inte en platt jord medlem, men jag var glad att korvbajs blev medlem där, för att det visar att det finns många.

Edit: Kalla mig inte hora, jag är eskort det är skillnad!
Citera
2018-10-29, 17:31
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Nej jag är inte en platt jord medlem, men jag var glad att korvbajs blev medlem där, för att det visar att det finns många.

Edit: Kalla mig inte hora, jag är eskort det är skillnad!

Nej det är i princip samma sak. En eskort är alltid en hora, men en hora är inte alltid eskort.

Inser det orimliga att se till antal anhängare av en idé, medan du helt bortser från vad vetenskap och vardagliga observationer säger beträffande formen på vår planet?
Senast redigerad av Clay Allison 2018-10-29 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in