2018-10-28, 13:11
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Helvete vilket troll du är. Jag svarade på en fråga som var om pendulum experimentet..
Skit i dom, dom vill bara visa för varandra att dom tror att dom besitter på kunskap och försöker imponera på varandra.

Det är makabert att allt fler ansluter sig till FE teorin dom har över 350 miljoner anhängare, så visst finns det nått som kan tala för att jorden kanske är platt trots allt.
Citera
2018-10-28, 13:24
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeranism
Ja, sedermera ville jag påvisa att tFEs är det "ingen" som följer längre. Om du involverar dig i några av de större forumen eller YouTube-kanalerna ser man strax även att det inte finns någon egentlig konsensus inom rörelsen. Det enda som håller dem samman är övertygelsen att "de" ljuger och att det därmed inte går att lita på någon. Slutsatsen majoriteten gör är att det enda du kan lita på är dina sinnen och enligt dem så rör sig inte jorden.

Ja, jag har också noterat detta. Vidare har jag noterat (föga förvånande) att en majoritet av dessa foliehattar även tror på chemtrails, 911-konspirationen etc. Det roligaste av allt är att vissa även, parallellt med att tro att jorden är platt, tror på Hollow Earth-teorin.
Citera
2018-10-28, 13:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Skit i dom, dom vill bara visa för varandra att dom tror att dom besitter på kunskap och försöker imponera på varandra.

Det är makabert att allt fler ansluter sig till FE teorin dom har över 350 miljoner anhängare, så visst finns det nått som kan tala för att jorden kanske är platt trots allt.

Även om det antalet stämmer så blir det inte mer troligt att jorden är platt.
Citera
2018-10-28, 15:36
Medlem
jeranisms avatar
Citat:

Var har du fått det fetade från? Om man ska lita på prenumerationsantal på YT-kanaler, söktryck på Google och deltagare på konferenser är det närmre ~500 000 globalt. Visserligen anser de själva att FE är den största rörelsen i världen och att de har miljontals anhängare men data motsäger detta. Mer specifikt visar Google trends att intresset stagnerat och minskat under 2018.
Citera
2018-10-28, 15:45
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Var har du fått det fetade från? Om man ska lita på prenumerationsantal på YT-kanaler, söktryck på Google och deltagare på konferenser är det närmre ~500 000 globalt. Visserligen anser de själva att FE är den största rörelsen i världen och att de har miljontals anhängare men data motsäger detta. Mer specifikt visar Google trends att intresset stagnerat och minskat under 2018.
Det finns hemliga grupper där dom har flera hundra miljoner medlemmar, som inte finns på nätet att hitta.

Sen ska vi ta med alla som tror jorden är platt men inte vågar gå ut med det, för att denne dumförklaras av andra och den risken vill dom inte ta.
Citera
2018-10-28, 15:48
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Det finns hemliga grupper där dom har flera hundra miljoner medlemmar, som inte finns på nätet att hitta.

Sen ska vi ta med alla som tror jorden är platt men inte vågar gå ut med det, för att denne dumförklaras av andra och den risken vill dom inte ta.

Källa på detta? Låter som 100% bullshit.

Edit: aha du är ett nyreggat troll. Never mind.
Citera
2018-10-28, 21:48
Medlem
Citat:
Var har du fått det fetade från (över 350 miljoner anhängare, mitt tillägg)? Om man ska lita på prenumerationsantal på YT-kanaler, söktryck på Google och deltagare på konferenser är det närmre ~500 000 globalt. Visserligen anser de själva att FE är den största rörelsen i världen och att de har miljontals anhängare men data motsäger detta. Mer specifikt visar Google trends att intresset stagnerat och minskat under 2018.

Citat:

Med andra ord: Du har inga bevis alls för det du påstår. Trams och sagoberättelser kallas sådant - med all rätt!
Citera
2018-10-28, 23:28
Medlem
Eskortkillens avatar
Jag har sett massa klipp på youtube där dom säger att jorden är platt, väldigt välgjorda videos dessutom. Varför skulle nån vanlig person lägga ner energi o tid o göra en bra video om det nu är en bluff? Det är som att kasta bort massa tid på något onödigt?

Nej det köper jag inte, jag tror det ligger någonting i det hela, man spenderar inte tusentals timmar o redigerar en video om det vore en bluff.

Hur kommer det sig det finns ca 350 miljoner människor som tror på flat earth, vart kommer iden ifrån?

I min värld måste ni tro att människor som tror på flat earth vara totalt dumma i huvuden ellehur?
Ändå lever dom ett normalt liv trots allt utan bekymmer med familj och barn men dom tror på flat earth trots allt.

Nej nånting ligger bakom detta, inget som är taget ur luften bara så där.
Citera
2018-10-29, 01:06
Medlem
Citat:
Jag har sett massa klipp på youtube där dom säger att jorden är platt, väldigt välgjorda videos dessutom. Varför skulle nån vanlig person lägga ner energi o tid o göra en bra video om det nu är en bluff? Det är som att kasta bort massa tid på något onödigt?
Tja, ett skäl kan vara att de tjänar reklampengar på det. Ett annat att de gillar att lura korkade dumbommar.
OBS: Inget av detta finns publicerat i seriösa vetenskapliga forskningstidskrifter. Trots att den som kan bevisa att jorden är platt antagligen skulle få världsberömmelse, Nobelpris och alla tänkbara andra utmärkelser.
OBS (igen): På youtube kan vilken idiot som helst lägga upp vad skit som helst. Och uppenbarligen finns det dom som gör det också. Eric Dubays "200 bevis" är ett praktexempel.

Citat:

I min värld måste ni tro att människor som tror på flat earth vara (läs "är") totalt dumma i huvuden eller hur?

Vi TROR inte det, vi VET att de är dumma i huvudet. Såvida de inte trollar.
Citera
2018-10-29, 02:14
Medlem
Citat:

Nej det köper jag inte, jag tror det ligger någonting i det hela, man spenderar inte tusentals timmar o redigerar en video om det vore en bluff.

Hur kommer det sig det finns ca 350 miljoner människor som tror på flat earth, vart kommer iden ifrån?

I min värld måste ni tro att människor som tror på flat earth vara totalt dumma i huvuden ellehur?
Ändå lever dom ett normalt liv trots allt utan bekymmer med familj och barn men dom tror på flat earth trots allt.

Nej nånting ligger bakom detta, inget som är taget ur luften bara så där.

Hur kommer det sig att man vill lura folket att tro att jorden är rund isåfall? En sådan bluff, med allt vad det innebär, kostar ju också en rejäl slant. Varför skulle man vilja lägga ner all den mödan och pengarna om det nu inte är sant?
Bara för att många tror något blir ett inte per automatik sant.
Citera
2018-10-29, 08:31
Medlem
Korv-Bajss avatar
Är månen också platt?
Citera
2018-10-29, 08:31
Bannlyst
Då borde universum vara platt också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera