Citat:
Jag funderar mycket på varför det kommer ut så lite information från polis och media.
INGENTING om något . I min värd ovanligt
Vi får se till veckan om Häkting/ anhållan.
Polisen går inte ens ut och upprepar VAD de vill ha hjälp med fallet blir ju " Kallt" på detta sätt.
Alternativet är att de inväntar svar på olika prover Dna mm söker dödsorsaken.
Fick höra ett rykte MEN så länge det inte är bekräftat alls får det vara just ett rykte söker med ljus och lykta att få det bekräftat
INGENTING om något . I min värd ovanligt
Vi får se till veckan om Häkting/ anhållan.
Polisen går inte ens ut och upprepar VAD de vill ha hjälp med fallet blir ju " Kallt" på detta sätt.
Alternativet är att de inväntar svar på olika prover Dna mm söker dödsorsaken.
Fick höra ett rykte MEN så länge det inte är bekräftat alls får det vara just ett rykte söker med ljus och lykta att få det bekräftat
Ja det är verkligen brist på information från alla håll. På dagen 1 månad sedan T hittades i skogsområdet ute vid Arlanda. Då hade hon redan varit försvunnen i 6 veckor. Tre veckor sedan MGM förhördes första gången, och häktad sedan 11 oktober. Polisen vill ha tips från Nancys och från fyndplatsen gick man ut med. Sen helt tyst.
Det enda vi med säkerhet vet, är att T var på Nancys den 18 augusti och den uppgiften kom från polisen. Och att T varit hemma hos MGM den aktuella kvällen, info från överklagandet gällande häktning av MGM. Thats it. Vi vet faktiskt inte ens om det handlar om ett mord, eftersom dödsorsaken än så länge inte verkar fastställd. När man inte ens kunde veta om det var en man eller kvinna som hittades, förstår man att kroppen var illa åtgången efter ca 6 veckor utomhus.
Många har sagt sig vara vän med T här i tråden, men mycket har bara varit käbbel om vem som kände T bäst och de flesta bara över telefon och sociala medier. Väldigt få verkar ha träffat T på senare tid, den 18 augusti eller dagarna före. Ingen från sjuksköterskeutbildningen, ingen från det extrajobb hon skulle haft, kort sagt ingen verkar ha umgåtts med t dagarna före försvinnandet. Har jag missat något får ni gärna rätta.
Från MGM sida har bara en skrivit i tråden. Lugn, trevlig och snäll, absolut inte våldsam var omdömet om GA. När jag bad om ett förtydligande av hur väl personen kände GA blev hen skitnödig och rädd om sin anonymitet. Fullt förståeligt när man lämnat sådan känslig information!
Personligen tror jag att någon form av blodspår, i MGMs bil eller hemma, är det enda som skulle kunna leda till ett åtal. Andra spår kan lätt förklaras med att T åkt med i bilen eller varit hemma hos GA vid andra tillfällen. Den stora frågan tycker jag är: Varför åkte T hem till GA efter Nancys?
När åkte hon? Var någon med henne eller någon annan hemma hos GA den aktuella kvällen? Om GA visste hur T reagerade på alkohol, kan det knappast vara för en diskussionslust T kom hem till GA. Frågor jag tyvärr tror kommer bli obesvarade om MGM väljer att inte delta i framtida förhör.