2018-10-28, 10:51
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbonden
Jag funderar mycket på varför det kommer ut så lite information från polis och media.

INGENTING om något . I min värd ovanligt
Vi får se till veckan om Häkting/ anhållan.

Polisen går inte ens ut och upprepar VAD de vill ha hjälp med fallet blir ju " Kallt" på detta sätt.

Alternativet är att de inväntar svar på olika prover Dna mm söker dödsorsaken.

Fick höra ett rykte MEN så länge det inte är bekräftat alls får det vara just ett rykte söker med ljus och lykta att få det bekräftat

Ja det är verkligen brist på information från alla håll. På dagen 1 månad sedan T hittades i skogsområdet ute vid Arlanda. Då hade hon redan varit försvunnen i 6 veckor. Tre veckor sedan MGM förhördes första gången, och häktad sedan 11 oktober. Polisen vill ha tips från Nancys och från fyndplatsen gick man ut med. Sen helt tyst.

Det enda vi med säkerhet vet, är att T var på Nancys den 18 augusti och den uppgiften kom från polisen. Och att T varit hemma hos MGM den aktuella kvällen, info från överklagandet gällande häktning av MGM. Thats it. Vi vet faktiskt inte ens om det handlar om ett mord, eftersom dödsorsaken än så länge inte verkar fastställd. När man inte ens kunde veta om det var en man eller kvinna som hittades, förstår man att kroppen var illa åtgången efter ca 6 veckor utomhus.

Många har sagt sig vara vän med T här i tråden, men mycket har bara varit käbbel om vem som kände T bäst och de flesta bara över telefon och sociala medier. Väldigt få verkar ha träffat T på senare tid, den 18 augusti eller dagarna före. Ingen från sjuksköterskeutbildningen, ingen från det extrajobb hon skulle haft, kort sagt ingen verkar ha umgåtts med t dagarna före försvinnandet. Har jag missat något får ni gärna rätta.

Från MGM sida har bara en skrivit i tråden. Lugn, trevlig och snäll, absolut inte våldsam var omdömet om GA. När jag bad om ett förtydligande av hur väl personen kände GA blev hen skitnödig och rädd om sin anonymitet. Fullt förståeligt när man lämnat sådan känslig information!

Personligen tror jag att någon form av blodspår, i MGMs bil eller hemma, är det enda som skulle kunna leda till ett åtal. Andra spår kan lätt förklaras med att T åkt med i bilen eller varit hemma hos GA vid andra tillfällen. Den stora frågan tycker jag är: Varför åkte T hem till GA efter Nancys?

När åkte hon? Var någon med henne eller någon annan hemma hos GA den aktuella kvällen? Om GA visste hur T reagerade på alkohol, kan det knappast vara för en diskussionslust T kom hem till GA. Frågor jag tyvärr tror kommer bli obesvarade om MGM väljer att inte delta i framtida förhör.
Citera
2018-10-28, 12:56
Medlem
Ossans avatar
Hej. T hade kommit in på Sjuksköterskeprogrammet vad jag förstått men utbildningen kan inte startat då upprop brukar vara i slutet av augusti.
Citera
2018-10-28, 13:05
Medlem
NW175s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ossan
Hej. T hade kommit in på Sjuksköterskeprogrammet vad jag förstått men utbildningen kan inte startat då upprop brukar vara i slutet av augusti.

20 januari 2017 la hon upp en bild på namnbricka från Sophiahemmet och med titeln sjuksköterskestuderande. Sannolikt skulle hon påbörjat sin fjärde termin nu i augusti.
Citera
2018-10-28, 14:15
Medlem
Ossans avatar
Ok. Starkt att klara 3 terminer med de problem T hade. Är Ssk själv.
Citera
2018-10-28, 15:39
Medlem
Citat:

Har absolut för mig att T avslutade sin utb pga sitt mående MEN jag är INTE 100% säker. Kanske någon som VET kan bekräfta eller dementera
Citera
2018-10-28, 15:39
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Ja det är verkligen brist på information från alla håll. På dagen 1 månad sedan T hittades i skogsområdet ute vid Arlanda. Då hade hon redan varit försvunnen i 6 veckor. Tre veckor sedan MGM förhördes första gången, och häktad sedan 11 oktober. Polisen vill ha tips från Nancys och från fyndplatsen gick man ut med. Sen helt tyst.

Det enda vi med säkerhet vet, är att T var på Nancys den 18 augusti och den uppgiften kom från polisen. Och att T varit hemma hos MGM den aktuella kvällen, info från överklagandet gällande häktning av MGM. Thats it. Vi vet faktiskt inte ens om det handlar om ett mord, eftersom dödsorsaken än så länge inte verkar fastställd. När man inte ens kunde veta om det var en man eller kvinna som hittades, förstår man att kroppen var illa åtgången efter ca 6 veckor utomhus.

Många har sagt sig vara vän med T här i tråden, men mycket har bara varit käbbel om vem som kände T bäst och de flesta bara över telefon och sociala medier. Väldigt få verkar ha träffat T på senare tid, den 18 augusti eller dagarna före. Ingen från sjuksköterskeutbildningen, ingen från det extrajobb hon skulle haft, kort sagt ingen verkar ha umgåtts med t dagarna före försvinnandet. Har jag missat något får ni gärna rätta.

Från MGM sida har bara en skrivit i tråden. Lugn, trevlig och snäll, absolut inte våldsam var omdömet om GA. När jag bad om ett förtydligande av hur väl personen kände GA blev hen skitnödig och rädd om sin anonymitet. Fullt förståeligt när man lämnat sådan känslig information!

Personligen tror jag att någon form av blodspår, i MGMs bil eller hemma, är det enda som skulle kunna leda till ett åtal. Andra spår kan lätt förklaras med att T åkt med i bilen eller varit hemma hos GA vid andra tillfällen. Den stora frågan tycker jag är: Varför åkte T hem till GA efter Nancys?

När åkte hon? Var någon med henne eller någon annan hemma hos GA den aktuella kvällen? Om GA visste hur T reagerade på alkohol, kan det knappast vara för en diskussionslust T kom hem till GA. Frågor jag tyvärr tror kommer bli obesvarade om MGM väljer att inte delta i framtida förhör.

Det var de som hittade kroppen som inte kunde se vilket kön. Den låg ju öppet och det måste ha varit en obehaglig syn när de tack vare deras hundar kom fram dit.

Citat:

Har inte sett något om hur det funkade med hennes studier.
Senast redigerad av Dumhetsmuseet 2018-10-28 kl. 15:54.
Citera
2018-10-28, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
Knarkade Tess? Sprutor?

(FB) Försvunna Therése Karlsson hittad mördad vid Arlanda i Sigtuna

Hon hade självskadebeteenden, skar sig själv. Så just i detta fall tror jag att hon menade det bokstavligt att hennes armar såg ut som en krigszon.
Citera
2018-10-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Hon hade självskadebeteenden, skar sig själv. Så just i detta fall tror jag att hon menade det bokstavligt att hennes armar såg ut som en krigszon.

Hon hade omslag i armvecket för att inte visa Sprutmärkerna
Citera
2018-10-28, 21:45
Medlem
Citat:
Men herregud, stämmer det? Hade ingen aning om att det gått så långt...
Citera
2018-10-28, 22:53
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Men herregud, stämmer det? Hade ingen aning om att det gått så långt...
När jag läste ditt inlägg ovan att det kunde vara självskadebeteende tänkte jag: herregud vad tragiskt, varför fick hon inte hjälp.

Hur många riktiga vänner hade hon egentligen?
😪
Citera
2018-10-29, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudellus
När jag läste ditt inlägg ovan att det kunde vara självskadebeteende tänkte jag: herregud vad tragiskt, varför fick hon inte hjälp.

Hur många riktiga vänner hade hon egentligen?
😪
Visst är det riktigt tragiskt... fick sitta och hjälpa henne tvätta rent såren. Det var därför jag trodde det handlade om självskada. Och jag vill inte tro att det gick så långt att hon började använda sprutor.
Citera
2018-10-29, 06:46
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Sa hon att det var för sprutmärkena eller var det en slutsats som folk drog (på Facebook)?
Senast redigerad av pudellus 2018-10-29 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in