Citat:
Ursprungligen postat av
flushbuch
Man kan tänka sig varianter där något helt annat än bråk om betalning leder till hennes död också.
Svarttaxiteorin är rätt kompatibel med fyndplatsen. Det är ett område som man kan tänka sig är välkänt för en sådan GM. (det vimlar väl inte av svarttaxis på Arlanda, utan här tänker jag mer att GM kanske har en bakgrund som taxiförare eller en variant där svarttaxiteorin byts till taxiteorin med ungefär samma förlopp i övrigt)
Vet vi när det missade samtalet till grannen ringdes? Vet att det varit upp för diskussion tidigare, men jag har ingen koll på det.
Absolut, det kan ha bråkats om annat. Det där med hundringen gör bara lättare att få ihop samtalet till grannen. Hade hon hittats hemma hade samtalet varit mer lättförklarat, men nu måste det ju passa in med resten.
Jag är ingen taxiexpert, men tror att alla organiserade åkare har GPS/färdskrivare som föraren inte kan påverka. Om så är fallet borde det vara lätt att se om någon bil befunnit sig i de aktuella områdena. Det är ännu en grej som för mig är självklart att polisen har kollat för längesen, men tyvärr kan man inte lita på det längre.
Om MGM är oskyldig och svarttaxiteorin håller så kan det ju vara fråga om att något akut hände Tess i bilen och föraren fick panik eftersom han kanske (ursäkta mina fördomar om svarttaxi) har varit i klammeri med rättvisan tidigare och tänkte att ingen skulle tro på att hon bara slocknade.
Förhoppningsvis får vi veta mer om några dagar, när MGM antingen omhäktas eller släpps fri.