Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Undra om det inte kan bli första gången LHC vinner något iår. Kan det bli första seriesegern månne?
Bra match mot FHC idag. Är det en bubbla eller är LHC bra på ett sätt de inte varit tidigare?
Tycker att vi spelar en helt annat typ av hockey i år. Att vända underläge har vi ex inte varit bortskämda med Tagnes ledning. Det ser jag som ett otroligt styrkebesked. Trots underläge flera gånger i matchen lyckas vi vända och vinna igår. Borde kanske t.o.m avgjort på fulltid med 4-5 frilägen, öppet mål x2 osv. Men får vara nöjd med 2 p. Tycker för övrigt att domaren blåste sönder matchen igår,han tog totalt 14 st(?) 2

r. Det är helt sjukt med tanke på hur snäll matchen var. Den i övertid är bedrövligt för övrigt och jag hade varit vansinnig om den hade drabbat oss istället. Men tyckte som sagt att nivån igår var väldig oklar, ibland fick man slasha och ibland fick man inte osv.
Nu börjar en tuffare period med bättre motstånd och mycket bortamatcher. 4 av de 5 kommande matcherna är på bortaplan, får se om vi lyckas hålla i det här. Tycker dock det är starkt att vi har ett lag som lyckas vinna mot bra motstånd trots att 2 riktigt bra spelare är borta. En fundering i övrigt, till folk som har koll på LHC. Någon mer än jag som tycker att vår backsida är otroligt tunn vid skador? Som nu när vi har skador på 2 ordinarie så spelar vi med 2 juniorer som ordinarie och 7:e back en som knappt spelat någon minut i SHL. Tycker att backsidan skulle behöva breddas med en 2vägs back som kan spela stabilt 12-15 minuter per match. Bibic,Alexander Karlsson är jag riktigt osäker på som ordinarie spelare.
Jävlar vad rörigt detta blev för övrigt.
Ha en trevlig dag allihopa!