2018-10-30, 22:17
Medlem
Schnyggves avatar
Hej Allsvenskan här kommer Brynäs!
Citera
2018-10-30, 22:18
Medlem
Ifall Rögle skulle skärpa till sig lite och Luleå nå sin mer normala nivå skulle tabellen vara alla södra lagen i toppen och alla norra lagen i botten. Tillfälligheter?

Mycket hockey kvar. Brynäs låg illa till förra året också och tog sig samman. Tror åndå mora och Timrå får kvala neråt till sist.
Senast redigerad av MitchRapp 2018-10-30 kl. 22:20.
Citera
2018-10-30, 22:23
Medlem
2666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Idag var det faktiskt parodi av det värre slaget. Höll på kosta oss segern. Tycker annars det inte varit så farligt i år.

Men jävlar vilket go det finns i detta lag. Ingen match är förlorad förrän fettobruden sjunger.

Verkligen, man ger aldrig upp. Nu vänder man 1-3-underläge och vinner efter straffar. Forceringen i tredje mot Färjestad borta var också mäktig, trots att det inte räckte hela vägen den gången. Det är så jävla roligt att se Djurgårn lira hockey i år.

Det enda riktiga plumpen vi har är egentligen Brynäs hemma på Hovet där laget inte gick att känna igen och verkligen alla var helt under isen.

Annars ser det fortsatt stabilt ut och våran leading line fortsätter producera poäng på löpande band. Helt fantastiskt att se hur Brodin har tagit sig tillbaka efter korsbandsskadan.
Citera
2018-10-30, 22:27
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2666
Verkligen, man ger aldrig upp. Nu vänder man 1-3-underläge och vinner efter straffar. Forceringen i tredje mot Färjestad borta var också mäktig, trots att det inte räckte hela vägen den gången. Det är så jävla roligt att se Djurgårn lira hockey i år.

Det enda riktiga plumpen vi har är egentligen Brynäs hemma på Hovet där laget inte gick att känna igen och verkligen alla var helt under isen.

Annars ser det fortsatt stabilt ut och våran leading line fortsätter producera poäng på löpande band. Helt fantastiskt att se hur Brodin har tagit sig tillbaka efter korsbandsskadan.

Tycker faktiskt vi gör en bra match mot Brynäs som vi skulle vunnit med normal utdelning med Rautio spikar igen. Men skönt att vi studsa tillbaka snabbt efter två raka torsk mot två riktigt klassiska lag för att slå de två plastigaste lagen i två raka!
Citera
2018-10-30, 22:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Tacklingen är hård och ful men det är ingen medveten uppsvingad armbåge. Att Johan Forsberg själv dessutom konfronterar Ohlsson gör allt lite mer komiskt. Och nej, tacklingssituationen i sig är inte komisk och jag hoppas det går bra med Själin.

Den är väldigt medveten. Till skillnad från Forsbergs snedsteg efter flera minuters vilda västern utan avblåsning så var det powerbreak 10 sekunder innan Ohlsson hoppade in denna armbåge i huvudet på Själin. Rätt stor skillnad i adrenalin-nivåer. Ren tur att det verkar ha gått bra.

Vad menar du med att Forsberg konfronterar? Såg inte matchen live men det enda man såg i sändning var att han åkte mot Ohlsson och sa "va fan" ungefär. Intressant att du tycker det är komiskt att hockeyspelare som gjort fel en gång lärt sig något av det.

Om detta inte blir 9 matcher blir jag väldigt förvånad. Djurgårdaren Thoresen fick 7 matcher för en tackling som inte ens träffade.
Citera
2018-10-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Den är väldigt medveten. Till skillnad från Forsbergs snedsteg efter flera minuters vilda västern utan avblåsning så var det powerbreak 10 sekunder innan Ohlsson hoppade in denna armbåge i huvudet på Själin. Rätt stor skillnad i adrenalin-nivåer. Ren tur att det verkar ha gått bra.

Vad menar du med att Forsberg konfronterar? Såg inte matchen live men det enda man såg i sändning var att han åkte mot Ohlsson och sa "va fan" ungefär. Intressant att du tycker det är komiskt att hockeyspelare som gjort fel en gång lärt sig något av det.

Om detta inte blir 9 matcher blir jag väldigt förvånad. Djurgårdaren Thoresen fick 7 matcher för en tackling som inte ens träffade.
Var skrev jag att tacklingen i sig inte är medveten? Syna "medveten uppsvingad armbåge". Alltså anser jag att JFs mordförsök är betydligt fulare. Att du sen försvarar Forsberg är ju ja, aja släpper det det är ju trots allt 4 år sedan som många brukar komma med som argument.

Du ser inte helheten i att en spelare som gjort en av de fulaste "tacklingarna" i SHLs historia själv ifrågasätter en ful tackling? Att han sedan är en erkänt ful spelare i skuggan i de matcherna jag sett mot Luleå är ju uppenbarligen något som undgått dig men jag kanske inte är rätt människa att tala om hockeyspelaren Johan Forsberg.

Till tacklingen hoppas jag avstängningen blir rejält kännbar, den är ju ruskigt ful som sagt men vad kan man förvänta sig av en norrlandsråtta? Thoresen fick väl inte 7 matcher förresten om du tänker på avstängningen uppe i Luleå, den var väl bara 3?

Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Idag var det faktiskt parodi av det värre slaget. Höll på kosta oss segern. Tycker annars det inte varit så farligt i år.

Men jävlar vilket go det finns i detta lag. Ingen match är förlorad förrän fettobruden sjunger.
Jag älskar verkligen att man kan sitta i lugn och ro när DIF spelar och bara tänka, det här löser sig.
Citera
2018-10-30, 23:13
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Var skrev jag att tacklingen i sig inte är medveten? Syna "medveten uppsvingad armbåge". Alltså anser jag att JFs mordförsök är betydligt fulare. Att du sen försvarar Forsberg är ju ja, aja släpper det det är ju trots allt 4 år sedan som många brukar komma med som argument.

Du ser inte helheten i att en spelare som gjort en av de fulaste "tacklingarna" i SHLs historia själv ifrågasätter en ful tackling? Att han sedan är en erkänt ful spelare i skuggan i de matcherna jag sett mot Luleå är ju uppenbarligen något som undgått dig men jag kanske inte är rätt människa att tala om hockeyspelaren Johan Forsberg.

Sluta slingra dig. Sättet du skrev på fick det att låta som att det bara var otur. Vilket det såklart kan ha varit. Men tv-bilderna är tydliga.

Jag har tidigare skrivit om Johan Forsbergs fulspel. Enligt all tillgänglig statistik är han en spelare som säsong efter säsong drar på sig väldigt lite utvisningar och i stort sett inga avstängningar alls. Jag tror inte du tänker riktigt klart när du anklagar honom för att vara en fulspelare. Du kan själv kolla upp statistiken.

Om du fick bestämma skulle det vara livstidsavstängning direkt eller?

Citat:
Till tacklingen hoppas jag avstängningen blir rejält kännbar, den är ju ruskigt ful som sagt men vad kan man förvänta sig av en norrlandsråtta? Thoresen fick väl inte 7 matcher förresten om du tänker på avstängningen uppe i Luleå, den var väl bara 3?

Thoresen fick 7 matcher efter att han missade Micflikiers huvud. Intention!!! Nu har vi en händelse identisk med Johan Forsbergs 9 matcher med skillnaden att Själin spelade vidare. Nämnden har ett delikat problem framför sig.
Citera
2018-10-30, 23:26
Medlem
Ferross avatar
Olssons överfall på Själlin resulterade i den 7:e hjärnskakningen på en Luleåspelare den här säsongen, och då har vi rätt mycket hockey kvar att spela innan sommarlovet. Tacklingen i sig är bland de fulaste på många år, och bör resultera i en mycket lång avstängning.

Intressant annars att vi i de två senaste mötena mot Mora och Timrå stött på bland det tuffaste motståndet hittills i år. Är väl egentligen bara Djurgården och Hv71 som man i efterhand känt varit klart bättre motståndare än dessa två. Imponerande starkt av bägge lagen att få ihop sina byggen så bra.
Citera
2018-10-30, 23:53
Medlem
siryessirs avatar
Luleå har tur för andra matchen i rad nu. I övrigt är det jävligt irriterande att se den filmande apan få med sig ett matchstraff när han går på en spelare bakifrån som ger tillbaka med samma mynt. I samma situation vänder Olofsson upp ryggen när han ska bli tacklad och vips har domarna hittat fem mot tre i två minuter.
Citera
2018-10-30, 23:59
Medlem
JoshTees avatar
Satan vad fult av Ohlsson! Borde bli minst 7 matcher, förmodligen mer. Spelarna måste fan skärpa till sig. De kan väl knappast missat debatten om hjärnskakningar? Men ändå ser man det så ofta.

Sen behöver väl inte varje jävla tackling mot huvudet jämföras med Forsbergs. Den börjar väl bli rätt preskriberad nu.
Citera
2018-10-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Olssons överfall på Själlin resulterade i den 7:e hjärnskakningen på en Luleåspelare den här säsongen, och då har vi rätt mycket hockey kvar att spela innan sommarlovet. Tacklingen i sig är bland de fulaste på många år, och bör resultera i en mycket lång avstängning.

Intressant annars att vi i de två senaste mötena mot Mora och Timrå stött på bland det tuffaste motståndet hittills i år. Är väl egentligen bara Djurgården och Hv71 som man i efterhand känt varit klart bättre motståndare än dessa två. Imponerande starkt av bägge lagen att få ihop sina byggen så bra.

Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Luleå har tur för andra matchen i rad nu. I övrigt är det jävligt irriterande att se den filmande apan få med sig ett matchstraff när han går på en spelare bakifrån som ger tillbaka med samma mynt. I samma situation vänder Olofsson upp ryggen när han ska bli tacklad och vips har domarna hittat fem mot tre i två minuter.
När ni får smaka på egen medicin så är det ett jävla gnällande. Kanske dags för er fitta Forsberg ta för sig igen.
Citera
2018-10-31, 00:08
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Lex Jensen - Schira. Domarna har såklart koll på vem som leder tacklingsligan och tror att de är någon sorts korsriddare. Man blir bara trött av att se detta.

Utvisningen på Farley är parodi. Blir provocerad och båda vevar till samtidigt. Farley har snabbare reflexer och åker ut.
Senast redigerad av BallaKlava 2018-10-31 kl. 00:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in