2018-10-12, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om det så bara var två gånger så är det också "flera", och dessutom illa nog.

Man kan ju fråga sig varför den oberoende funktionären fick vara kvar efter första "misstaget" också.

Ja det händer jätteofta att tuta ringer för tidigt Eller vad menar du med "liknande" saker?
Nu är det ju knappast unikt att det bara skulle ske på Frölundas hemma-matcher....
Har varit med om det borta då Frölunda tryckt på för kvittering också.
Citera
2018-10-12, 23:03
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Oroa dig för Skellefteå du, har sett vissa okunniga som påstår att laget är bättre än förra säsongen vilket det givetvis inte är.
Om du läst mina inlägg så bör du fatta att jag inte är hajpad på Skellefteås sätt att spela, varken i uppspelsfasen, ofärdigheten att lägga ett snabbt första pass till rätt spelare (då ska helt rätt spelare vara ''rätt'' placerad också, vilket jag knappt sett hittills) eller i PP. På pappret är laget bättre än förra säsongen, utan tvekan. Olimb, Aaltonen, Hedberg, Alvarez är en uppgradering från Olofsson, Hetta, Söderlund, Ohlsson. Det gäller bara att alla börjar prestera offensivt också. Och det krävs inte att vara särskilt mycket bättre än förra säsongen heller då jag inte ser att Plastsjö vara så överlägsna i år.

Sen så tar ju ingenting du skriver eller min ''oro för Luleå'' bort det jag skrev innan, att Luleå blev totalt utspelade i träningsmatchen. Det är bara fakta som jag, du och alla Luleå supportrar får ta hänsyn till.

Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Du kan nog vara helt lugn! Ni har den bästa truppen samt den bästa coachen, så om ni håller undan för FBK,DIF så lär ni nog kunna ta hem ett guld till!
Upplagan av nederlagstippade Frölunda är härlig att se! Knappast något guld men i de bästa värdar en semi i slutspelet. Så mycket kämpa och offervilja är underbart att se!
Trodde inte att nån kunde vara mera cringy än MuppRapp, men här är du...Grattis till förmodligen månadens äckligaste fb inlägg.
Senast redigerad av AutumnInNewYork 2018-10-12 kl. 23:05.
Citera
2018-10-12, 23:13
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om du läst mina inlägg så bör du fatta att jag inte är hajpad på Skellefteås sätt att spela, varken i uppspelsfasen, ofärdigheten att lägga ett snabbt första pass till rätt spelare (då ska helt rätt spelare vara ''rätt'' placerad också, vilket jag knappt sett hittills) eller i PP. På pappret är laget bättre än förra säsongen, utan tvekan. Olimb, Aaltonen, Hedberg, Alvarez är en uppgradering från Olofsson, Hetta, Söderlund, Ohlsson. Det gäller bara att alla börjar prestera offensivt också. Och det krävs inte att vara särskilt mycket bättre än förra säsongen heller då jag inte ser att Plastsjö vara så överlägsna i år.

Sen så tar ju ingenting du skriver eller min ''oro för Luleå'' bort det jag skrev innan, att Luleå blev totalt utspelade i träningsmatchen. Det är bara fakta som jag, du och alla Luleå supportrar får ta hänsyn till.
Såhär skrev du efter matchen mot Brynäs:

Citat:
Årets mest slätstrukna match från Skellefteå. Visade upp ett riktigt värdelöst spel. Brynäs fick 1-0 på en total felaktig utvisning där Djuse inte lyckades lägga ner pucken djupt i Brynäs zon utan istället sköt en isare rätt på en Brynäsback som snabbt vände, Boqvist får pucken och stillastående med återigen en Djuse som står och tittar skjuter 1-0. Tredje perioden backade Brynäs hem och lät Skellefteå styra spelet utan att låta oss komma till några direkt heta chanser.

Var inte imponerad över Brynäs överhuvudtaget så det säger väldigt mycket över hur usla Skellefteå var. Hade också på känn att det skulle komma en förlust ikväll. Kul att Luleå lyckades spöa 08:torna iaf.

Tyder på att du är "hajpad" på laget.
Citera
2018-10-13, 01:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Såhär skrev du efter matchen mot Brynäs:
Tyder på att du är "hajpad" på laget.
Vars tusan tycker du att jag verkar positivt inställd till hur laget spelar i den där texten??? Läs om, läs rätt.
Citera
2018-10-13, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Du kan nog vara helt lugn! Ni har den bästa truppen samt den bästa coachen, så om ni håller undan för FBK,DIF så lär ni nog kunna ta hem ett guld till!
Upplagan av nederlagstippade Frölunda är härlig att se! Knappast något guld men i de bästa värdar en semi i slutspelet. Så mycket kämpa och offervilja är underbart att se!

Bästa truppen? Möjligen bland dom bästa tränaren men årets upplaga av Växjö är verkligen inget guldlag. Inte än.
Citera
2018-10-13, 11:34
Moderator
vfs avatar
OT raderat, Jeremy Roenick och JT63 kan fortsätta tjafsa i pm, INTE i tråden/Mod
Citera
2018-10-13, 11:36
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Fast stockholmarna är ju värre. Där fotbollssupportrarna får sympatihålla på hockeylaget för att de ska få mer än 500 pers på läktaren i en miljonstad

Du snackar om kolsäckarna eller vraken nu.

Vi överger inte vår hockeyklubb. Många gillar hockey mer bland vår supporterskara även fast fotbollen är nummer ett för majoriteten.

Hockeyn var ändå där supporterkulturen växte sig stark och började utvecklas tidigt 80-tal till vad den är idag.
Citera
2018-10-13, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Kan dem det? Tänker mig att de peakar nu. Liksom FBK förra året var ju svaga statistiskt. Förutom att Lindqvist petade osannolikt många mål på få skott och lyckades hamna fyra istället för 9:a som statsen visade.
Men nu ligger de mer likt statistiken och spelar inte över sin förmåga som LHC möjligen gör. För få matcher spelade men ändå.
Du menar väl att alla lag spelar över sin förmåga förutom Köpesjö?
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Du snackar om kolsäckarna eller vraken nu.

Vi överger inte vår hockeyklubb. Många gillar hockey mer bland vår supporterskara även fast fotbollen är nummer ett för majoriteten.

Hockeyn var ändå där supporterkulturen växte sig stark och började utvecklas tidigt 80-tal till vad den är idag.
Du kan inte diskutera supporterkultur med någon som håller på Växjö. Laget som inte ens fyller typ 5500 platser i sin lada.
Citera
2018-10-13, 18:50
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Vars tusan tycker du att jag verkar positivt inställd till hur laget spelar i den där texten??? Läs om, läs rätt.
Att du var besviken över hur de spelade tyder på att du har orealistiska förväntningar, alltså "hajp".
Citera
2018-10-13, 20:45
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Återigen sitter värdsmålvakten på bänken i Karlstadsgänget. Hade han stått hade de nog vunnit med 3-0 istället.
Citera
2018-10-13, 20:46
Medlem
Storlaget kaffe bk slår till igen med sina resurser. Varför man inte låter supermålvakten werner spela mer är för mig en gåta. Han ska väl spela om såväl båda benen som armarna är brutna?
Citera
2018-10-13, 21:02
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Ytterligare en usel match. Förutom PP i början där vi spendrare två minuter i Moras zon så skapades det ungefär noll tryck mot mål i en och en halv period. Tredje var mycket fram och tillbaka med övervägande Skellefteåspel. Riktigt värdelöst andra PP där vi spelade 5 mot 3 i en minut och försökte skjuta från blålinjen. Man börjar ju undra vad det är för IQ på spelarna då. Ser inga linjer i det offensiva spelet heller, utan det känns mest som att så fort pucken är återerövrad så får spelarna göra lite som dom vill. Att det ständigt ser ut som att dom ligger alldeles för nära varandra med puck i egen zon mest hela tiden tyder ju också på saker. Lågt tempo var det också. Färjestad - Frölunda kändes som en NHL match i jämförelse.

Det gamla Skelleteå med snabba pass och högt tempo från start känns som bortblåst. Om det ska se ut så här resten av säsongen så är det risk för låtsasslutspel och det kommer man ju självklart inte ens se.
Citat:
Att du var besviken över hur de spelade tyder på att du har orealistiska förväntningar, alltså "hajp".
Om man förväntar sig att ett lag som förra säsongen spelade final och på pappret är bättre nu inte ska spela dålig hockey, är det orealistiska förväntningar? Om det är det för dig så får det också stå för dig. På pappret ska vi vara ett topp 4 lag och då förväntar jag mig att dom inte ska spela som ett botten 4 lag som försöker vara ett topp 4 lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in