2019-01-31, 22:07
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick
Hur grundar du detta?
HV71 senaste 4?
Helhetsbedömning av hur säsongen sett ut hittills, målskillnad, antal trepoängare,hur spelet sett ut.
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Nej, det gör du inte eftersom du skrev "just nu". Alltså baserar du det på att bägge dom lagen har vunnit flest matcher på slutet. Annars skulle du ha skrivit redan i början av säsongen att HV - Djurgården möts i final när HV gick uselt. Eller när Djurgården hade sin svacka. Istället valde du att skriva det nu. Alltså har du dragit slutsatser nu på sistone.
Just nu= baserat på säsongen fram till nu. Du är nog bara sur att jag inte rankar Färjestad som överlägsen etta.

Ska jag för din skull uppdatera varje vecka?
Citera
2019-01-31, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Helhetsbedömning av hur säsongen sett ut hittills, målskillnad, antal trepoängare,hur spelet sett ut.

Just nu= baserat på säsongen fram till nu. Du är nog bara sur att jag inte rankar Färjestad som överlägsen etta.
Om det är den grunden du använder så rankar jag Luleå, Djurgården och Färjestad före HV71
Citera
2019-01-31, 22:15
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:

Ska jag för din skull uppdatera varje vecka?

Okej. "Märklig slump" att du väljer att posta det just i ett skede där både Djurgården och HV är inne i ett stim. Varför skrev du inte inlägget för 10 omgångar sen t.ex.? Nej, det behöver du inte. Nej, jag kunde inte bry mig mindre om vart du rankar Färjestad. I dagsläget har jag dock jävligt svårt för att ranka något lag alls i ett kommande slutspel baserat på deras spel i grundserien. Jag är väldigt osäker på vilka lag som kan steppa upp i slutspelet sen när det blir en lite annan hockey just eftersom serien är så jämn. Inget lag sticker ju ut.
Citera
2019-01-31, 22:22
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Okej. "Märklig slump" att du väljer att posta det just i ett skede där både Djurgården och HV är inne i ett stim. Varför skrev du inte inlägget för 10 omgångar sen t.ex.? Nej, det behöver du inte. Nej, jag kunde inte bry mig mindre om vart du rankar Färjestad. I dagsläget har jag dock jävligt svårt för att ranka något lag alls i ett kommande slutspel baserat på deras spel i grundserien. Jag är väldigt osäker på vilka lag som kan steppa upp i slutspelet sen när det blir en lite annan hockey just eftersom serien är så jämn. Inget lag sticker ju ut.
Det är just för att det är jämnt och inget lag sticker ut tabellmässigt som det är intressant att spekulera vilka som har störst guldchanser. Förra säsongen var det ju helt ointressant och meninglöst att säga att Växjö var favoriter.
Citera
2019-01-31, 23:06
Medlem
Citat:
Det är just för att det är jämnt och inget lag sticker ut tabellmässigt som det är intressant att spekulera vilka som har störst guldchanser. Förra säsongen var det ju helt ointressant och meninglöst att säga att Växjö var favoriter.
Och då hävdar du att HV71 och djurgården möts i final. Du kommer bara med smörja och inget annat. Det finns inga belägg för dina påståenden.
Citera
2019-01-31, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Konstigt att Växjö envisas med Fasth som förstemålvakt, han är seriens sämsta etta.
Bara lugn. Fjollsjö har en målvakt i radarna. en målvakt som kommunen kommer att betala för.
Det är nu som serien börjar ta fart och Fjollsjö sitter oftast lugnt i båten till denna tid är kommen.
Citera
2019-01-31, 23:09
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Just nu pekar det mesta på HV-Djurgården i final.

Citat:
Intressant slutsats såhär i omgång 38 av grundserien.

Citat:
Finns absolut inget som talar emot det i nuläget.

Nu skjuter jag lite från höften, men det finns en liten detalj som talar emot detta. Jag säger inte att du har fel, men du har ju nyligen postat många inlägg här i tråden som antyder att dina hockeykunskaper är aningen begränsade. T ex denna minst sagt katastrofala post.

Citat:
Luleåfans försök att läsa och tolka regelboken är bland det mest underhållande på detta forum.

Vi vet alla hur det där slutade. Aj.

Ibland tror jag nästan att du trollar för att få SKAIKare att se ut som ett gäng kompletta idioter.
Citera
2019-01-31, 23:11
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Konstigt att Växjö envisas med Fasth som förstemålvakt, han är seriens sämsta etta.

Han har ju utbildats i Luleå så det är inget konstigt. Ungefär som att Frölunda envisas med Luleå-utbildade JG.
Citera
2019-01-31, 23:30
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Och då hävdar du att HV71 och djurgården möts i final. Du kommer bara med smörja och inget annat. Det finns inga belägg för dina påståenden.
Ja, det är mitt tips i dagsläget. Var inte kränkt över att jag inte tippar Färjestad.
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nu skjuter jag lite från höften, men det finns en liten detalj som talar emot detta. Jag säger inte att du har fel, men du har ju nyligen postat många inlägg här i tråden som antyder att dina hockeykunskaper är aningen begränsade. T ex denna minst sagt katastrofala post.

Vi vet alla hur det där slutade. Aj.

Ibland tror jag nästan att du trollar för att få SKAIKare att se ut som ett gäng kompletta idioter.
Det slutade så här:

(FB) Shl 2018/2019
Citera
2019-01-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ja, det är mitt tips i dagsläget. Var inte kränkt över att jag inte tippar Färjestad.
Färjestad saknar spets och har för många skador för att nå ända fram till guldet.
Citera
2019-01-31, 23:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Färjestad saknar spets och har för många skador för att nå ända fram till guldet.
Vad är problemet med mitt tips då?
Citera
2019-01-31, 23:39
Medlem
Citat:
Vad är problemet med mitt tips då?
Jag köper inte dina grunder till det hela.
Men mycket väl kan det bli Djurgården HV71. Men för SHLs bästa vore ett klassiker möte det bästa mellan Djurgården Färjestad.
Eller Luleå mot något av ovan nämnda lag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in