2018-10-22, 23:35
  #54829
Medlem
Abysmals avatar
Tror ni normeringen blir hårdare i år på kva/verb?
Citera
2018-10-22, 23:43
  #54830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sellingyourself
Ska Zlatan endast gå in på planen och förvåntas briljera utan att ha dedikerat en enda dag och investering (av tid, utrustning) till att träna på fotboll?

För vissa kräver det endast ”träningen” man fick från gymnasiet i skolan, för andra behövs det dedikerad träning för att klara HP. Ingen bryr sig om Zlatan föddes med talangen eller behövde nöta 100 000 timmar fotboll för att ta sig till toppen, när man står på toppen så står man på toppen oavsett hur man gjort för att ta sig dit.

Ingen bryr sig om någon historia hur man ”tog sig dit”, det alla vill höra är resultatet, oavsett om det gäller fotbollsmål eller högskoleprovets resultat.

Jag tror att han trollar. Man skriver inte högskoleprovet för att skryta och förhäva sig, utan endast för att komma in på sin önskad utbildning. Att han ser hp som en kuk mätar tävling är väldigt tragisk. För vem vill egentligen plugga på HP. Det är endast ett medel för att kunna realisera ett ändamål, alltså är det inte viktigt i sig själv, utan endast möjligheten som uppkommer av att skriva ett bra resultat. Om man ska följa samma resonemang kan man säga att plugga inför ett prov inte känns värt det eftersom om man är tillräcklig intelligent så behöver man inte plugga för att klara ett prov. Släpp ditt ego och kom ner på jordan.
Citera
2018-10-22, 23:49
  #54831
Bannlyst
Jag har ett genuint intresse av att förbättra mig på språk oh jag ser HP som en väldigt fin morot att göra det för då får man det på papper. Men jag är fullt seriös, jag tror att de allra flesta människorna tänker att någon som skriver HP gör det just oförberett och att då ha tränat känns lite beta.

Det finns helt uppenbarligen människor som sätter det där 2.0 utan träning. Tänker på när äckliga Filip och Fredrik talade om HP och hur duuktiga de var som fick högt resultat. Tror ni att de ens skulle ha kommit på ideen att träna på det? Nope

Att jämföra HP med ett prov på en kurs är helt efterblivet, om du redan är en läkare skriver du inte tentor. HP är mer närmare att hänföra till ett slags intelligenstest än ett prov i skolan. Och gällande intelligenstest menar de flesta att en person fuskar om han har tränat på att bli bätre på IQ-test.
__________________
Senast redigerad av David.Miscavige 2018-10-22 kl. 23:52.
Citera
2018-10-23, 00:08
  #54832
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David.Miscavige
Jag har ett genuint intresse av att förbättra mig på språk oh jag ser HP som en väldigt fin morot att göra det för då får man det på papper. Men jag är fullt seriös, jag tror att de allra flesta människorna tänker att någon som skriver HP gör det just oförberett och att då ha tränat känns lite beta.

Det finns helt uppenbarligen människor som sätter det där 2.0 utan träning. Tänker på när äckliga Filip och Fredrik talade om HP och hur duuktiga de var som fick högt resultat. Tror ni att de ens skulle ha kommit på ideen att träna på det? Nope

Att jämföra HP med ett prov på en kurs är helt efterblivet, om du redan är en läkare skriver du inte tentor. HP är mer närmare att hänföra till ett slags intelligenstest än ett prov i skolan. Och gällande intelligenstest menar de flesta att en person fuskar om han har tränat på att bli bätre på IQ-test.

HP är inte ett intelligenstest i ordets rätta bemärkelse. All form av abstrakt problemlösning är en form av intelligenstest, men det som skiljer HP från rena IQ test är att det testar kunskaper och färdigheter, till skillnad från ren och skär intelligenstest, även om det också förekommer på högskoleprovet. Det faktum att man kan förbättra sig markant på högskoleprovet tyder på att HP inte är ett intelligenstest. Det är mer troligt att du höjer dig till 2,0 än att du höjer din IQ med 4 poäng. Har aldrig förstått mig på er fundamentalister
Citera
2018-10-23, 00:25
  #54833
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Filovin
HP är inte ett intelligenstest i ordets rätta bemärkelse. All form av abstrakt problemlösning är en form av intelligenstest, men det som skiljer HP från rena IQ test är att det testar kunskaper och färdigheter, till skillnad från ren och skär intelligenstest, även om det också förekommer på högskoleprovet. Det faktum att man kan förbättra sig markant på högskoleprovet tyder på att HP inte är ett intelligenstest. Det är mer troligt att du höjer dig till 2,0 än att du höjer din IQ med 4 poäng. Har aldrig förstått mig på er fundamentalister

Krämen i fruktkrämen var att det är avsett lite mer som ett intelligenstest då man ska testa hur bra en person är för att klara av högskolan. Alltså om han sätter sig ner och gör testet.

Tänk dig att det finns ett krav på att du ska kunna lyfta en viss vikt för att en tränare ska se om du är av det RÄTTA VIRKET för att han ska ta in dig i sin tjejgrupp där han tränar er, om du då maxar ut före testet så är där inte mycket för honom att träna. Samma gäller på universitetet, en person som har testat sig fram till 2.0 är inte lika kapabel. Alllt detta är egentligen självklarheter och det är mest en personliga känsla jag sitter och pratar om. I min bok kommer en person som har tränat aldrig vara lika fiiiiin som en som gick in, slog någon tjej på röven och sedan började efter halva tiden.

Jag är inte själv den där som gick in slog tjejen på röven och fick 2.0 då inte för att jag inte faktiskt slog dem på röven utan för att jag OCKSÅ har tränat och ska jag nu en gång för alla KROSSA allt mostånd så kommer jag också att träna. Fast den här senaste förbättringen var en positiv överraskning. Var MEK jag fick 20/20 och på ORD blev det 19. Helst vill man ha max på LÄS men men... Även om det gamla provet skulle varit kvar skulle jag ha förbättrat mig något. Jäävla läs.

Förlåt för det sista och så får vi väl avsluta med att alla höga resultat är bra men allra bäst är de oförberedda. De starkaste kommer alltid att finnas, en ELITFORMATION. Allt väl


Liten kommentar: NI ser så förkortat jag skriver men skit samma orkar verkligen inte, ger inte 2.0 att skriva förståeligt
__________________
Senast redigerad av David.Miscavige 2018-10-23 kl. 00:48.
Citera
2018-10-23, 01:02
  #54834
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kak
Två gånger får räcka, jag behöver inte bevisa något för mig själv.
Det skulle nog vara lättare än sist, då läsförståelse, engelska och ordförråd förbättras med tilltagande ålder.
Åtminstone tills det börjar gå utför igen, men dit är det förhoppningsvis ett tag kvar.
Jag är nog långsammare på kvant-problem än jag var tidigare, men med tanke på nivån på dessa prov lär det inte begränsa mig.

Tänker bara att det är lite pinsamt att prata om hur överlägsen man är utan underlag, kallas att snacka skit Självklart får du göra vad du vill, men ärligt det är patetiskt. Tidigaste normeringstabellen jag hittat är från 2004, och där krävdes endast 110-122 poäng för 2,0. Idag (normeringstabell vt18) räcker 115 poäng till 1,35. Ksk dags att komma ner från den höga hästen ))
Citera
2018-10-23, 01:40
  #54835
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warcy
Tänker bara att det är lite pinsamt att prata om hur överlägsen man är utan underlag, kallas att snacka skit Självklart får du göra vad du vill, men ärligt det är patetiskt. Tidigaste normeringstabellen jag hittat är från 2004, och där krävdes endast 110-122 poäng för 2,0. Idag (normeringstabell vt18) räcker 115 poäng till 1,35. Ksk dags att komma ner från den höga hästen ))
Du inser hur idiotiskt det är att jämföra hur många poäng som krävdes för 2.0 2004 med hur många poäng som krävs idag eftersom maxpoängen på provet har höjts från 122 förr i tiden till 160 idag va?
Citera
2018-10-23, 07:09
  #54836
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escobarr1
Tack för svaret Josef.k.33, Jag förlorar väl värde ifall jag väntar med att göra alla prov och sedan köpa något tjänst. Om jag köper tjänsten så fort så möjligt kan jag uttnyttja den så mycket och snabbt så möjligt tänker jag.
Hur tycker du jag borde lägga upp mitt schema tills nästa prov som är på våren? Jag hade tänkt börja plugga in 20 ord varje dag ungefär och göra 2-3 gamla hp per vecka då menar jag antingen 1 eller 2 kva och 1 verb eller vice versa, läsa 30 min tidning också. Vet inte riktigt om det är en bra plan då jag läser tredje året på naturvetenskapliga programmet och läser eng7 matte 5 fysik 2 matte 4 osv, snittar också 19 just nu med merit vilket jag skulle vilja höja eller behålla.
Prova att lägga in en ordbok på toaletten.
Citera
2018-10-23, 09:10
  #54837
Medlem
kaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrucci
Du inser hur idiotiskt det är att jämföra hur många poäng som krävdes för 2.0 2004 med hur många poäng som krävs idag eftersom maxpoängen på provet har höjts från 122 förr i tiden till 160 idag va?
Precis.

Antagligen är det lite svårare att få 2.0 idag eftersom det har införts halvsteg mellan de tidigare resultaten. Förr kunde man inte få 1,95.
Att jämföra absoluta poämgtal är ju däremot helt orimligt.
Citera
2018-10-23, 10:03
  #54838
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Prova att lägga in en ordbok på toaletten.
Lära sig 2-3 ord varje gång man besöker toaletten alltså?
Citera
2018-10-23, 10:21
  #54839
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av escobarr1
Lära sig 2-3 ord varje gång man besöker toaletten alltså?
När du ändå sitter ner bekvämt och har en ostörd stund för dig själv, så klarar du nog att läsa två sidor i ordboken två gånger.
Säger vi att det finns 25 ord per sida och du lär in 60% så lär du in ~30 ord per toalettbesök.
Citera
2018-10-23, 10:32
  #54840
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Tråd infogad.

/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in