Citat:
Ursprungligen postat av
escobarr1
Om jag gör alla gamla hp som finns ute kommer jag då att lära mig och bli immun mot alla typer av sätt jag kan bli lurad på? Tanken jag har angående dessa guider är att de förser mig med nästa oändligt många olika typer av frågor vilket borde göra att jag är förberedd för en större grad av frågor. Måste fundera vidare men tack för svaret. Har även hört att man ska vänta med att dundra igenom gamla hp för då har man inga "test prov" för att mäta sin utveckling om man redan gjort alla.
När du gör gamla prov så kommer du att märka att det ständigt är samma återkommande grejer, men med förändrade värden.
Hur man förbereder sig är individuellt, men för egen del brukar jag lösa ett gammalt prov om dagen under de sista 5-8 dagarna innan provdagen. Och under de sista 2 dagarna nöter jag in vissa saker som alltid kommer på kvantitativa delen (de 3-4 vanligaste trianglarna för Pythagoras sats, andragradare, faktorisering, några potenser, bråkräkning mm).
Sen är det väl kul för dig att du läser natur-matte, men du kommer inte att ha någon nytta av det du gör där nu. Högskoleprovet är den matte du hade under första gymnasieåret.
Enligt mig ger onlinetjänsterna inget mervärde mer än att det är bekvämt. Bortkastade pengar med andra ord.