2018-10-17, 16:44
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon
Är jag ensam om att tycka man får bättre effekt av att bomba tjack än att snorta det?
Kicken uteblir när man bombar =/

edit: tror det blir depåt effekt om man bombar vilket kan kännas som starkare då det håller i längre.
Senast redigerad av Lucky-Man 2018-10-17 kl. 17:31.
Citera
2018-10-17, 18:44
Medlem
rebekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Jag skulle inte vara speciellt orolig över det här, så länge det handlar om måttliga doser vilket det verkar göra baserat på det du skrivit. Jag själv brukar ofta blanda alprazolam och tjack ibland, men då handlar det oftast om 1-2 mg alpra och kanske max 0,5 mg tjack. Har gjort det länge och aldrig upplevt några problem, tycker det snarare är väldigt behagligt att t.ex landa på när man dragit i sig mycket tjack eller bara för att det är en trevlig kombination.

Jag skulle inte oroa mig över att blanda dessa två ibland i måttliga doser, men som sagt talar endast efter egna erfarenheter, vänners erfarenheter och saker jag läst och hört på internet så är ingen direkt fakta i mitt påstående.

Men för den som vill dra mer efter bensosömnen, sitter inte den lite snett till när det kommer till ruseffekt iom att alpran fortf ligger kvar?

Gillar själv att tända av på alpra+röka, för att sen lyckas sova. Dock har jag märkt att alpran tydligt märks när man börjar dra linor igen dag 2, och då i sederande läge
Citera
2018-10-17, 20:12
Medlem
Aamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Kicken uteblir när man bombar =/

edit: tror det blir depåt effekt om man bombar vilket kan kännas som starkare då det håller i längre.

För mig är det precis tvärtom, känns som jag är ganska ensam om detta. Ska väl tillägga att jag aldrig skjutit eller rövpannat upp tjacket. Men finns där ingen kemisk förklaring så kan det väl inte vara mycket mer än placebo.

Någon som kan styrka detta med depå effekten när man tar det oralt?
Citera
2018-10-18, 01:22
Medlem
Pangelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Igår noddade jag - på tjack. Hade precis avslutat snortandet och gick och la mig med en bong cannabis i högsta hugg. Drog några bloss. Hade käkat benso under dagen också, ska tilläggas.

Nåväl, ligger där brevid bruden i sängen och försöker vila så gott jag kan. Ibland slumrar jag till lite halvt. Jag noddar. Jag ser saker som jag sen tror är kvar eller på riktigt när jag vaknar till.

Har noddat tusen gånger på opiater så jag vet vad en nodd är.
Förklaring, någon? Har det hänt nån annan här?

Jag har noddat massa gånger på tjacket, benso inblandat nästan alla gånger så jag gissar på att det beror på det. Dock så har det inte varit samma "djup" nodd som på opiater, utan en kortare mer förvirrande noddning om du förstår. Det har hänt för mig att jag fått "opaiat noddnigar" har det vart sömnlöst u i minst 4-5 dagar.
Citera
2018-10-18, 01:47
Medlem
Citat:
Räcker det med en vecka för att få ned toleransen någorlunda?

För mig som hade uppehåll nu i en vecka kändes det att den gått ner litegrann men av tidigare erfarenhet så vet jag att det tar en till två veckor så är den tillbaka på samma nivå igen tyvärr.
Citera
2018-10-18, 01:49
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangeling
Jag har noddat massa gånger på tjacket, benso inblandat nästan alla gånger så jag gissar på att det beror på det. Dock så har det inte varit samma "djup" nodd som på opiater, utan en kortare mer förvirrande noddning om du förstår. Det har hänt för mig att jag fått "opaiat noddnigar" har det vart sömnlöst u i minst 4-5 dagar.

Holy fuck, sent svar. Bra reminder att aldrig ta droger igen. Jesus...
Citera
2018-10-18, 11:49
Medlem
Lucky-Mans avatar
Vad är biotillgängligheten om man skulle lägga ett halvt g i kaffet? Tror personligen att två CS tillsammans kanske ger 1+1 = 3 effekten, därför jag undrar.
Citera
2018-10-18, 11:51
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vad är biotillgängligheten om man skulle lägga ett halvt g i kaffet? Tror personligen att två CS tillsammans kanske ger 1+1 = 3 effekten, därför jag undrar.
Nej samma biotillgänglighet men mer bieffekter från koffein tillkommer vid högre doser.
Citera
2018-10-19, 05:49
Medlem
vargstars avatar
Något som lugnar ner stressen i kroppen på amfetamin så att man kan bli lugnare men ändå känna ett skönt rus? Tycker den kan bli lite för hög ibland.

Är det benzo eller?
Citera
2018-10-19, 08:48
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Något som lugnar ner stressen i kroppen på amfetamin så att man kan bli lugnare men ändå känna ett skönt rus? Tycker den kan bli lite för hög ibland.

Är det benzo eller?

1-2 mg ksalol gör susen
Citera
2018-10-19, 11:45
Medlem
HenkWeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
1-2 mg ksalol gör susen

håller med om den, men är du ovan så är det nog mer troligt att ett mg är att föredra än två.

mvh
Citera
2018-10-19, 14:34
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
håller med om den, men är du ovan så är det nog mer troligt att ett mg är att föredra än två.

mvh

Absolut, man får vara smart och tänka på sin egna tolerans och börja smått om man inte är van.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in