2018-10-19, 14:52
Medlem
rebekks avatar
Immun mot tjack?

Nej inte immun 100%, men tydligt resistant? Tycker mig varje gång behöva dra dubbelt så mycket som alla andra, av samma batcher..

Har funderat på hela ADHD-spektrumet men känns långsökt.. eller? Har ingen diagnos men ganska säker på att jag har någon typ av koncentrationssvårighet.

Vissa av samma batch "0.2 får det att gunga rejält wooow osvosv", medans jag drar 0.4 av samma och kollar desperat på klockan.. ska tilläggas att jag är färsking på amfetamin och cs generellt, men droger och rus är jag väl bevandrad med.

Kan det vara jag som söker något mer extremt än vad den gemene tjackaren eftersöker?
Citera
2018-10-20, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
1-2 mg ksalol gör susen
Hade föreslagit diazepam eller clonazepam istället. Ksalol slår så hårt i min mening men de funkar också.. sen håller det kortare tid men intensivare
Citera
2018-10-20, 02:57
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aamon

Någon som kan styrka detta med depå effekten när man tar det oralt?

Nej, men jag kan tänka mig att det långsamma påslaget om man bombar lätt kan förväxlas med en depoteffekt, och det är kanske också en rimlig hypotes med tanke på att den som bombar har 50% biotillgänglighet mot den som skjuter. När jag höll på kunde jag gå 12h på en panna..
Citera
2018-10-20, 05:08
Medlem
JoeBidens avatar
Nu har jag ett par polare med i övrigt ordnade liv som verkar ha gjort det till en vana att köra amfetamin minst en gång i veckan. Hur vanligt är det att det blir mer än så? Någon med rutin som vill uttala sig om risken för att utveckla ett beroende, när det inte bara blir festknarkande liksom.

Är inte direkt orolig, knarkar själv ibland, men mest gräs liksom. Nån lina koks ibland, nyår o liknande. Lite E då och då.

Bara lite undrande. Har svårt att sätta mig in i mindsetet att ta "tyngre" droger varje helg.
Citera
2018-10-20, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeBiden
Nu har jag ett par polare med i övrigt ordnade liv som verkar ha gjort det till en vana att köra amfetamin minst en gång i veckan. Hur vanligt är det att det blir mer än så? Någon med rutin som vill uttala sig om risken för att utveckla ett beroende, när det inte bara blir festknarkande liksom.

Är inte direkt orolig, knarkar själv ibland, men mest gräs liksom. Nån lina koks ibland, nyår o liknande. Lite E då och då.

Bara lite undrande. Har svårt att sätta mig in i mindsetet att ta "tyngre" droger varje helg.

Jag har helgknarkat 2-3 gram per helg i 10 år. Inga problem med varken fysik eller beroende. Man blir sugen ibland att sopa en jävel på jobbtoan ibland, men det är inget att rekommendera. Att normalisera tjacket är väl mitt sätt att se någon ”beroende” då amfetamin är helt psykiskt beroende.
Citera
2018-10-20, 12:25
Bannlyst
Jag tjackar dygnet runt men bara i perioder. En normal vecka ser ut antingen såhär:
Måndag - Söndag
06:00 Första intaget, en lina eller en bomb eller båda
11:00 Påfyllning, en lina
23:00 Försöka sova, om ej möjligt en bomb, försök sova igen nästa gång kl 23:00.

Eller såhär:

Måndag - Söndag
Ingenting

Första veckan är när jag har tjack hemma, då kör jag varje dag i flera veckor och chansen är stor att jag dygnar då jag av uppenbara skäl får problem med sömnen.

Om tjacket är slut så tar jag ett uppehåll tills nästa gång. Aldrig varit något problem. Jag har dock ganska bra kontroll över mitt brukande (brukar även cannabis, opiater, benso & alkohol).
Citera
2018-10-20, 21:12
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Jag tjackar dygnet runt men bara i perioder. En normal vecka ser ut antingen såhär:
Måndag - Söndag
06:00 Första intaget, en lina eller en bomb eller båda
11:00 Påfyllning, en lina
23:00 Försöka sova, om ej möjligt en bomb, försök sova igen nästa gång kl 23:00.

Eller såhär:

Måndag - Söndag
Ingenting

Första veckan är när jag har tjack hemma, då kör jag varje dag i flera veckor och chansen är stor att jag dygnar då jag av uppenbara skäl får problem med sömnen.

Om tjacket är slut så tar jag ett uppehåll tills nästa gång. Aldrig varit något problem. Jag har dock ganska bra kontroll över mitt brukande (brukar även cannabis, opiater, benso & alkohol).

Har du en sysselsättning , dvs jobb studier eller annat?

Skulle vara intressant att veta om/hur upplägget fungerat med ett socialt liv.
Citera
2018-10-20, 22:28
Medlem
Pandarns avatar
Citat:

Det är självklart lätt att det går över och att man börjar ta oftare. Det som dock är "fördelen" med amfetamin är ju att det mest bildar ett psykiskt beroende och inte fysiskt som med t.ex bens eller opiater. Sen påverkar det ju naturligtvis dopaminet så där kan det bli lite mer likt en fysisk effekt då vardagen känns tråkigare och blekare när dopaminet avtagit efter tjackintag.

Men det går samtidigt absolut att bara hålla sig till att ta på helger, går ju tyvärr inte att svara på hur ofta det blir mer än endast helger
Citera
2018-10-21, 01:49
Medlem
amenvissts avatar
Citat:

Jag är inte beroende av tjack och har heller aldrig varit, men jag har brukat det sporadiskt i 10+ år.

För min del så hade det verkligen krävts en medveten satsning och hårt jobb för att utveckla ett beroende av tjacket. Mycket pga toleransökningen, bieffekterna och det låga återdoseringsbehovet, gissar jag på.

För mig biter tjacket otroligt mycket sämre redan efter ett par dagars bruk, vilket betyder att jag blir tvungen att konsumera mycket stora mängder för att nå upp till nivån jag önskar. Det har jag varken tid ork eller lust till, slutar bara i många långa vakna dygn och det kan kvitta för mig. Har viktigare saker i livet än att va fjuttad 24/7.
Håller mig undan minst ett par veckor mellan varven, oftast längre.

Jag kan således aldrig jämföra missbrukspotentialen med tex alkohol, ladd eller benzo vilka jag haft stora bekymmer med genom åren. Och klart värst var benzon, hann aldrig ens fatta vad som hände före jag satt torsk på skiten.

Du kan vara helt lugn angående dina vänner sålänge användandet är sporadiskt.
Senast redigerad av amenvisst 2018-10-21 kl. 02:02.
Citera
2018-10-21, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har du en sysselsättning , dvs jobb studier eller annat?

Skulle vara intressant att veta om/hur upplägget fungerat med ett socialt liv.
Det såg ut såhär när jag jobbade ja, idag studerar jag.
Citera
2018-10-21, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagligmaffia
Hur hårt och länge hade du kört då? Hur mycket doserade du per dag?

Svårt att säga det var typ 10 år sen men mellan tummen och pekfingret ett par gram om dagen 0.5 per panna kanske.. förr körde jag alltid till jag deckade i nån soffa efter nån holk.
Citera
2018-10-21, 16:03
Medlem
Hur lång tid efter några näsor tjack kan jag ta min Inderal/Betablockerare medicin igen?
Senast redigerad av cadaverass 2018-10-21 kl. 16:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in