2018-10-13, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenkWeeder
Jag vet ingen som skulle bemöda sig med att skjuta en nolletta.

Men en som aldrig har skjutit med som har istället snortat/bombat, Åker man lättare på en OD om man skjuter liksom? Tänker om jag ska skjuta och pruttar i mig en 0,4 så kanske mitt hjärta ballar ur lixom.
Citera
2018-10-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lagligmaffia
Hur hårt och länge hade du kört då? Hur mycket doserade du per dag?

Kan meddela lite off topic att jag har en gammal skada som gjorde att jag i nästan åtta års tid åt starka smärtstillande dagligen(ordinerat och utskrivet av läkare). Under dessa år drack jag även rikligt med alkohol pga depression, ungdom och dekadens, och många gånger i samband med smärtstillande - vilket tydligen ska vara bland det absolut sämsta du kan göra för din lever.

Min skada är nu opererad och sedan drygt ett år tillbaka äter jag inga mer smärtstillande (fy satan vilken plåga det var att sluta), och jag bad läkaren göra levertest. Jag fick resultatet att jag har något dåliga levervärden, men enligt läkaren "absolut inget alarmerande" och den kommer repa sig. Han bad mig inte lugna mig med alkoholen eller nånting, utan sa att det var lugnt. Jag var helt övertygad att jag skulle vara körd med tanke på det jag beskrivit ovan.

Menar inte att jag rekommenderar folk att bara tokköra, men jag tror ändå att det ska jävligt mycket till innan levern är bortom räddning.
Citera
2018-10-13, 21:52
Medlem
Miyanas avatar
Har tagit amfetamin till och från i några månader. Nästan dagligen i september och fram till nu. Med undantag på helger då jag försöker "vila lite" så gott det går.
Tar inga jättemängder då 3G vanligtvis håller en månad iallafall.
Har behövt ta det för att ens orka ta mig till skolan och för orka plugga osv... är snart klar med en utredning för adhd/add så har använt detta som självmedicinering.
Jag vet att det inte är bra att ta amfetamin alltför ofta såklart. AT, högt blodtryck.sabbar hjärnan och allt det där...
Så är inget jag kommer använda iallafall så som jag gjort nu om någon vecka om jag har tur.
Så jag undrar lite vad de största riskerna är med att ta amfetamin? Vad kan man göra själv för sköta det så bra som möjligt??
Tar inte jättedsoer som sagt men klart att kropp och psyke påverkas.
Sen undrar jag om det finns annat än komma ner på än benso? Benso har jag och har tagit det för mycket den senaste tiden. Är jag inte redan fast i benso så kommer jag bli det snart känner jag.
Cb funkar för vissa har jag hört. Funkar alkohol? Andra tips? Alla tips tas tacksamt emot!🙂
Citera
2018-10-13, 22:20
Medlem
Hur ska man avgöra om det är riktigt tjack man har eller nån jävla "RC" skit man slår i sig?

..hört talats om typ Metakatinon osv..

detta är gult, kletigt man är vaken länge som fan men rushen när man slår når inte ända i topp den liksom stannar av på 70-80% så man får inte den där sköna peaken när man slår.
Citera
2018-10-14, 02:56
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Hej om jag inte missminner mig så skall det väl vara ganska ansträngande för hjärtat att blanda tjack och benso. Som jag kommer ihåg det var det för att hjärtat inte vet om det ska slå fort eller sakta så man får oregelbunden hjärtverksamhet. Jag blandar ganska ofta tjack med benzo men tycker inte jag märker av detta fenomen.
Som nu tex har jag tagit 2mg xanor till tjacket och tycker det känns som mitt hjärta slår ganska lugnt.

Men hur ligger det till egentligen?

Mvh

Alltså förlåt att jag citerar mig själv här men det måste väl vara nån mer som hört nåt om det här?
Jag är absolut inte rädd för min hälsa under ruset utan tänker mer att kör man så här alldeles för många gånger så kanske hjärtat blir slitet. Om det nu är så att det ligger nån sanning i det jag undrar.
Citera
2018-10-14, 11:43
Medlem
st33rs avatar
Tror det är en myt av typen ”bro-science” att ”uppåt och neråt slåss i kroppen det kan inte vara bra”.

Man ger väl sederande till folk på överdoser . Kombon upp + ner skrivs ut i psykiatrin
Citera
2018-10-14, 11:52
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NioLiv
Alltså förlåt att jag citerar mig själv här men det måste väl vara nån mer som hört nåt om det här?
Jag är absolut inte rädd för min hälsa under ruset utan tänker mer att kör man så här alldeles för många gånger så kanske hjärtat blir slitet. Om det nu är så att det ligger nån sanning i det jag undrar.

Jag skulle inte vara speciellt orolig över det här, så länge det handlar om måttliga doser vilket det verkar göra baserat på det du skrivit. Jag själv brukar ofta blanda alprazolam och tjack ibland, men då handlar det oftast om 1-2 mg alpra och kanske max 0,5 mg tjack. Har gjort det länge och aldrig upplevt några problem, tycker det snarare är väldigt behagligt att t.ex landa på när man dragit i sig mycket tjack eller bara för att det är en trevlig kombination.

Jag skulle inte oroa mig över att blanda dessa två ibland i måttliga doser, men som sagt talar endast efter egna erfarenheter, vänners erfarenheter och saker jag läst och hört på internet så är ingen direkt fakta i mitt påstående.
Citera
2018-10-14, 15:57
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Tror det är en myt av typen ”bro-science” att ”uppåt och neråt slåss i kroppen det kan inte vara bra”.

Man ger väl sederande till folk på överdoser . Kombon upp + ner skrivs ut i psykiatrin
Folk blandar ihop ”upp + ned” med bensodiazepiner + centralstimulantia och opiater + centralstimulantia.
Den förstnämnda blandningen är inget att oroa sig för nämnvärt. Den andra blandningen är däremot rejält slitsam för hjärtat. Det är även farligt då de potentierar varandra samt maskerar varandras symtom för överdos.

De olika ”signalerna” till hjärtat gör att risken för arytmier ökar rejält.
Citera
2018-10-15, 12:08
Medlem
Hehe, lite kul diskussion ett par sidor tillbaks angående amfetamin på jobbet. Har stött på alla möjliga typer som gör detta på min förra arbetsplats, det roliga är att alla som brukade någon typ av substans(typ 100% av personalstyrkan) gjorde det ovetandes om att de andra även gjorde det. Jag var alltså den enda som visste om det, eftersom jag på den tiden det begav sig var den som försåg de andra med amfetamin och bensodiazepiner. Lite kul när man satt och hörde skvaller om den ene eller andres arbetsinsatser.

Tyvärr blir man ju lite stålmannen under tjackruset och arbetar extremt effektivt, vilket gör det jävligt svårt att hålla igång den energin de dagar man inte hunnit fixa eller tar uppehåll osv. Lätt att skylla detta på sömnproblem eller vad det nu må vara dock. Desto värre att försöka sköta ett jobb som opi-torsk(de dagar man är utan tänker jag främst på), men den diskussionen hör ej hemma här.
Citera
2018-10-16, 17:44
Medlem
Lucky-Mans avatar
Räcker det med en vecka för att få ned toleransen någorlunda?
Citera
2018-10-16, 18:58
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Räcker det med en vecka för att få ned toleransen någorlunda?

Beror på hur mycket och hur länge du gått på tjacket. Vid kortvarigt bruk på förhållandevis låga doser så får du ner toleransen någorlunda på en vecka, ja.
Citera
2018-10-16, 23:45
Medlem
Aamons avatar
Är jag ensam om att tycka man får bättre effekt av att bomba tjack än att snorta det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in