2018-10-16, 14:18
Medlem
flashbacktrollets avatar
är white sumatra avslappnande/sederande?
Citera
2018-10-16, 19:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorbromsen
De brukar bli mycket bättre för magen om man gör te har inga problem med illamående och magen om jag gör te så rekommenderar det

Jag testade idag att göra och det funkade fint. Ingen ont i magen, utan bara välmående.
Citera
2018-10-16, 21:08
Medlem
Kratom är något som gått under min radar TOTALT, men efter det lilla jag hunnit läsa har det verkligen fått min uppmärksamhet. Vilken sort rekommenderar ni för någon med grov ångest, social fobi och allmänt pissigt självförtroende? Har sedan snart 1 år tillbaka lyckats utveckla ett alkoholberoende, samt att jag de senaste veckorna käkat klonazepam dagligen för att dämpa tjackavtändingen. Amfetamin tar jag för att orka med mitt jobb, och för att jag blir jävligt bra på det, men det håller inte i längden (inte 5-8 bärs dagligen heller). Såklart. Så... någon med liknande besvär som kan berätta om lite erfarenheter och skicka mig i rätt riktning?

Evigt tacksam.
Citera
2018-10-17, 00:09
Medlem
flashbacktrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD
Kratom är något som gått under min radar TOTALT, men efter det lilla jag hunnit läsa har det verkligen fått min uppmärksamhet. Vilken sort rekommenderar ni för någon med grov ångest, social fobi och allmänt pissigt självförtroende? Har sedan snart 1 år tillbaka lyckats utveckla ett alkoholberoende, samt att jag de senaste veckorna käkat klonazepam dagligen för att dämpa tjackavtändingen. Amfetamin tar jag för att orka med mitt jobb, och för att jag blir jävligt bra på det, men det håller inte i längden (inte 5-8 bärs dagligen heller). Såklart. Så... någon med liknande besvär som kan berätta om lite erfarenheter och skicka mig i rätt riktning?

Evigt tacksam.
jag tar kratom mot ångest och depression. det strain som fungerat allra bäst för mig är green malay, väldigt avslappnande och bäst eufori av allt jag har testat.
Citera
2018-10-17, 20:24
Medlem
Ranndalls avatar
Jaha det var ju tråkigt att vi inte får diskutera drogshoppar varken i denna tråd eller i shop-tråden.
Citera
2018-10-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HampusTxD

Evigt tacksam.
Du har ju en ganska svår beroendeproblematik. Amfetamin, benzo och alkohol.
Finns nog inga enkla råd i ditt fall. Men du kan ju försöka ta Kratom i stället, det används ju traditionellt i Sydostasien för att klara av långa arbetsdagar.
Har du bara hållit på ett år med ditt pundande så finns det nog hopp för dig.
Green maeng da är mitt vanliga råd. Lycka till.
Citera
2018-10-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Du har ju en ganska svår beroendeproblematik. Amfetamin, benzo och alkohol.
Finns nog inga enkla råd i ditt fall. Men du kan ju försöka ta Kratom i stället, det används ju traditionellt i Sydostasien för att klara av långa arbetsdagar.
Har du bara hållit på ett år med ditt pundande så finns det nog hopp för dig.
Green maeng da är mitt vanliga råd. Lycka till.

Mitt pundande har nog pågått i ca 4 år vid det här laget, men då har det främst handlat om cannabis och olika opis, så hoppas (hehe) det finns hopp ändå :-) Nej, men har varit olycklig sen jag kan minnas nästan. Alkoholberoendet känns extra pissigt då jag inte får någon eufori alls längre, den där sköna lilla rushen som jag fick av bara 2 bärs tidigare är totalt borta. Nu blir jag bara ångestdämpad, i och för sig, men också trött och sliten som ett as.. Uteslutet för mig att ta en utekväll utan något uppåt i princip. Men tack för svar, vilket fall. Slängde iväg ett PM till dig också, kika gärna :-)
Citera
2018-10-18, 19:34
Medlem
ApanHelmers avatar
Nykomling inom Kratomvärlden här. Och jag orkar inte riktigt gå igenom hela denna tråden så jag tänkte ställa min fråga här direkt.

Fick höra talas om det första gången i förra veckan. Jag beställde i början av veckan KRATOM WHITE SUMATRA från Scandinavian speciosa punkt se, och fick produkten idag. Men på paketet och deras hemsida är det så mkt fokus på att det endast är för tvåltillverkning och bör absolut inte konsumeras.

Min fråga är då:
1. Kan man verkligen konsumera Kratomet från Scandinavian speciosa punkt se ?
2. Hur bör man bäst konsumera det? Hur mkt? (ha i åtanke att jag är 100% nybörjare)
3. Vad för effekter kan de tänkas att jag får?
4. Något annat jag bör tänka på?

Tackar för alla seriösa svar!
Citera
2018-10-18, 22:47
Medlem
Ranndalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanHelmer
Nykomling inom Kratomvärlden här. Och jag orkar inte riktigt gå igenom hela denna tråden så jag tänkte ställa min fråga här direkt.

Fick höra talas om det första gången i förra veckan. Jag beställde i början av veckan KRATOM WHITE SUMATRA från Scandinavian speciosa punkt se, och fick produkten idag. Men på paketet och deras hemsida är det så mkt fokus på att det endast är för tvåltillverkning och bör absolut inte konsumeras.

Min fråga är då:
1. Kan man verkligen konsumera Kratomet från Scandinavian speciosa punkt se ?
2. Hur bör man bäst konsumera det? Hur mkt? (ha i åtanke att jag är 100% nybörjare)
3. Vad för effekter kan de tänkas att jag får?
4. Något annat jag bör tänka på?

Tackar för alla seriösa svar!
Ja det är klart du kan men allt gör du på egen risk. Börja med 2-4 gram kanske. Gör det lätt för dig och blanda ner det i varmt vatten och sedan bara att dricka.
Citera
2018-10-20, 03:15
Medlem
Jag testade kratom idag för andra gången, första gången var i början av sommaren och jag har gillat det bägge gånger. Nu har jag tänkt beställa och såg att SS har rea på "green borneo". Hur är denna? kan den rekommenderas? eller bör jag hellre betala lite mer och köra på någon annan?
Citera
2018-10-20, 14:23
Medlem
sweetlovelydeaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosqvist
Jag testade kratom idag för andra gången, första gången var i början av sommaren och jag har gillat det bägge gånger. Nu har jag tänkt beställa och såg att SS har rea på "green borneo". Hur är denna? kan den rekommenderas? eller bör jag hellre betala lite mer och köra på någon annan?

Inköpte röd borneo nyligen just pga den rean. Upplevde just den sorten som väldigt svag. Men till det priset var det lugnt. En sort jag tyckte väldigt mycket om är dock vit sumatra, ända vita jag testat och gillade den mer än t.ex. röd bali, green malay, green maeng da osv. Kan rekommendera den vita.
Citera
2018-10-20, 14:38
Medlem
Älskar kratom! Laglig och gör så att jag håller mig från knark som kan vara olagligt när polarna bjöd.. Så skönt att vara ren i pisset från olaglig substans då vi tyvärr har en ohälosam krig mot brukare. Folk dör av knarket mer när man sträffar dom som kriminella än ett hälsoproblem att visa medlidande och erbjuda hjälp är effektivare. Straffa sänker dem bara mer ändå ska vi vara ett trevligt land. men iaf back to kratom. Dricker endast 1 gång på helgen kanske 2 (fre-lör) det är ingen tung drug. Men den är skön! Den är i samma släkt som kaffe men ger en skön avslappnade känsla helt befriad från stress en stund och kan lättare reflektera utan metoder som meditation som också funkar! Fast kratom ger snäppet bättre effekt men då kostar det pengar

Hoppas staten inte gör den olaglig bara... Inga har dött utav kratom och beroendet är svagt jämfört med lagliga substanser. Jag dricker 1-2 gånger på helgen och ja tänker inte på det om vardagarna.

Smakar bara illa men man får inte vara mesig. Btw jag tror det bäst att hålla till 1-2 gånger i veckan eller så toleransen är på plats och du behöver inta ta mer.

Jätte glad att jag hitta kratom om det blir olagligt så slutar jag med allt tills kanske cannabis bli lagligt kan man kanske ta en rökare då och då. Alkohol är alledes ställer till det obehagigt i min hjärna och är väldigt påfrestande fysisk och psykiskt (Då i större doser)

Om staten gör den olaglig borde dom göra forskning om den eller se forskning om den och se att den kan vara laglig och gör nytta för svergies ekonomi samt bättre alterantiv än många andra olaglig adroger samt att jag har läst att folk har lyckats sluta med heroin och dricker kratom istället (En ny subutex?

Har testat vissa opiater men gillar inte dåsigheten. Men kratom ger energi och ett skönt lugn med bättre humör
Senast redigerad av laughing 2018-10-20 kl. 14:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in