2018-10-20, 14:53
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laughing
Älskar kratom! Laglig och gör så att jag håller mig från knark som kan vara olagligt när polarna bjöd.. Så skönt att vara ren i pisset från olaglig substans då vi tyvärr har en ohälosam krig mot brukare. Folk dör av knarket mer när man sträffar dom som kriminella än ett hälsoproblem att visa medlidande och erbjuda hjälp är effektivare. Straffa sänker dem bara mer ändå ska vi vara ett trevligt land. men iaf back to kratom. Dricker endast 1 gång på helgen kanske 2 (fre-lör) det är ingen tung drug. Men den är skön! Den är i samma släkt som kaffe men ger en skön avslappnade känsla helt befriad från stress en stund och kan lättare reflektera utan metoder som meditation som också funkar! Fast kratom ger snäppet bättre effekt men då kostar det pengar

Hoppas staten inte gör den olaglig bara... Inga har dött utav kratom och beroendet är svagt jämfört med lagliga substanser. Jag dricker 1-2 gånger på helgen och ja tänker inte på det om vardagarna.

Smakar bara illa men man får inte vara mesig. Btw jag tror det bäst att hålla till 1-2 gånger i veckan eller så toleransen är på plats och du behöver inta ta mer.

Jätte glad att jag hitta kratom om det blir olagligt så slutar jag med allt tills kanske cannabis bli lagligt kan man kanske ta en rökare då och då. Alkohol är alledes ställer till det obehagigt i min hjärna och är väldigt påfrestande fysisk och psykiskt (Då i större doser)
lol idioter borde inte få lov att använda droger. Kratom är olagligt (att konsumera, göra extrakt av, göra beredning av), du är inte ren i pisset från en olaglig substans. Du har bara tur att dom inte testar för det.
Citera
2018-10-20, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
lol idioter borde inte få lov att använda droger. Kratom är olagligt (att konsumera, göra extrakt av, göra beredning av), du är inte ren i pisset från en olaglig substans. Du har bara tur att dom inte testar för det.
Det var som fan... Syns det i pisset? Kan jag skylla på att jag använder de som tvål och kroppen absorberar kratomet i högst a domstul ? haha..

Så synd att dem inte gör forskning om det.. Så fort det något som lyfter ens humör med någon okänd växt för oss så gör vi den olaglig och ser den som dödsdrog utan att se vad det egentligen är. Sen behöver man inte kaffe, kratom eller cigg i sitt liv. Men jag vill ha lite mer frihet känner jag som arbetar dagligen. Kommer fortsätta tror jag, för jag vet helt ärligt om de lagligt eller inte att dricka? Det är ju fullkomligt oskadligt i måtta bortsett från vätskedrivande säkert med släkt med kaffet. Hade dom forskning om kratom hade den lätt kunnat blli laglig om man inte tillfälliga makten tar livet på döds allvar. Människor har tagit droger i alla år, det rär i verkligheten en frihet för en person att ta en drog om den vill så. Lagen har både bra lagar och minde bra. Hoppas det blir bättre sen är droger inte allt. Men jag älskar t.ex kratomet det en nice upplevelse, jämför lite att åka utomlands fast mildare. Lite omväxling som gör livet roligare

Samtidigt är det bra att dom gör en okänd drog dom itne vet olaglig då vissa har faktiskt dött av vissa droger. Men kratom finns inga dödsfall och skall vara fullt lagligt med skatt som alkohol så stärker vi sveriges ekonomi.

Alkohol är ju sån jävla värsting drog. En tung enligt mig. Den skall vara olaglig oavsett om den funnits länge
Senast redigerad av laughing 2018-10-20 kl. 15:10.
Citera
2018-10-20, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetlovelydeath
Inköpte röd borneo nyligen just pga den rean. Upplevde just den sorten som väldigt svag. Men till det priset var det lugnt. En sort jag tyckte väldigt mycket om är dock vit sumatra, ända vita jag testat och gillade den mer än t.ex. röd bali, green malay, green maeng da osv. Kan rekommendera den vita.

Allright! Då blir det nog 50/50 green borneo och white. Återkommer om kvaliteten på green borneo. Tack för tipset!
Citera
2018-10-20, 15:14
Medlem
Jag kör på GMD just nu. Hoppas den duger fick ett gratis sample av en sån underbar människa den heter "YELLOW BORNEO.

Btw kan man typ maila polisen anonymt på något sätt och fråga om det ok om jag dricker kratom haha. Vill få ett säkert svar.

Men på riktigt kratom och cannabis kan åtminstone vara lagligt och gynna skattepengarna. Helst avkriminalisera andra som strular med tyngre droger och bemöt med medlidande, kärlek och erbjuda hjälp. Det är mycket effektivare och mänskligare. Straff gör många endast rebelliska och bli värre med just straff av att en perosn brukat en olaglig drog. Däremot är själva drug traffic, säljandet som ör oskattat som är ett problem. Det håller ja med om! Därför köper jag inte några droger som kan ge en blod på sina händer t.ex kokain

Medlidande är en stark energi som hjälper en som lider väldigt mycket. Att straffa är tvärtom mot medlidande. Att straffa är en form av negativ energi som har den tendens att trycka ner. Att trycka ner en person i missbruk som lider så otroligt är inte snällt Och leder ibland till att personen dör
Senast redigerad av laughing 2018-10-20 kl. 15:22.
Citera
2018-10-20, 18:25
Medlem
flashbacktrollets avatar
testade red borneo idag, och blev glatt överraskad. visserligen inte lika stark som gröna strains, men den var åtminstone starkare än red thai.
eufori: 6/10
sedering: 7/10
varaktighet: 7/10
Citera
2018-10-20, 21:51
Medlem
caecos avatar
Citat:
Jag kör på GMD just nu. Hoppas den duger fick ett gratis sample av en sån underbar människa den heter "YELLOW BORNEO.

Btw kan man typ maila polisen anonymt på något sätt och fråga om det ok om jag dricker kratom haha. Vill få ett säkert svar.

Men på riktigt kratom och cannabis kan åtminstone vara lagligt och gynna skattepengarna. Helst avkriminalisera andra som strular med tyngre droger och bemöt med medlidande, kärlek och erbjuda hjälp. Det är mycket effektivare och mänskligare. Straff gör många endast rebelliska och bli värre med just straff av att en perosn brukat en olaglig drog. Däremot är själva drug traffic, säljandet som ör oskattat som är ett problem. Det håller ja med om! Därför köper jag inte några droger som kan ge en blod på sina händer t.ex kokain

Medlidande är en stark energi som hjälper en som lider väldigt mycket. Att straffa är tvärtom mot medlidande. Att straffa är en form av negativ energi som har den tendens att trycka ner. Att trycka ner en person i missbruk som lider så otroligt är inte snällt Och leder ibland till att personen dör
Du tror inte cannabishandel har blod på sina händer? Fan cannabis- samt kokainmarknaden är ju troligtvis de mest lukrativa gällande narkotika idag. Klart folk blir skjutna gällande cannabisaffärer. Men kanske inte var det du syftade på. Jag är för en fri handel gällande narkotika, men mer v ideologiska skäl än av praktiska. Staten och andra människor ska ge fan i vad för något jag stoppar i min kropp.

Men ärligt, smaken av kratom blir värre och värre. Några hundra gram har jag nog använt, men idag får jag kväljningar bara av lukten. Blir ju en jäkla massa kapslar. Hur mycket rymmer en kapsel för er? Jag får i runt 0.8gram typ.
Citera
2018-10-21, 02:32
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Varför är du så förvirrad? Kratom är narkotikaklassat. Du vill alltså maila polisen och fråga om du får lov att dricka narkotika?
Citera
2018-10-21, 03:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Har druckit lite kratom tog typ 1 -½ matsked och blandade det i vatten. Blev genast på ett bra humör. Man blir otroligt positiv på det här och man blir mer motiverad av att jobba. Känns nästan kul att gå till jobbet.
Citera
2018-10-21, 04:03
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Har druckit lite kratom tog typ 1 -½ matsked och blandade det i vatten. Blev genast på ett bra humör. Man blir otroligt positiv på det här och man blir mer motiverad av att jobba. Känns nästan kul att gå till jobbet.
Denna effekten försvinner om du tar det för ofta. Och då, vid för reguljärt bruk så förminskas alla positiva effekters intensitet permanent, även med uppehåll.
Citera
2018-10-21, 13:28
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alientechnology
Denna effekten försvinner om du tar det för ofta. Och då, vid för reguljärt bruk så förminskas alla positiva effekters intensitet permanent, även med uppehåll.
Men så är det ju med alla substanser. Men jag vet det och tar det inte allt för ofta. Har tagit lite just nu och min söndagsångest är som försvunnen.
Citera
2018-10-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Kratom är trevligt se till att inte höja dosen så mycket men gör som du vill, njut!
Citera
2018-10-21, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Du tror inte cannabishandel har blod på sina händer? Fan cannabis- samt kokainmarknaden är ju troligtvis de mest lukrativa gällande narkotika idag. Klart folk blir skjutna gällande cannabisaffärer. Men kanske inte var det du syftade på. Jag är för en fri handel gällande narkotika, men mer v ideologiska skäl än av praktiska. Staten och andra människor ska ge fan i vad för något jag stoppar i min kropp.

Men ärligt, smaken av kratom blir värre och värre. Några hundra gram har jag nog använt, men idag får jag kväljningar bara av lukten. Blir ju en jäkla massa kapslar. Hur mycket rymmer en kapsel för er? Jag får i runt 0.8gram typ.
Jo det är så. Krigar för revir, hämnd efter hämnd. Det du säger är fullt rätt. bäst att odla själv, eller vara en sin egna kemist haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in