2017-12-08, 17:56
Medlem
Så har man kratom i kroppen för första gången. Tog inför en speciell händelse som jag vet att kommer kännas jobbig, kanske inte bästa set upen att ta en drog första gången i en så pass osäker miljö men aa... kommer inte ihåg vilken sort det var men köptes via FS2.0 och är en red vein som säljaren skrev var lite starkare än övriga red veins, började därför med blygsamma 2gram, kan detta räcka eller borde jag tagit mer? Gått lite mer än en halvtimme men känner inte särskilt mycket än, hur lång tid bör det ta innan jag känner? Magen blev dock spänd och lite irriterad bara 10-15 minuter efter intag men det la sig efter att jag ätit en banan. Tog även mina hanliga tabletter och mineraler ca 30 minuter innan intag, kom dock på lite senare att jag läste något om magnesium-kratom, är detta något som bör påverka? Har även några xanor i väskan ifall situationen jag snart ska ge mig in i blir för jobbig, kan jag ta ett par mg alpra trots att jag har kratom i kroppen?

Hoppas på det bästa nu, av vad jag läst verkar ju kratom helt klart vara en lovande medicin, o det är just som medicin jag planerar att använda kratom!
Citera
2017-12-08, 18:10
Medlem
Tänkte beställa lite kratom från nätet men undrar om det är lagligt? Ska beställa pulver och inte extrakt.
Citera
2017-12-08, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nipo
Tänkte beställa lite kratom från nätet men undrar om det är lagligt? Ska beställa pulver och inte extrakt.

Någon skrev häromdan att det är laligt sålänge man inte bereder, extraherar eller stoppar i dig det
Citera
2017-12-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av host.
Någon skrev häromdan att det är laligt sålänge man inte bereder, extraherar eller stoppar i dig det

okey så tullen kan ej beslagta om det endast är blad pulver? Är det någon som har haft problem med tullen?
Citera
2017-12-08, 21:37
Medlem
Effekten kom helt klart. Kände mig mjuk och relativt glad osv och en stor del av ångesten försvann vilket verkligen uppskattades. Situationen, som i vanliga fall brukar vara EXTREMT påfrestande gick relativt smärtfritt även om det absolut var jobbigt. Tycker dock att effekten helt avtagit och jag är tillbaka på att ha ett äckligt tryck över bröstet med min ångest och allt vad det innebär, möjligen tröttare. Tog som sagt en låg dos dock, endaste 2 gram av red horn. Vad jag förstår är den strainen ganska ovanlig, är det någon som har testat?

Kortfattat skulle jag iaf säga att jag uppskattade kratomet, det hjälpte mig klara en riktigt jobbig situation utan att jag blev slurrig och trög som man kan bli av flödder osv! Lite besviken på att det höll så kort dock...
Citera
2017-12-10, 22:23
Medlem
Läste ett gammalt inlägg men hittade inget bra svar... hursom, inlägget handlade om huruvida kratom får bättre, sämre eller samma effekt om man gör te på det istället för att dricka kallt?
Citera
2017-12-12, 14:15
Medlem
Har provat SS nyare sort, Red Maeng Da. Tycker den är ännu mer opiat-lik i effekt jämfört med Green Maeng Da; Vilket känns logiskt i.o.m skillnaden som är mellan de olika sorterna/färgerna.
Fungerade bra annars tycker jag...
Dock fick jag en känning av AT ett par timmar efter doseringen, en AT som påminner om opiat-träsket. Detta har jag också fått av andra sorter men då har jag använt flera dagar/veckor i sträck. Reaktionen jag fick nu på RMD kom ett par timmar efter första dosering! Märkligt.

Litegrann off-topic: Köp INTE kratom (eller nåt annat) från en vendor på FS som heter Sma**Phar**. Dom är RÖDA och blåst folk hit & dit, blandat andra mig.

Citat:
Ursprungligen postat av host.
Läste ett gammalt inlägg men hittade inget bra svar... hursom, inlägget handlade om huruvida kratom får bättre, sämre eller samma effekt om man gör te på det istället för att dricka kallt?

Osäker om det gör något skillnad. Jag blandar mitt malda kratom i varmt kranvatten och klunkar.
MVH.
Citera
2017-12-12, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ordeal89
Har provat SS nyare sort, Red Maeng Da. Tycker den är ännu mer opiat-lik i effekt jämfört med Green Maeng Da; Vilket känns logiskt i.o.m skillnaden som är mellan de olika sorterna/färgerna.
Fungerade bra annars tycker jag...
Dock fick jag en känning av AT ett par timmar efter doseringen, en AT som påminner om opiat-träsket. Detta har jag också fått av andra sorter men då har jag använt flera dagar/veckor i sträck. Reaktionen jag fick nu på RMD kom ett par timmar efter första dosering! Märkligt.

Litegrann off-topic: Köp INTE kratom (eller nåt annat) från en vendor på FS som heter Sma**Phar**. Dom är RÖDA och blåst folk hit & dit, blandat andra mig.

Osäker om det gör något skillnad. Jag blandar mitt malda kratom i varmt kranvatten och klunkar.
MVH.

Fick mitt kratom från dom o va inget problem! Snabb leverans och tycker det funkar bra!
Citera
2017-12-14, 08:59
Medlem
smellyproofs avatar
En grej jag kom på som kan kanske kan lugna magen om ni har sämre kvalité eller är känsliga.

Lägg kratomet i en kaffekokare med filter istället. Då får man ju ut alkaloiderna och slipper förtära plantmassan. Inte testat det själv men ska göra det.
Citera
2017-12-14, 12:42
Medlem
Tjena.
Tänkte höra lite om någon har prövat SS white horn? Har beställt 100g då jag ska kliva av varorna. Har läst massor på nätet att de använder kratom för just att kliva av heroin. Har gått dagligen på heroin i lite drygt ett halvår denna gång i ganska höga doser så jag förväntar mig inte att kratomet ska ta bort alla symptom. Har ett schema som jag ska följa i en vecka ungefär.
Om någon har prövat denna strain får ni gärna skicka lite tips och berätta hur mycket ni använde per gång osv.
Tack!
Citera
2017-12-14, 13:34
Medlem
FuGeeLalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorattacker
Tjena.
Tänkte höra lite om någon har prövat SS white horn? Har beställt 100g då jag ska kliva av varorna. Har läst massor på nätet att de använder kratom för just att kliva av heroin. Har gått dagligen på heroin i lite drygt ett halvår denna gång i ganska höga doser så jag förväntar mig inte att kratomet ska ta bort alla symptom. Har ett schema som jag ska följa i en vecka ungefär.
Om någon har prövat denna strain får ni gärna skicka lite tips och berätta hur mycket ni använde per gång osv.
Tack!
Vilka strains och doser som passar vem är väldigt individuellt och beror på i vilket syfte man använder kratom. Vita är generellt mer stimulerande än övriga, medans t.ex. röda är mer opiatliknande och sederande. För att kliva av andra opiater är det helst en röd strain du vill ha.
Citera
2017-12-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuGeeLala
Vilka strains och doser som passar vem är väldigt individuellt och beror på i vilket syfte man använder kratom. Vita är generellt mer stimulerande än övriga, medans t.ex. röda är mer opiatliknande och sederande. För att kliva av andra opiater är det helst en röd strain du vill ha.
Okej.. Jag läste på något forum att den vita skulle vara lite tramadol liknande och det tyckte jag lät okej. Har tagit 8g nu för en timme sedan och känner inte mycket alls. Lite mer energi och kanske en gnutta smärtstillande, men det skulle lika gärna kunna vara placebo haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in