2018-10-15, 00:50
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Jo visst att man kan älska dans, men det är ju långt ifrån det mest väsentliga när man ska lära känna potentiella partners.

En annan bonde åkte ju raggarbil med sina tjejer och det är väl inte heller det mest väsentliga. Vi tittare får nog vara rätt tacksamma att de väljer aktiviteter utifrån vad som gör sig bra i tv och inte. Se böndernas tilltänkta partners sitta och fylla i formulär med psykologiska utvärderingar och liknande kan nog bli lite tråkig tv...

Det hade däremot blivit rätt bra tv om hon istället först låtit IQ-testa killarna och efter det fått kolla på deras aktuella kontoutdrag för att avsluta med att mäta deras kukar. Sen får de två som klarat sig bäst igenom den trestegsraketen duellera mot varandra med avsågade hagelbössor. Jag hade fanimig kollat!
Citera
2018-10-15, 07:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Begriper inte det där uppdämda suget efter bonnläppar! Liksom var kommer det ifrån? Unga snygga tjejer från storstäderna skriver glödande brev till en töntig bonntölp.........! Vad är grejen med att lukta lagård? En vidrig stank om man frågar mig.

Fast nu har ju inte alla bönder en gård med djur utan kan vara bönder av andra slag.

Sedan är det givetvis så att alla gillar olika och tjejerna kan ju ha upplevt det ofta ytliga, stressade stadslivet med den sortens män som ofta finns här i städerna och vill ha en kontrast till det.
Alla gillar olika och vad som anses "töntigt" eller "tölpigt" varierar ju det med. Tölpiga skulle jag snarare säga att många är på krogen i städerna när det ska raggas.
Tur man kommit ifrån den svängen sedan många år nu, även om jag inte är tjej så var det ju stundtals vidrigt beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
Tyvärr så har det ju inte blivit så många "bondebarn" utan för det mesta skiter det sig! och det är ju lite konstigt med tanke på alla KÄNSLOR och TÅRAR. Till syvende och sist när kameran släcks så är det koskit och trist.

Nu ska jag inte snöa in på f.d. bönder här, det finns en sådan tråd i forumet men att det är känslor och tårar i BSF är ju inget konstigt, det handlar ju om just jakten på kärlek och kärlek är ju, tillsammans med hat, den starkaste känslan.
Att någon då som inte få den dom vill ha i jakten på kärleken blir ledsen och fäller några tårar är inget konstigt.

Att det oftast skiter sig? Tja, hur många av alla som dejtar 1-4 gånger håller länge utanför BSF:s värld? Det är ingen jätteprocent direkt.
Citera
2018-10-15, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Tror du verkligen att alla som är med i BSF är intresserade av att bo på en gård ute på landet? Tänker på att det är många som är väldigt unga, är de redo för att binda sig och förstår vad det innebär att vara tillsammans med någon som är bonde? Eller är det mest att vara i tv som lockar?

Inte alla men en stor del skulle jag tro är intresserade av det och det finns ju även yngre personer med mognad som inser att ett liv med en bonde är inte att ha en partner som har ett 9-17-jobb. Man kan ju vara redo att binda sig även om man är ung, lika väl som man kan vara äldre och inte redo för det.
Citera
2018-10-15, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast nu har ju inte alla bönder en gård med djur utan kan vara bönder av andra slag.

Sedan är det givetvis så att alla gillar olika och tjejerna kan ju ha upplevt det ofta ytliga, stressade stadslivet med den sortens män som ofta finns här i städerna och vill ha en kontrast till det.
Alla gillar olika och vad som anses "töntigt" eller "tölpigt" varierar ju det med. Tölpiga skulle jag snarare säga att många är på krogen i städerna när det ska raggas.
Tur man kommit ifrån den svängen sedan många år nu, även om jag inte är tjej så var det ju stundtals vidrigt beteende.

Nu ska jag inte snöa in på f.d. bönder här, det finns en sådan tråd i forumet men att det är känslor och tårar i BSF är ju inget konstigt, det handlar ju om just jakten på kärlek och kärlek är ju, tillsammans med hat, den starkaste känslan.
Att någon då som inte få den dom vill ha i jakten på kärleken blir ledsen och fäller några tårar är inget konstigt.

Att det oftast skiter sig? Tja, hur många av alla som dejtar 1-4 gånger håller länge utanför BSF:s värld? Det är ingen jätteprocent direkt.

Kan hålla med där, det är mer tölpiga personer ute på krogen i storstäderna och bratsen runt Stureplan är ju oändligt mycket töntigare än bönderna vi får följa. Bönderna sticker ut absolut men tycker ändå dem är mer jordnära.
Citera
2018-10-15, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
En annan bonde åkte ju raggarbil med sina tjejer och det är väl inte heller det mest väsentliga. Vi tittare får nog vara rätt tacksamma att de väljer aktiviteter utifrån vad som gör sig bra i tv och inte. Se böndernas tilltänkta partners sitta och fylla i formulär med psykologiska utvärderingar och liknande kan nog bli lite tråkig tv...

Det hade däremot blivit rätt bra tv om hon istället först låtit IQ-testa killarna och efter det fått kolla på deras aktuella kontoutdrag för att avsluta med att mäta deras kukar. Sen får de två som klarat sig bäst igenom den trestegsraketen duellera mot varandra med avsågade hagelbössor. Jag hade fanimig kollat!

Jo det ska ju vara rolig Tv också för oss som tittar, men jag hoppas och tror att det kommer bli mindre dansande när Susanna väl kommer till sin gård med sina 4 utvalda.
Citera
2018-10-15, 09:54
Medlem
Stämmer det att Susanna har jobbat som strippa i New York?
Citera
2018-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti

Har inte sett några artiklar om det och skulle inte tro att sannolikheten för det är så väldigt stor.
Citera
2018-10-16, 00:17
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Precis, hon vill väl se vilka som bjuder till.
Själv tycker jag hon borde köra "rumba i engelska parken" https://www.youtube.com/watch?v=zGfWWMf4O4A

Eller en bergsprängartango med Hans-Eric...

Citat:
Ursprungligen postat av Egon.Ramasotti
Tidigare i programmet sa hon att hon jobbat som dansare i New York. Tror knappast att det handlade om att vara någon slags "exotic dancer". Var har du fått det ifrån?

I TV4's presentation av bönderna står det att hon är showartist i Norrköping.
När Susanna inte jobbar på gården är hon showartist i Norrköping, hon älskar att dansa, sjunga och stå på scen.
https://www.tv4.se/bonde-s%C3%B6ker-fru/artiklar/b%C3%B6nderna-i-bonde-s%C3%B6ker-fru-2018-5ab5101a4bd8e5a4fe2c3321

Således inte särskilt märkligt att hon valde detta som dejt-aktivitet heller.
Citera
2018-10-16, 00:31
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Tror Susannas medverkan handlar mer om att bli sedd och bekräftad, än att hitta den rätta. Tror hon har en förmåga att dras till fel män också - likt Jennifer. Hon vill ha snygga och farliga män och så blir hon hjärtekrossad. Det kan ju vara fel, men något säger mig det och det lär väl visa sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Sen att hon vill ha farliga och snygga män som det sen går åt skogen med, tror hon likt många tjejer upprepar detta misstag om och om igen men där kan jag tycka att Susanna och liknande kvinnor måste vakna upp lite. Välj inte det du alltid gått efter och som inte är bra! Vill du få lycka så kanske du ska titta åt nåt annat håll?

Jag har ju fått samma känsla, att Susanna dragits till fel typ av män men vi vet ju faktiskt inte hur det förhåller sig. Inför valet var hon även noga med att poängtera att hon vägde in andra faktorer än bara utseende. Så vi får ge henne en chans tycker jag.

Själv säger hon sig inte ha någon speciell typ:
Jag har ingen speciell typ eller stil av kille som jag gillar. Och jag skulle vilja säga att åldern inte spelar någon roll, men rent krasst får den yngsta vara 23 år och den äldsta får vara…33? Är det för lite kanske? 35?
Humor är viktigt för Susanna […]
Den kille Susanna söker ska ha bra självkänsla och inte vara blyg eller rädd för att prata.

https://www.aretrunt.se/tv-bonden-marie-om-karlekssveket-han-lamnade-mig-for-en-annan-kvinna/

Hon valde ju Emil fast han var blyg, kanske för att de trots allt hade en bra konversation på speeddejten och att hon såg att det fanns kvaliteter hos honom. Emil verkar mest initialt lite skrämd över hela situationen med tv-kamerorna, ser man honom med de andra killarna osv så verkar han inte särskilt blyg utan framstår som en normalt social person.
Citera
2018-10-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Eller en bergsprängartango med Hans-Eric...

Tidigare i programmet sa hon att hon jobbat som dansare i New York. Tror knappast att det handlade om att vara någon slags "exotic dancer". Var har du fått det ifrån?

I TV4's presentation av bönderna står det att hon är showartist i Norrköping.
När Susanna inte jobbar på gården är hon showartist i Norrköping, hon älskar att dansa, sjunga och stå på scen.
https://www.tv4.se/bonde-s%C3%B6ker-fru/artiklar/b%C3%B6nderna-i-bonde-s%C3%B6ker-fru-2018-5ab5101a4bd8e5a4fe2c3321

Således inte särskilt märkligt att hon valde detta som dejt-aktivitet heller.

Ja hade varit en rolig kombination, Susanna och Hans-Erik med bergsprängartango . Ser det framför mig
Citera
2018-10-16, 08:39
Medlem
Vad hände med den nionde bonden som skulle ha varit med? Träffade han innan programmet drog igång? Skulle det då ha varit 5 stycken med i "Kärlek åt alla" eller vad det för att han hoppade av som Leonora fick en ny chans? Har inte hittat någon information om detta.
Citera
2018-10-16, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad hände med den nionde bonden som skulle ha varit med? Träffade han innan programmet drog igång? Skulle det då ha varit 5 stycken med i "Kärlek åt alla" eller vad det för att han hoppade av som Leonora fick en ny chans? Har inte hittat någon information om detta.

Det skulle varit med en bonde denna säsongen som hette Andreas, 45 år och som bodde i Järna. Han var utöver bondeyrket även veterinär. När Linda kom med breven så meddelade han att han inte kommer medverka eftersom han hade hittat kärleken i någon tjej han hade känt länge och där starka känslor hade växt fram. Fanns en artikel om detta som jag tror att jag postat längre bak i tråden. I den artikeln så framkom det även att när BSF drog igång så var Andreas åter igen singel så det höll inte med tjejen han ville ha ihop det med.

Nej att Leonora skulle få en ny chans var ju klart enligt Linda långt innan Andreas meddelade att han inte kommer medverka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in