2018-10-16, 11:11
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Jag har ju fått samma känsla, att Susanna dragits till fel typ av män men vi vet ju faktiskt inte hur det förhåller sig. Inför valet var hon även noga med att poängtera att hon vägde in andra faktorer än bara utseende. Så vi får ge henne en chans tycker jag.

Själv säger hon sig inte ha någon speciell typ:
Jag har ingen speciell typ eller stil av kille som jag gillar. Och jag skulle vilja säga att åldern inte spelar någon roll, men rent krasst får den yngsta vara 23 år och den äldsta får vara…33? Är det för lite kanske? 35?
Humor är viktigt för Susanna […]
Den kille Susanna söker ska ha bra självkänsla och inte vara blyg eller rädd för att prata.

https://www.aretrunt.se/tv-bonden-marie-om-karlekssveket-han-lamnade-mig-for-en-annan-kvinna/

Hon valde ju Emil fast han var blyg, kanske för att de trots allt hade en bra konversation på speeddejten och att hon såg att det fanns kvaliteter hos honom. Emil verkar mest initialt lite skrämd över hela situationen med tv-kamerorna, ser man honom med de andra killarna osv så verkar han inte särskilt blyg utan framstår som en normalt social person.

Emil verkade vara överväldigad av hela situationen ja.
Jag kan gå till mig själv, hade jag haft ett helt kamerateam och ett gäng andra killar som skulle dejta min älskade kvinna så hade jag antagligen blivit betydligt mer blyg och tyst än vad det blev när det bara var vi. Det är en otroligt knepig situation och framförallt ovan att på en första dejt ha med ett tv-team och även veta att nio andra ska dejta samma tjej.
Detta trots att det finns något gemensamt intresse av varandra (annars hade han inte skrivit och hon hade inte valt ut honom).

Jag tror att Emil kommer blomma ut alltmer ju längre tid han får vara med, och på enskilda dejter på gården och även vid ett enskilt samtal på gruppdejten tror jag han visar mer och det gynnar bara honom.

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Vad hände med den nionde bonden som skulle ha varit med? Träffade han innan programmet drog igång? Skulle det då ha varit 5 stycken med i "Kärlek åt alla" eller vad det för att han hoppade av som Leonora fick en ny chans? Har inte hittat någon information om detta.

Det visades i första avsnittet, han hade fallit för en tjej han varit bekant med ett tag (d.v.s. ingen brevskrivare).
Det hela tog sedan slut dock och han fick brevhögen att gå igen men då var det redan för sent för att deltaga i årets BSF.
Citera
2018-10-16, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Emil verkade vara överväldigad av hela situationen ja.
Jag kan gå till mig själv, hade jag haft ett helt kamerateam och ett gäng andra killar som skulle dejta min älskade kvinna så hade jag antagligen blivit betydligt mer blyg och tyst än vad det blev när det bara var vi. Det är en otroligt knepig situation och framförallt ovan att på en första dejt ha med ett tv-team och även veta att nio andra ska dejta samma tjej.
Detta trots att det finns något gemensamt intresse av varandra (annars hade han inte skrivit och hon hade inte valt ut honom).

Jag tror att Emil kommer blomma ut alltmer ju längre tid han får vara med, och på enskilda dejter på gården och även vid ett enskilt samtal på gruppdejten tror jag han visar mer och det gynnar bara honom.

Det visades i första avsnittet, han hade fallit för en tjej han varit bekant med ett tag (d.v.s. ingen brevskrivare).
Det hela tog sedan slut dock och han fick brevhögen att gå igen men då var det redan för sent för att deltaga i årets BSF.

Vad tråkigt, då gick han ju miste om chansen att vara med. Låter kanske lite förhastat att hoppa av och sedan riskera att förhållandet tar slut.
Citera
2018-10-16, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Det skulle varit med en bonde denna säsongen som hette Andreas, 45 år och som bodde i Järna. Han var utöver bondeyrket även veterinär. När Linda kom med breven så meddelade han att han inte kommer medverka eftersom han hade hittat kärleken i någon tjej han hade känt länge och där starka känslor hade växt fram. Fanns en artikel om detta som jag tror att jag postat längre bak i tråden. I den artikeln så framkom det även att när BSF drog igång så var Andreas åter igen singel så det höll inte med tjejen han ville ha ihop det med.

Nej att Leonora skulle få en ny chans var ju klart enligt Linda långt innan Andreas meddelade att han inte kommer medverka.

Jag har visst dålig koll på årets BSF men det låter som han gjorde samma misstag som Leonora. Kanske får även han en ny chans nästa år? Undrar vad Linda tycker om att det varje år händer saker som faller utanför programmets regler?
Citera
2018-10-16, 14:44
Medlem
Citat:
Vad tråkigt, då gick han ju miste om chansen att vara med. Låter kanske lite förhastat att hoppa av och sedan riskera att förhållandet tar slut.

Jo det är tråkigt, men han får ju stå sitt kast när han gör som han gjorde. Kanske han lärt sig nåt av det. Och skulle han inte hitta någon i sin ganska stora brevhög som han sen fick i efterhand så är ju Linda en snäll person mot bönder som gör på det här sättet så det är ju inte omöjligt att han dyker upp i "Kärlek åt alla" nästa år
Citera
2018-10-16, 14:46
Medlem
Citat:
Jag har visst dålig koll på årets BSF men det låter som han gjorde samma misstag som Leonora. Kanske får även han en ny chans nästa år? Undrar vad Linda tycker om att det varje år händer saker som faller utanför programmets regler?

Linda lär ju inte bli så glad, men hon är ju samtidigt en snäll och alltför förstående person när det gäller dessa bönder så hon lär nog snart skakat av sig händelsen.
Citera
2018-10-16, 15:02
Medlem
Citat:
Linda lär ju inte bli så glad, men hon är ju samtidigt en snäll och alltför förstående person när det gäller dessa bönder så hon lär nog snart skakat av sig händelsen.

Ja, Linda har nog överseende med det mesta som händer i BSF men jag tänka mig att hon också blivit besviken ett flertal gånger om hon inte alltid visar det så tydligt.
Citera
2018-10-16, 15:05
Medlem
Citat:
Jo det är tråkigt, men han får ju stå sitt kast när han gör som han gjorde. Kanske han lärt sig nåt av det. Och skulle han inte hitta någon i sin ganska stora brevhög som han sen fick i efterhand så är ju Linda en snäll person mot bönder som gör på det här sättet så det är ju inte omöjligt att han dyker upp i "Kärlek åt alla" nästa år

Ja, ibland får man skylla sig själv. Han hittar säkert någon i brevhögen som passar bättre. Undrar om Leonora kommer ta der lugnare den här gången och verkligen känna efter istället för att kasta sig i något som känns bra för stunden?

Annars tycket jag att flera av årets bönder är väldigt lika, svårt att skilja på vem som är vem. Alla verkar vara i samna ålder också förutom då Leonora och hon som är 55.
Citera
2018-10-16, 15:16
Medlem
Citat:
Ja, Linda har nog överseende med det mesta som händer i BSF men jag tänka mig att hon också blivit besviken ett flertal gånger om hon inte alltid visar det så tydligt.

Ja och denna säsongen blev hon även riktigt upprörd och arg kunde vi läsa i en artikel. Tydligen är det en av bönderna som får sitt hjärta totalt krossat och vi tittare kommer få vara med om en stor sorg som vi får ta del av längre fram. Linda säger själv att det var väldigt fult och respektlöst av brevskrivaren samt att det var den "brutalaste dumpningen hon varit med om i hela sitt liv"
Citera
2018-10-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, ibland får man skylla sig själv. Han hittar säkert någon i brevhögen som passar bättre. Undrar om Leonora kommer ta der lugnare den här gången och verkligen känna efter istället för att kasta sig i något som känns bra för stunden?

Annars tycket jag att flera av årets bönder är väldigt lika, svårt att skilja på vem som är vem. Alla verkar vara i samna ålder också förutom då Leonora och hon som är 55.

Än så länge har Leonora varit hyfsat lugn och uppträtt någorlunda okej. En av hennes brevskrivare på herrgården som gick vidare till gruppdejt är till och med mer crazy och på än vad Leonora själv är . Den 56-åriga Annette. Som tydligen var en av dem som sökte redan förra året då Leonora hoppade av. Dock hoppas jag att Leonora i slutändan väljer någon annan.

Ja det är en ganska "ung" säsong i år, alla 4 i det ordinarie programmet är ju unga, Per som är 33 är ju äldst. Jag hade ju gärna haft med Marie på 55 i det ordinarie programmet så hade det blivit en äldre där men nu blev det inte så.
Citera
2018-10-16, 23:09
Medlem
Roland Janssons avatar
Citat:
Ja och denna säsongen blev hon även riktigt upprörd och arg kunde vi läsa i en artikel. Tydligen är det en av bönderna som får sitt hjärta totalt krossat och vi tittare kommer få vara med om en stor sorg som vi får ta del av längre fram. Linda säger själv att det var väldigt fult och respektlöst av brevskrivaren samt att det var den "brutalaste dumpningen hon varit med om i hela sitt liv"

Har skrivit det förut, men jag är nästan säker på att det är Simon. Han är så grymt osäker, likt klassikern Fredrik från 2007, BSF mest pinsamma speeddate? https://www.youtube.com/watch?v=FjxRFsLSWUI

Tror Simon blir så till sig av alla tjejerna att han schabblar bort sig helt (precis som Fredrik som valde bort gotländskan Lena som var perfekt för honom för att välja en liten attentionbrud som stack så fort kamerorna försvann)
Citera
2018-10-17, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Har skrivit det förut, men jag är nästan säker på att det är Simon. Han är så grymt osäker, likt klassikern Fredrik från 2007, BSF mest pinsamma speeddate? https://www.youtube.com/watch?v=FjxRFsLSWUI

Tror Simon blir så till sig av alla tjejerna att han schabblar bort sig helt (precis som Fredrik som valde bort gotländskan Lena som var perfekt för honom för att välja en liten attentionbrud som stack så fort kamerorna försvann)

Kan tro att det antingen handlar om Simon eller Per. Finns en hel del likheter mellan Simon och den bonde du nämner.
Citera
2018-10-17, 10:03
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Ja, det är givetvis synd för hans del att han hoppade av. Han sade sig vara kär i den tjej han träffat innan det började dock och visst har man dom känslorna så är det väl värt att köra men som man kunde bedöma av intervjun med Linda var det inte något som varit speciellt länge och då skulle jag kalla det förälskelse och inte kärlek.
Kärlek är ju något djupare som knappast kommer på kort tid utan utvecklas.
Han lär ångra sig bittert...

Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson

Simon är ett bra tips för det ja. Tyvärr för hans del.
Det gäller att försöka finna "flickvänsmaterial" och inte bara någon "flirt" vilket för många verkar svårt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in