Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Precis, när det gäller att hitta kärleken så måste man ju få lov att ta lite plats men Annette är ju bufflig över gränsen hela tiden och är det även framför Leonoras andra brevskrivare vilket jag kan tycka är ganska fult gjort. Där tycker jag Leonora borde säga till henne att tänka på sitt beteende och klarar inte Leonora det så borde ju Linda säga nåt.
Jag är väl den siste som försvarar Leonora men hon var väl ändå inne på det efter speedejten att "där var det fart" och med en uppsyn som sa att det inte enbart var något positivt. Hon vill ju ha fart och fläkt men det är som med allt annat här i livet, det ska vara i lagom doser.
Sedan är det som sagt synd om övriga brevskrivare när en tar över så totalt, man kan hävda att övriga då ska ta plats dom med men det blir ändå svårt och jag är övertygad om Annette är en sådan som inte direkt skulle se med blida ögon på om någon annan kör ett lika hårt race.
Citat:
Ursprungligen postat av
Roland Jansson
Grill-tjejen ja, svårt att peka på vad som får mig fundersam, men hon verkar inte helt stabil. Nu är det bara några korta klipp på henne, vi får ser hur det utvecklar sig. Tror hon kan komma i konflikter med de andra i huset.
Tror annars benhårt på Simon som är den som blir hjärtekrossad, han har noll koll på tjejer. Blondinerna han valt är helt fel för honom, ytliga och utseendefixerade. Emelie är bra flickvänsmaterial, som du skriver kommer hon inte att acceptera att han hånglar runt. Han har noll självkänsla, det tycker jag Per äger en del av i varje fall.
Här tycker jag du pekar på något otroligt viktigt, Emelie är verkligen "bra flickvänsmaterial". Det är en fin tjej och en som verkligen verkar vara någon som är trogen och stabil. Inte någon han kan "leka romen av sig med" så att säga.
Det är ju en period i livet där de flesta av oss mest leker av oss för att sedan fastna för någon rejält. När man ska stadga sig är givetvis utseendet viktigt men det kombineras med så många andra parametrar och blir då flickvän/fru-material. Emelie är sannerligen den sistnämnda kategorin och inte någon som accepterar att vara någon som någon "leker av sig med".
Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Det här är inget favoritprogram utan nåt jag oftast tar mig igenom för sambons skull.
Men visst går de lite enklare den här säsongen när Susanne är med.
Tycka vad man vill om hur hon verkar vara som person (såg att några här tyckte det ena och andra), men rejält fin är hon helt klart.
Har lite svårt att förstå varför hon ska vara med i programmet, om inte för att skapa fler killar som tittare kanske.
Kan ju helt klart förstå varför dom andra bönderna haft lite svårt med brudar men Susanne lär ju inte ha problem att träffa killar om hon vill.
Hennes gruppdate med dans var nog inte överdrivet uppskattat hos killarna men tycker nog att de var en smart grej av henne att göra för att se vilka som kan släppa loss lite och inte va så stel.
Själv hade jag verkligen inte velat dansa men hade så klart försökt göra de bästa av situationen vilket alla verkade göra.
Blir lite små avis att man själv inte får gå på speed-date osv efter att ha valt ut en massa tjejer, måste ju va skitroligt. Men den tiden är ju förbi för en själv...

Susanna hade som hon själv sagt svårt att träffa "rätt sorts killar" och givetvis finns ingen garanti för att hon gör det i BSF heller men hon ville ju träffa rätt nu istället.
Sedan visst, hon kan säkerligen få många killar ändå utan tv:s hjälp men det är en annan sak.
Att hon fick alla killarna att iaf försöka dansa tyder ju på att dom gör mycket för henne vilket antagligen var det hon ville få ut av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kattemaks
Ja, precis, Sitta och prata, grilla, spela boccia, fiska eller vad som måste väl vara bättre än att stå med ryggen emot de man vill lära känna?!?
Den konstigaste gruppdejten är ju "slöjd-kollot" där det snickars fågelholkar så bonden glöms av. Visst, det är väl bra med en händig tjej som fru på en bondgård, men dels kan ju inte det vara ett krav och även en blind gubbe utan armar klarar ju av att bygga en sketen fågelholk...
Jag är inne på ditt tänk att det i detta sammanhang med en gruppdejt vore bäst att sitta och grilla och tjöta som gruppdejt. När maten är uppäten ta en runda kubb etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oddball
Hon kanske älskar att dansa, så det är viktigt för henne att en potentiell partner vågar/vill dansa. Jag tycker inte det är särskilt märkligt, hon sonderar intressen för att se om dessa matchar. Jag skulle kunna lära henne lite 'Mazurka på sängkanten'.

Precis, hon vill väl se vilka som bjuder till.
Själv tycker jag hon borde köra "rumba i engelska parken"
https://www.youtube.com/watch?v=zGfWWMf4O4A