2018-10-11, 22:55
Medlem
fenomens avatar
Sällan skådat en tjej med så mycket bekräftelsebehov som Susanne. Hennes gruppdejtsaktivitet där hon iförd små shorts visar en "sexig" dans kan vara det pinsammaste jag sett på länge. Vadå locka fram feminina sidan - hon ville bara visa upp sig. Söt men dum som ett nöt. Eller söt förresten, hon har rätt svårt att stänga till om garnityret. Hästbett kanske kommer med bonderiet.

Fågelholkarna var inte mycket vettigare. Vad fasen ska han se hur de kan samarbeta och jobba i grupp för. Han ska väl inte ha nån jävla mormonfarm där kvinnfolket ska stånka korv ihop? Eller så är det just det han tänkt sig, kåte fan.
Citera
2018-10-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ok såpass, följer inte serien notoriskt men må så vara. Vad för typ av bönder var de förresten, alltså vilken bransch? För kan ju iof tänka att det skulle finnas en del bland hästbönder kanske.

En annan sak gällande senaste avsnittet, hon Madelene som träffar han är helt lyrisk, hon sa, när han sa "jag gillar ta hand om..." varpå hon säger "jag har aldrig blivit omhändertagen", det kan ju både tolkas som att hon blivit behandlad som skit eller inte haft några förhållanden alls. Hur tolkar ni andra det?

Peter Gustafsson var hästbonde vad jag minns och Christer Yrjas var fårbonde.

Tolkar det som Madeleine blivit illa behandlad i tidigare relationer, att hon vill ha någon nu som vet hur han ska behandla sin tjej på rätt sätt.
Citera
2018-10-12, 09:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Precis, det mesta av gruppdejterna kommer man ju få se nästa vecka och även allt hånglande som det skrivits om i pressen. Men ska bli intressant att se hur gruppdejterna utvecklas och ifall Susanna har några känslor för Emil eller om hon bara valde med honom för att han känner sånt stort intresse.

Hoppas inte Simon lyckas såra Emelie genom att han hånglar med andra i nästa avsnitt. Hon verkar så fin och bra för honom så vill inte att hon ska såras till den grad att hon åker hem.

Tycker Sofia från Göteborg skulle passa Leonora bättre än Annette, hoppas Leonora inte väljer fel dam denna säsongen också.

Jag tror som sagt att Susanna redan mest är inne på Hannes, men Emil ville hon ge iaf en chans till (Lär bli gården med) för att se hur han blir när han inte är LIKA nervös. Det bör ju liksom bli lugnare och lugnare ju mer han får träffa henne.

Precis, det är Sofia jag varit inne på med. Det verkar vara någon som lär blomma ut när det blir mer på "tumanhand" med men samtidigt har lite driv. Jag tror dock att övriga tjejer kan hämmas av att en annan tar så stor plats.

Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Ok såpass, följer inte serien notoriskt men må så vara. Vad för typ av bönder var de förresten, alltså vilken bransch? För kan ju iof tänka att det skulle finnas en del bland hästbönder kanske.

En annan sak gällande senaste avsnittet, hon Madelene som träffar han är helt lyrisk, hon sa, när han sa "jag gillar ta hand om..." varpå hon säger "jag har aldrig blivit omhändertagen", det kan ju både tolkas som att hon blivit behandlad som skit eller inte haft några förhållanden alls. Hur tolkar ni andra det?

Jag tror det betyder att hennes tidigare relationer inte varit så kärleksfulla. Nu är människor olika och man behöver ju inte ta hand om en annan vuxen människa men ibland skämmer man ju bort varandra med att ge gåvor, göra något man kanske inte direkt älskar själv men vet att ens partner älskar etc. Det är nog det hon menar.
Citera
2018-10-12, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen
Sällan skådat en tjej med så mycket bekräftelsebehov som Susanne. Hennes gruppdejtsaktivitet där hon iförd små shorts visar en "sexig" dans kan vara det pinsammaste jag sett på länge. Vadå locka fram feminina sidan - hon ville bara visa upp sig. Söt men dum som ett nöt. Eller söt förresten, hon har rätt svårt att stänga till om garnityret. Hästbett kanske kommer med bonderiet.

Fågelholkarna var inte mycket vettigare. Vad fasen ska han se hur de kan samarbeta och jobba i grupp för. Han ska väl inte ha nån jävla mormonfarm där kvinnfolket ska stånka korv ihop? Eller så är det just det han tänkt sig, kåte fan.

Jag tycker inte heller aktiviteterna var så lyckade. Hos Susanne var det nog ingen av killarna som tyckte dansen var kul. De stod nog ut mer.

Hela grejen var ju att de skulle lära känna varandra och det satte ju fågelholkarna stopp för. Helt meningslöst. De kunde lika gärna vara hemma
Citera
2018-10-12, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parissirap
Jag tycker inte heller aktiviteterna var så lyckade. Hos Susanne var det nog ingen av killarna som tyckte dansen var kul. De stod nog ut mer.

Hela grejen var ju att de skulle lära känna varandra och det satte ju fågelholkarna stopp för. Helt meningslöst. De kunde lika gärna vara hemma

Jo det blev ju lite så, tjejerna gick ju in så helhjärtat för att bygga fågelholkar att dem till och med glömde att Erik var närvarande . Den enda han lära känna mer just d¨å var ju Caroline från Norrland. Men vi får ju se mer av gruppdejterna nästa vecka och då kommer han nog gå undan med flera och lära känna dessa mer innan valet till gården.
Citera
2018-10-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag tror som sagt att Susanna redan mest är inne på Hannes, men Emil ville hon ge iaf en chans till (Lär bli gården med) för att se hur han blir när han inte är LIKA nervös. Det bör ju liksom bli lugnare och lugnare ju mer han får träffa henne.

Precis, det är Sofia jag varit inne på med. Det verkar vara någon som lär blomma ut när det blir mer på "tumanhand" med men samtidigt har lite driv. Jag tror dock att övriga tjejer kan hämmas av att en annan tar så stor plats.

Jag tror det betyder att hennes tidigare relationer inte varit så kärleksfulla. Nu är människor olika och man behöver ju inte ta hand om en annan vuxen människa men ibland skämmer man ju bort varandra med att ge gåvor, göra något man kanske inte direkt älskar själv men vet att ens partner älskar etc. Det är nog det hon menar.

Tror definitivt att Leonoras andra två tjejer hämmas av Annette som tar för sig med råge och hörs väldigt mycket. I synnerhet hon från Gotland som verkar lite mera tillbakadragen.

Emil borde ju bli lugnare i Susannas närvaro om han får följa med till gården, då är dem ju bara fyra och det är kanske enklare att gå undan. Sen åker dem ju på egna dejter med bonden även när dem är på gården och då kanske han kan blomma ut lite mer.
Citera
2018-10-13, 01:18
Medlem
Roland Janssons avatar
Per verkar vara en skön snubbe, tror han faller för backpacker-tjejen som är ambulanssköterska. Grill-tjejen är skum, nåt mörkt med henne.

Garanterat Simon som blir dumpad, han är lika nervig som Fredrik so m var med 2007. Susanna ser bra ut och har en fantastisk kropp. Givet att hon valde de hon gjorde, de bortvalda var verkligen inte bildsköna. Han med jätteskägget såg helt galen ut

Blir spännande att följa
Citera
2018-10-13, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fenomen

Exakt! Hon utstrålar bekräftelse lång väg och verkar inte vara någon större Einstein precis. Tror att hon blir den nya Sigrid i år, eller kanske för all del Jennifer som var med för två år sedan, men Jennifer hade ju i alla fall lite innanför pannan. Tror Susannas medverkan handlar mer om att bli sedd och bekräftad, än att hitta den rätta. Tror hon har en förmåga att dras till fel män också - likt Jennifer. Hon vill ha snygga och farliga män och så blir hon hjärtekrossad. Det kan ju vara fel, men något säger mig det och det lär väl visa sig. Tycker inte hon är det minsta snygg; gigantiskt hästbett och helt avsaknad av bröst.

Sedan känns hon helt malplacerad som bonde på något sätt. Känns inte som en riktig bonde liksom, utan mer ett yrke hon hittat på senare i livet och inget som gått i arv i familj eller släkt. Hade hon inte haft något helt annat jobb innan?!?
Citera
2018-10-13, 07:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av parissirap

Ja, det var rätt udda aktiviteter ja. Ingen verkar ju ha något speciellt bra sett till att få samtala med alla och skapa stämning där man kan känna av hur relationerna är.
Visst ska bonden gå iväg med en och en men vad får dom ut av att bygga fågelholkar mer än att det ska vara nån "kul" dragningen till att han gör fågelliknelser hela tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Tror definitivt att Leonoras andra två tjejer hämmas av Annette som tar för sig med råge och hörs väldigt mycket. I synnerhet hon från Gotland som verkar lite mera tillbakadragen.

Emil borde ju bli lugnare i Susannas närvaro om han får följa med till gården, då är dem ju bara fyra och det är kanske enklare att gå undan. Sen åker dem ju på egna dejter med bonden även när dem är på gården och då kanske han kan blomma ut lite mer.

Jag tror nog det kommer komma upp en del från övriga tjejer Leonora träffar om att Annette tar så stor plats. Kommentarer i stil med "jag har svårt att komma fram när andra tar så stor plats" lär dugga tätt där.
Personligen har jag enormt svårt för en sådan person som prompt ska "äga" varje situation, att man tar plats etc är ju ingen fara men man behöver inte var bufflig så att säga.

Ja, enskilda samtal med Susanna på gården är nog Emils chans att lyckas.

Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Exakt! Hon utstrålar bekräftelse lång väg och verkar inte vara någon större Einstein precis. Tror att hon blir den nya Sigrid i år, eller kanske för all del Jennifer som var med för två år sedan, men Jennifer hade ju i alla fall lite innanför pannan. Tror Susannas medverkan handlar mer om att bli sedd och bekräftad, än att hitta den rätta. Tror hon har en förmåga att dras till fel män också - likt Jennifer. Hon vill ha snygga och farliga män och så blir hon hjärtekrossad. Det kan ju vara fel, men något säger mig det och det lär väl visa sig. Tycker inte hon är det minsta snygg; gigantiskt hästbett och helt avsaknad av bröst.

Sedan känns hon helt malplacerad som bonde på något sätt. Känns inte som en riktig bonde liksom, utan mer ett yrke hon hittat på senare i livet och inget som gått i arv i familj eller släkt. Hade hon inte haft något helt annat jobb innan?!?

Det är konstigt ändå att Susanna mest går på utseendet och en tuffare stil när hon tidigare enligt egen utsago blivit så svårt bränd. Hon borde ju ha lärt sig vid det här laget kan man tycka.
Samtidigt, dras man till en viss sorts personer är det ett beteende som är stört när omöjligt att vänja sig av med. Dock hoppas jag att hon tar sitt förnuft till fånga och väljer någon lugnare kille som det verkligen kan hålla med.
Citera
2018-10-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roland Jansson
Per verkar vara en skön snubbe, tror han faller för backpacker-tjejen som är ambulanssköterska. Grill-tjejen är skum, nåt mörkt med henne.

Garanterat Simon som blir dumpad, han är lika nervig som Fredrik so m var med 2007. Susanna ser bra ut och har en fantastisk kropp. Givet att hon valde de hon gjorde, de bortvalda var verkligen inte bildsköna. Han med jätteskägget såg helt galen ut

Blir spännande att följa

Jo det är ju fler i tråden som sagt att grill-tjejen hos Per är "klurig på ett negativt sätt", kanske hon bara är ute efter att lura Per? Eller lider av någon mildare form av psykisk ohälsa? Eller så är våra spekulationer helt fel och hon är där av rätt orsak. Du sa att det är "nåt mörkt med henne", är det nåt speciellt som fick dig att reagera? Alltid intressant med flera personers synvinklar.

En del har ju varit inne på att det troligen är Per som kommer få sitt hjärta krossat, men det skulle ju lika gärna kunna vara Simon. Hans hånglande hit och dit kanske leder till att tjejerna drar och det värsta som skulle kunna ske är ju att Emelie drar, där har han en tjej att dela livet med. Blondinen man såg honom hångla med i trailern inför nästa vecka tror jag bara är nån han finner snygg och "inte kan låta bli". Men tveksam om hon vill dela livet med Simon, det vill ju däremot Emelie efter det man fick se och dem var ju väldigt lika på andra plan med och Simon sa ju själv att han hade starka känslor för Emelie. Så hoppas han inte tänker med den där nere utan väljer rätt.
Citera
2018-10-13, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks

Ja handlar Susannas medverkan bara om bekräftelse och att bli sedd och inte om att hitta den stora kärleken, då skulle det ju visa att hon är en väldigt osäker person som inte skulle fått vara med egentligen. Det är ju även att blåsa killarna som sökt och som vill finna den rätta.

Sen att hon vill ha farliga och snygga män som det sen går åt skogen med, tror hon likt många tjejer upprepar detta misstag om och om igen men där kan jag tycka att Susanna och liknande kvinnor måste vakna upp lite. Välj inte det du alltid gått efter och som inte är bra! Vill du få lycka så kanske du ska titta åt nåt annat håll? Det bästa kanske vore om hon valde den blyga Emil , han verkar ju definitivt inte vara någon farlig kille
Citera
2018-10-13, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, det var rätt udda aktiviteter ja. Ingen verkar ju ha något speciellt bra sett till att få samtala med alla och skapa stämning där man kan känna av hur relationerna är.
Visst ska bonden gå iväg med en och en men vad får dom ut av att bygga fågelholkar mer än att det ska vara nån "kul" dragningen till att han gör fågelliknelser hela tiden?

Jag tror nog det kommer komma upp en del från övriga tjejer Leonora träffar om att Annette tar så stor plats. Kommentarer i stil med "jag har svårt att komma fram när andra tar så stor plats" lär dugga tätt där.
Personligen har jag enormt svårt för en sådan person som prompt ska "äga" varje situation, att man tar plats etc är ju ingen fara men man behöver inte var bufflig så att säga.

Ja, enskilda samtal med Susanna på gården är nog Emils chans att lyckas.

Det är konstigt ändå att Susanna mest går på utseendet och en tuffare stil när hon tidigare enligt egen utsago blivit så svårt bränd. Hon borde ju ha lärt sig vid det här laget kan man tycka.
Samtidigt, dras man till en viss sorts personer är det ett beteende som är stört när omöjligt att vänja sig av med. Dock hoppas jag att hon tar sitt förnuft till fånga och väljer någon lugnare kille som det verkligen kan hålla med.

Jo i jämförelse så verkar ju Per och Simon valt mer vettiga gruppdejter med aktiviteter som gör att dem kan lära känna varandra på ett bättre sätt.

Precis, när det gäller att hitta kärleken så måste man ju få lov att ta lite plats men Annette är ju bufflig över gränsen hela tiden och är det även framför Leonoras andra brevskrivare vilket jag kan tycka är ganska fult gjort. Där tycker jag Leonora borde säga till henne att tänka på sitt beteende och klarar inte Leonora det så borde ju Linda säga nåt.

Ja Susanna borde verkligen titta åt ett annat håll om hon ska finna kärleken på riktigt, det är vad jag tror. Har man haft sån otur som hon med tidigare relationer så ska man verkligen vara försiktig. Men det är väl mönster som är svåra att bryta, hon dras till det "snygga och farliga", liksom en del andra kvinnor dras till misshandlare efter misshandlare. Kanske Susanna borde gått till någon professionell person och fått hjälp med att bryta sina mönster innan hon hoppade på programmet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in