Citat:
Ursprungligen postat av
parissirap
Jag tycker inte heller aktiviteterna var så lyckade. Hos Susanne var det nog ingen av killarna som tyckte dansen var kul. De stod nog ut mer.
Hela grejen var ju att de skulle lära känna varandra och det satte ju fågelholkarna stopp för. Helt meningslöst. De kunde lika gärna vara hemma
Ja, det var rätt udda aktiviteter ja. Ingen verkar ju ha något speciellt bra sett till att få samtala med alla och skapa stämning där man kan känna av hur relationerna är.
Visst ska bonden gå iväg med en och en men vad får dom ut av att bygga fågelholkar mer än att det ska vara nån "kul" dragningen till att han gör fågelliknelser hela tiden?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Tror definitivt att Leonoras andra två tjejer hämmas av Annette som tar för sig med råge och hörs väldigt mycket. I synnerhet hon från Gotland som verkar lite mera tillbakadragen.
Emil borde ju bli lugnare i Susannas närvaro om han får följa med till gården, då är dem ju bara fyra och det är kanske enklare att gå undan. Sen åker dem ju på egna dejter med bonden även när dem är på gården och då kanske han kan blomma ut lite mer.
Jag tror nog det kommer komma upp en del från övriga tjejer Leonora träffar om att Annette tar så stor plats. Kommentarer i stil med "jag har svårt att komma fram när andra tar så stor plats" lär dugga tätt där.
Personligen har jag enormt svårt för en sådan person som prompt ska "äga" varje situation, att man tar plats etc är ju ingen fara men man behöver inte var bufflig så att säga.
Ja, enskilda samtal med Susanna på gården är nog Emils chans att lyckas.
Citat:
Ursprungligen postat av
kattemaks
Exakt! Hon utstrålar bekräftelse lång väg och verkar inte vara någon större Einstein precis. Tror att hon blir den nya Sigrid i år, eller kanske för all del Jennifer som var med för två år sedan, men Jennifer hade ju i alla fall lite innanför pannan. Tror Susannas medverkan handlar mer om att bli sedd och bekräftad, än att hitta den rätta. Tror hon har en förmåga att dras till fel män också - likt Jennifer. Hon vill ha snygga och farliga män och så blir hon hjärtekrossad. Det kan ju vara fel, men något säger mig det och det lär väl visa sig. Tycker inte hon är det minsta snygg; gigantiskt hästbett och helt avsaknad av bröst.
Sedan känns hon helt malplacerad som bonde på något sätt. Känns inte som en riktig bonde liksom, utan mer ett yrke hon hittat på senare i livet och inget som gått i arv i familj eller släkt. Hade hon inte haft något helt annat jobb innan?!?
Det är konstigt ändå att Susanna mest går på utseendet och en tuffare stil när hon tidigare enligt egen utsago blivit så svårt bränd. Hon borde ju ha lärt sig vid det här laget kan man tycka.
Samtidigt, dras man till en viss sorts personer är det ett beteende som är stört när omöjligt att vänja sig av med. Dock hoppas jag att hon tar sitt förnuft till fånga och väljer någon lugnare kille som det verkligen kan hålla med.