Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 13:47
  #1609
Medlem
scraftys avatar
Om ett konto plötsligt raderat alla sina inlägg, tagit bort sin profilbild och döpt sig till "deleteduserdbb" eller något sådant, tror ni kontot blivit hackat då eller har personen raderat sig med vilja?
Citera
2018-09-20, 01:15
  #1610
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrafty
Om ett konto plötsligt raderat alla sina inlägg, tagit bort sin profilbild och döpt sig till "deleteduserdbb" eller något sådant, tror ni kontot blivit hackat då eller har personen raderat sig med vilja?

Om det är en engelskspråkig användare/ett konto där innehållet var på engelska så skulle det kunna vara rimligt. Användaren har väl då ingen vetskap om att man kan avaktivera/permanent radera sitt konto.

Om det istället är en svensk användare så är det underligt att man raderar samtligt innehåll och sen byter namn till nåt sånt på engelska. Då känns det som att något skumt har hänt.
Citera
2018-09-25, 23:52
  #1611
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Hur exakt hittar man till sina meddelanden/chatthistorik med följare om man är inloggad på instagram.com på en dator? Jag kommer bara att dom vi appen på telefonen
Citera
2018-10-12, 11:06
  #1612
Medlem
elektronikfreaks avatar
Registrerade mitt (första) konto på Instagram häromdagen. Men hur bär man sig åt att för att lägga upp bilder från en stationär dator?

Fotar antingen med systemkamera (DSLR) eller med kompaktkamera och redigerar/bildbehandlar bilderna sedan i min stationära dator så mobiltelefon/smartphone kan vi glömma. Måste väl kunna gå att tanka upp bilder via vanlig dator?
__________________
Senast redigerad av elektronikfreak 2018-10-12 kl. 11:15.
Citera
2018-10-12, 18:14
  #1613
Medlem
Hur får man bilderna i mindre storlek så att det nästan blir en passpartou (vit inramning) runt omkring vilket då gör att man kan lägga upp stående foton utan att behöva croppa dem. Typ som alla Steve McCurrys bilder på nedan länk?

https://static1.squarespace.com/stat...1/?format=750w
Citera
2018-10-15, 21:03
  #1614
Medlem
En fråga!
På min insta när man går in på förstoringsglaset där man kan scrolla bland ranson personer samt även kolla stories från människor/kändisar som man inge följer har försvunnit på min Instagram?? Vet ngn varför? Ist är det typ som på Pinterest där stories tidigare låg ligger ist kategorier typ som ” för dig, mat, träning, resa mm”
Men loggar jag ut och avinstallerar appen och sedan loggar in på nytt så ligger stories där som vanligt tills jag stänger ner appen igen och öppnar nästa gång så ligger det i katigorier längst upp?? En uppdatering eller en inställning jag kommit åt?
Citera
2018-10-18, 06:27
  #1615
Medlem
Blondieliciouss avatar
Om jag tillfälligt inaktiverar mitt instagramkonto, vad händer då med bilder jag laddat upp där och därefter delat till Facebook? Senast jag inaktiverade mitt konto, så försvann nämligen ALLA bilderna jag delat från instagram till mitt Facebook konto fullständigt. Dvs när jag aktiverade mitt instagramkonto som vanligt igen så var alla bilder fortfarande borta från Facebook. Någon som har någon erfarenhet utav detta? Vill inaktivera mitt instagramkonto tillfälligt igen men är rädd för att samma sak ska hända. Att allt bara försvinner från Facebook för gott bara för att jag inaktiverar instagram kontot tillfälligt. Ska ju inte radera det, då är det förstås annorlunda. Gick inte heller att få någon hjälp när detta hände. Var kanske 2 år sedan.

Om någon vet något angående detta, så vore jag väldigt tacksam för svar!
Citera
2018-10-22, 17:57
  #1616
Medlem
brianmolkos avatar
Ny på Instagram, hur tagar man bilder ? trodde det fanns en rad för det när man laddade upp bilder, men jag kunde bara finna platser, och personer?
Eller skriver man helt enkelt bara in det i beskrivningen av bilden, med kommatecken efter för ny tag såhär #tag,
och tag ska ersättas med ordet jag tagar det som...
Citera
2018-10-22, 18:44
  #1617
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Registrerade mitt (första) konto på Instagram häromdagen. Men hur bär man sig åt att för att lägga upp bilder från en stationär dator?

Fotar antingen med systemkamera (DSLR) eller med kompaktkamera och redigerar/bildbehandlar bilderna sedan i min stationära dator så mobiltelefon/smartphone kan vi glömma. Måste väl kunna gå att tanka upp bilder via vanlig dator?
Nej du kan inte publicera dom från din stationära dator, enklast är att lägga bilderna i molnet när dom är färdigredigerade. Jag använder dropbox då finns bilderna både på datorn, på telefonen och ipaden sedan är det bara att starta instagram på telefonen och publicera bilderna därifrån...
Citera
2018-10-22, 18:46
  #1618
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Ny på Instagram, hur tagar man bilder ? trodde det fanns en rad för det när man laddade upp bilder, men jag kunde bara finna platser, och personer?
Eller skriver man helt enkelt bara in det i beskrivningen av bilden, med kommatecken efter för ny tag såhär #tag,
och tag ska ersättas med ordet jag tagar det som...
Ja precis så du använder # och skriver sedan taggen i kommentaren till bilden t.ex. #visomfotograferardetviäter
Citera
2018-10-22, 19:45
  #1619
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ja precis så du använder # och skriver sedan taggen i kommentaren till bilden t.ex. #visomfotograferardetviäter


Ok ja tack!
Citera
2018-10-25, 12:30
  #1620
Medlem
Cameronpoes avatar
Hur gör man får att öka trafiken till sitt konto egentligen?

Kommenterar och är aktiv på andras kontot. Hashtagga frekvent. Har gjort två kampanjer. Det går så långsamt så det är roligare att se färg torka. Vill inte köpa följare.

Fler tips någon!?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback