Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-25, 12:37
  #1621
Medlem
mensverkets avatar
Kan man förstora/öppna profilbilder?
Citera
2018-10-25, 12:41
  #1622
Medlem
brianmolkos avatar
Vilken av är den bästa followerappen* för se följare ? måaste man ha en sån ?



* I Appstore, Playstore och Chromestore
Citera
2018-10-25, 12:47
  #1623
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Registrerade mitt (första) konto på Instagram häromdagen. Men hur bär man sig åt att för att lägga upp bilder från en stationär dator?

Fotar antingen med systemkamera (DSLR) eller med kompaktkamera och redigerar/bildbehandlar bilderna sedan i min stationära dator så mobiltelefon/smartphone kan vi glömma. Måste väl kunna gå att tanka upp bilder via vanlig dator?

Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Nej du kan inte publicera dom från din stationära dator, enklast är att lägga bilderna i molnet när dom är färdigredigerade. Jag använder dropbox då finns bilderna både på datorn, på telefonen och ipaden sedan är det bara att starta instagram på telefonen och publicera bilderna därifrån...


Jag har tillägg i Chrome på datorn där jag tror jag kan ladda upp bilder ?
Har dock inte provat men verkar så

kolla Chrome store sök instagram och prova tilläggen som finns
Annars är det väl denna men finns flera https://chrome.google.com/webstore/d...ncpfpjab?hl=sv
Citera
2018-11-08, 19:51
  #1624
Medlem
En fråga, jag printscreenade från en kollegas feed idag. vi ska göra ett collage. men efter typ 30 min när jag skulle in och ta ett par till bilder så är hans sida privat, vet ni ifall han märkte att vi gick in och printscreenade?

vill inte fråga honom än eftersom det är en överaskning på g.
Citera
2018-11-09, 17:42
  #1625
Medlem
Jag vill ha ett helt anonymt instagram. Det handlar inte om något olagligt utan jag vill bara inte att kontot ska kunna kopplas till mitt vanliga konto, att t ex arbetsgivare ska kunna hitta det och koppla det till mig, eller att en eventuell hackare ska kunna koppla det till mig.

Så här har jag tänkt gå till väga:
1. Använda en "burner"-surfplatta som bara används till detta instagramkonto.
2. Regga med en anonym mejladress som bara används till kontot.

Är det något mer jag bör tänka på?
Citera
2018-11-09, 19:12
  #1626
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Jag vill ha ett helt anonymt instagram. Det handlar inte om något olagligt utan jag vill bara inte att kontot ska kunna kopplas till mitt vanliga konto, att t ex arbetsgivare ska kunna hitta det och koppla det till mig, eller att en eventuell hackare ska kunna koppla det till mig.

Så här har jag tänkt gå till väga:
1. Använda en "burner"-surfplatta som bara används till detta instagramkonto.
2. Regga med en anonym mejladress som bara används till kontot.

Är det något mer jag bör tänka på?

Nej det bör inte vara några problem. Privat konto och acceptera ingen som vill följa
Citera
2018-11-09, 20:28
  #1627
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Nej det bör inte vara några problem. Privat konto och acceptera ingen som vill följa

Tanken är ju att folk ska kunna följa kontot..
Citera
2018-11-09, 23:03
  #1628
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miseryman
Tanken är ju att folk ska kunna följa kontot..

Aha okej, trodde att du skulle ha det för att diskutera i kommentarsfält osv. Då finns det inte mycket mer du kan göra än det du nämnde tidigare.
Citera
2018-11-10, 17:16
  #1629
Medlem
Hej!
För nån vecka sen sluta mina hashtags att fungera..
Troligtvis har jag fått en såkallad "shadowban".
Jag har loggat ut från kontot i typ 3 dagar.
Jag har tryckt på " rapportera problem" och beskrivet mitt problem 2 gånger till dom utan fått hjälp.

Nån som vet hur man kan göra för att få taggarna att fungera igen? Instagram verkar ju heller inte ha nån support mail =(
Citera
2018-11-11, 00:06
  #1630
Medlem
TheReefs avatar
Om man inte har konto och besöker en instagram profil, kan denna då se att "anonym" besökt?
Citera
2018-11-11, 03:00
  #1631
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Om man inte har konto och besöker en instagram profil, kan denna då se att "anonym" besökt?

Folk ser inte att du besöker deras konto även om du är inloggad.
Citera
2018-11-14, 22:12
  #1632
Medlem
Förslag på liknande konton.

Ange ditt konto när du rekommenderar liknande konton som personer kanske vill följa.

Jag önskar att inte ha detta i bockat och har bockat av detta det står det sparas men likt förbannat så är det i kryssat när jag loggar in igen. Önskar slippa se skiten behöver inga förslag på folk att följa o pallar inte ha folk som lägger till mig heller. Någon som vet varför de står sparas men ändå inte gör det? Kan det ha och göra med jag loggar in via safari men måste använda dator? Någon som vet?😊
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback