Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-04, 11:28
  #2773
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .SMOrcimus.PriME
Jag har det utskrivet men använder det även för detta, då tar jag oftast lite mer än utskriven dos och fyller på mitt på dagen.

Funkar bra. För studier då du blir väldigt fokuserad, sociala sammanhang för det blir lättare att vara social (kan bero på att jag har ADHD och kan ej samla tankarna ordentligt utan medicin) och man blir ju mer ”igång” och sugen på att jobba så även fysiskt jobb blir lättare.

Det som är så bra med Elvanse är att man får de positiva egenskaperna från gatutjack men utan stissigheten, man blir inte snabb och man framstår inte som påtänd. Så man får helt enkelt bara det man vill om man tar amfetamin i prestationshöjande/studie-syfte i jämförelse med gatutjack. Tror det har att göra med att gatutjack ofta är racematiskt, dvs en blandning mellan levo- och dex-amfetamin och Elvanse har bara dex-amfetamin.

Just att det släpps ut långsamt gör även att nivån blir jämnare och håller längre och inte som t.ex. Adderal/Attentin/Rena dexamfetamin-tabletter vilket är något jag föredrar.

Så ja, det funkar helt klart väldigt bra för dessa syften. Vilken dos som funkar och hur ofta man ska fylla på hänger mest på tidigare CS-erfarenheter, tolerans för tillfället och hur van du är med Elvanse i övrigt.

Personligt exempel: Var missbrukare åt det tyngre hållet för massa år sen, började med Elvanse när jag hade varit ren i 1,5år och 1x70mg och påfyllning av den 13-14h senare med en till höll mig vaken i 24h utan problem. Skrev uppsatser på forum, snackade goja som fan osv. Dock vänjer man sig snabbt och detta försvinner relativt snabbt om man brukar regelbundet. Ska jag vara vaken i 24h och vara igång krävs det nog doser runt ~300mg utspritt för att det dka fungera. Nu för tiden dalar effekten ganska snabbt (någon timme) när man börjar trött.

Hoppas du fick lite nyttig information från detta, hade några minuter över på jobbet och mina 80mg har just satt sig

Det uppskattas som bara den! Tack för att du tog dig tiden och, ja, överprestera på jobbet nu!
Citera
2018-10-10, 18:52
  #2774
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Bara jag som omöjligen kan göra något annat än att tänka på sex när jag tar Elvanse, har sagt till min tjej att inget annat blir aktuellt om vi tar sådana.

Kanske blir annat om man äter in sig på dom, men det lär vara att prostatan drar ihop sig eller nåt plus att alla nervändar i könsområdet blir förstärkt.

För att jag är sexmissbrukare, så att sexa på Elvanse är som att dubbelknarka hehe.

Nej det blir likadant för mig. Vill jag kan jag gotta mig i 24 timmar porr. Ibland har jag annat som måste göras och drar en snabb tralla med emfas på snabb. Jag får begäret överstökat.
Citera
2018-10-11, 00:51
  #2775
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gammatron
Nej det blir likadant för mig. Vill jag kan jag gotta mig i 24 timmar porr. Ibland har jag annat som måste göras och drar en snabb tralla med emfas på snabb. Jag får begäret överstökat.
Intressant det där. Jag blir snarare tvärtom, för fokuserad att jag inte känner något behov av sådant alls. Det är inte så att jag inte kan 'få upp den' eller bli kåt, vilket man kan bli på andra typer av mediciner.

Däremot så blir allting för det mesta mycket skönare, men det är en annan femma.
Citera
2018-10-14, 06:41
  #2776
Medlem
är 550mg elvanse farligt? snortade från kl 18-03:00
Citera
2018-10-14, 12:45
  #2777
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleballe420
är 550mg elvanse farligt? snortade från kl 18-03:00
Är väl elvanse, dvs lisdexamfetamin som är värdelöst att snorta? Dvs ger ingen effekt, bortsett från vid oralt intag.
Dexamfetamin däremot fungerar ypperligt att snorta.
Citera
2018-10-19, 13:57
  #2778
Medlem
Hej. Lyckades precis trycka bort en kortare roman jag skrev här Kortvariant.

Medicininduserad hjärnskada av Lariam. Lider av extrem ångest mm. mm. mm

Har för att överleva använt svart inskaffa bens i 10 år, och sista 1,5-2 även Subutex till o från varvat med hög dos Kratom.

Kickade bens o sub för 8 månader sedan, även dragit ner kraftigt på alkohol, men mår exakt lika jävligt som innan. (lyckades bli utbränd pga extrem jobb/familjestress) hamna på psykakuten, men blev hemskickad med en anmälan till SOC pga barn i hushållet för att jag erkände mitt bensobruk (aldrig tagit mer än nödvändigt,, under maxdoserna i fass, så inget direkt missbruk.)

Har vid några tillfällen testat adhd-med och Modafinil, vilka har varit riktiga humörshöjare men även kraschat hårt.

Är sjukskriven och alla psykiatriker jag träffat har nämnt att jag absolut inte verkar ha adhd (bipolaritet står med som bieffekt på Lariam fö.). Dom menar att det är drogeffekten som fick mig att må så mycket bättre, och jag vet inte, för har bara haft för nån dag till nån vecka.

För några veckor sen fick jag en burk Elvanse 30mg. Redan 30min efter första kapseln kände jag att mitt gamla jag kom tillbaka, så stor del av dagen grät jag av lycka, avsaknad av lyckan är den jobbigaste biverkning en (kände inte ens av det när min efterlängtade son föddes)

mixtrade lite med doser, och vid 30mg 6-7på morgonen o 30mg kl14 försvann 100%av biverkningarna (många) och 75-100%av ångesten. Skulle klara jobb mm. på bara 30mg/dag tror jag.

Nu sen nån vecka är dom slut o här ligger jag och önskar jag va död.

Vad tror ni, är det drogeffekten (som jag inte kände av, blev bara frisk) eller blir det så här med rätt medicin om man har adhd?
Citera
2018-10-19, 17:58
  #2779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Hej. Lyckades precis trycka bort en kortare roman jag skrev här Kortvariant.

Medicininduserad hjärnskada av Lariam. Lider av extrem ångest mm. mm. mm

Har för att överleva använt svart inskaffa bens i 10 år, och sista 1,5-2 även Subutex till o från varvat med hög dos Kratom.

Kickade bens o sub för 8 månader sedan, även dragit ner kraftigt på alkohol, men mår exakt lika jävligt som innan. (lyckades bli utbränd pga extrem jobb/familjestress) hamna på psykakuten, men blev hemskickad med en anmälan till SOC pga barn i hushållet för att jag erkände mitt bensobruk (aldrig tagit mer än nödvändigt,, under maxdoserna i fass, så inget direkt missbruk.)

Har vid några tillfällen testat adhd-med och Modafinil, vilka har varit riktiga humörshöjare men även kraschat hårt.

Är sjukskriven och alla psykiatriker jag träffat har nämnt att jag absolut inte verkar ha adhd (bipolaritet står med som bieffekt på Lariam fö.). Dom menar att det är drogeffekten som fick mig att må så mycket bättre, och jag vet inte, för har bara haft för nån dag till nån vecka.

För några veckor sen fick jag en burk Elvanse 30mg. Redan 30min efter första kapseln kände jag att mitt gamla jag kom tillbaka, så stor del av dagen grät jag av lycka, avsaknad av lyckan är den jobbigaste biverkning en (kände inte ens av det när min efterlängtade son föddes)

mixtrade lite med doser, och vid 30mg 6-7på morgonen o 30mg kl14 försvann 100%av biverkningarna (många) och 75-100%av ångesten. Skulle klara jobb mm. på bara 30mg/dag tror jag.

Nu sen nån vecka är dom slut o här ligger jag och önskar jag va död.

Vad tror ni, är det drogeffekten (som jag inte kände av, blev bara frisk) eller blir det så här med rätt medicin om man har adhd?


Jag har ADD och har utskrivet 30mg elvanse som jag tar på morgonen och jag känner igen mig när du beskriver att ångesten minskar och man känner "frisk".

Har du några ADHD symptom eller misstänker du att du har ADHD enbart baserat på din reaktion på medicinen?
Citera
2018-10-20, 07:39
  #2780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveHernandez95
Jag har ADD och har utskrivet 30mg elvanse som jag tar på morgonen och jag känner igen mig när du beskriver att ångesten minskar och man känner "frisk".

Har du några ADHD symptom eller misstänker du att du har ADHD enbart baserat på din reaktion på medicinen?


Är och har alltid varit så långt ifrån typisk adhd som man kan komma.
Vet andra som mådde skit och blev gråtfärdig när den gick ur kroppen.

Har före hjärnskadan aldrig haft sån ånger som sista 10 åren, var snarare väldigt lugn och orädd.

Har sista dagarna läst lite mer om begrepp som bipolär och adhd, spectrat verkar ju va så stort så alla som på nått sätt passar in får diagnosen, dessutom så att verkligen alla ska passa in 'uppfinns' passiv adhd???

Så i princip undrar jag om en så låg dos, som gör så mycket, är bevis nog för att jag har fått nått syndrom? Mvh
Citera
2018-10-24, 22:56
  #2781
Medlem
Argzons avatar
Hur många mg elvanse behövs för att bli lite speedad? Har förstått att man ska krossa innehållet i kapslarna för bäst effekt..?

Mvh
Citera
2018-10-24, 23:28
  #2782
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhes
Hej. Lyckades precis trycka bort en kortare roman jag skrev här Kortvariant.

Medicininduserad hjärnskada av Lariam. Lider av extrem ångest mm. mm. mm

Har för att överleva använt svart inskaffa bens i 10 år, och sista 1,5-2 även Subutex till o från varvat med hög dos Kratom.

Kickade bens o sub för 8 månader sedan, även dragit ner kraftigt på alkohol, men mår exakt lika jävligt som innan. (lyckades bli utbränd pga extrem jobb/familjestress) hamna på psykakuten, men blev hemskickad med en anmälan till SOC pga barn i hushållet för att jag erkände mitt bensobruk (aldrig tagit mer än nödvändigt,, under maxdoserna i fass, så inget direkt missbruk.)

Har vid några tillfällen testat adhd-med och Modafinil, vilka har varit riktiga humörshöjare men även kraschat hårt.

Är sjukskriven och alla psykiatriker jag träffat har nämnt att jag absolut inte verkar ha adhd (bipolaritet står med som bieffekt på Lariam fö.). Dom menar att det är drogeffekten som fick mig att må så mycket bättre, och jag vet inte, för har bara haft för nån dag till nån vecka.

För några veckor sen fick jag en burk Elvanse 30mg. Redan 30min efter första kapseln kände jag att mitt gamla jag kom tillbaka, så stor del av dagen grät jag av lycka, avsaknad av lyckan är den jobbigaste biverkning en (kände inte ens av det när min efterlängtade son föddes)

mixtrade lite med doser, och vid 30mg 6-7på morgonen o 30mg kl14 försvann 100%av biverkningarna (många) och 75-100%av ångesten. Skulle klara jobb mm. på bara 30mg/dag tror jag.

Nu sen nån vecka är dom slut o här ligger jag och önskar jag va död.

Vad tror ni, är det drogeffekten (som jag inte kände av, blev bara frisk) eller blir det så här med rätt medicin om man har adhd?
Tror faktiskt att elvansen hjälper dig med depression och adhd samtidigt så det kanske är en 1+1 = 3 effekt. så är det för mig iaf.
Citera
2018-10-24, 23:29
  #2783
Medlem
Lucky-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argzon
Hur många mg elvanse behövs för att bli lite speedad? Har förstått att man ska krossa innehållet i kapslarna för bäst effekt..?

Mvh
Ta dem bara som dem är men för knarreeffekt kanske du bör sikta på 200-300mg utan tolerans
Citera
2018-10-25, 00:56
  #2784
Medlem
Argzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky-Man
Ta dem bara som dem är men för knarreeffekt kanske du bör sikta på 200-300mg utan tolerans

Åh fan, såpass många mg alltså. Det trodde jag inte! Tack för infon!

Mvh
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback