Citat:
Ursprungligen postat av
blodigdiarre
Hur vet du att du inte har ADHD? Det låter ju inte helt olikt ADHD, det du beskriver. Har du använt något centralstimulerande medel tidigare som har varit till hjälp?
För jag har alldrig haft dessa problem tidigare, låt oss säga 10 år sedan.
Jag har alldrig använt något förutom kaffe.
Citat:
Ursprungligen postat av
SvettigMumin
Det låter snarare som att han försatt sig i en missgynnande situation och är rädd att misslyckas. Riskerar sitt rykte som egen företagare och därmed förlorade inkomster om han inte kan leverera den produkt han utlovat. Han känner sig ynklig i sin roll som egen företagare, vilket är fullt förståeligt och händer troligtvis många, men ansvar måste sättas i första rummet om han vill att företaget ska fortleva. Tyvärr ser det ut som han försöker ursäkta sitt misslyckande för sig själv och andra genom att frita sitt ansvar med självbilden i behåll.
Nja, du misstolkar lite mitt inlägg.
Ingen vill misslyckas, som jag vet, så inget konstigt med det.
Jag
vill jobba hårt. Och det gjorde jag alla åren tillbaks. Jag sover tillräckligt och försöker göra mitt bästa. Jag går upp 03, 04 på morgonen för att ha mer tid på mig. Arbetar ändå med glädje i de stunderna jag mår fysisk/psykisk bra.
Men de flesta timmar snurrar det i huvudet (både fysisk men oftast
mentalt), är tvungen att lägga mig ofta, sedan när jag ska sätta mig framför ett vit arbetspapper så blir jag trött ganska snabbt.
Som yngre kunde jag sitta och arbeta så 12 timmar oavbrutet. Nu kan jag inte längre än 20 minuter, sedan blir jag nervös, vill gå någonstans (vet inte vart), tappar mod och självförtroende...
Och jag har ganska bra koll på medicinering eller alkohol, kan kontrollera mig mycket bra.
Försöker att hålla mig vaken med kaffe, men även det slutat funka.