2018-06-04, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
Märklig drog denna. Har tagit 100mg och 150mg tidigare och fått betydligt bättre / starkare effekt än jag har nu på 250mg. Har ingen tolerans. Trist, då jag gillade denna mer än amfetamin under mina två första gånger. Nå väl, rätt schyst att veta exakt vad man får kontra gatutjack.
Ja, 70mg Elvanse motsvarar ca 20mg dex-amfetain... Riktigt potent är rena grejor
Citera
2018-06-04, 05:41
Medlem
snusaren92s avatar
Sen jag börjat ta elvanse så har mitt knark sug försvunnit helt.
Asså seriöst denna medecin kommer göra mycket för många den är absolut bäst så skönt att veta att det ej är någon idé att köra den iv eller i snoken☺️
Citera
2018-06-04, 05:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Sen jag börjat ta elvanse så har mitt knark sug försvunnit helt.
Asså seriöst denna medecin kommer göra mycket för många den är absolut bäst så skönt att veta att det ej är någon idé att köra den iv eller i snoken☺️
Det är inte så konstigt då du faktiskt inte har slutat knarka - amfetamin tenderar att göra en påtänd.
Citera
2018-06-04, 05:49
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvettigMumin
Det är inte så konstigt då du faktiskt inte har slutat knarka - amfetamin tenderar att göra en påtänd.
Absolut men ja mår inte så där fruktansvärt på gatutjack eller på meta eller andra skit saker som methyl men elvanse.
Inga biverkningar inget jävla hjärt flimmer blir lugn skön mår liksom normalt känner inget behov efter sprutor linor eller någon kick,
Ser lite andra saker som ger livet mening kommer behöva denna medecin.
Citera
2018-06-04, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snusaren92
Absolut men ja mår inte så där fruktansvärt på gatutjack eller på meta eller andra skit saker som methyl men elvanse.
Inga biverkningar inget jävla hjärt flimmer blir lugn skön mår liksom normalt känner inget behov efter sprutor linor eller någon kick,
Ser lite andra saker som ger livet mening kommer behöva denna medecin.
Jag dömer inte, jag pundar mer än lovligt.

Mycket komisk tråd för övrigt.
Citera
2018-06-04, 06:05
Medlem
snusaren92s avatar
Citat:
Jag dömer inte, jag pundar mer än lovligt.

Mycket komisk tråd för övrigt.
Jag punsar ja med är så över tänd på 3f-pvp
Fuck vad skit ja mår,
Måste hålla tankarna på annat!
Så ångesten inte äter mig.
Har suddig syn,
Men hade inte köpt de här skiten om ja hade fått tag i elvanse är ju lyst så det är knas med allt.
Ah rolig tråd kanske det är.
Men ja tycker helt seriöst elvanse gör mig till den person ja va innan jag ens visste vad knark va :/
Citera
2018-06-04, 21:59
Medlem
hipp-hipps avatar
Få Vyvanse på recept, utan ADHD

Är det bara patienter med ADHD som får preskriberat Vyvanse i Sverige?
Jag är nästan säker att jag inte har ADHD men jag befinner mig i en ganska jobbig situation.

Jag har oerhört svårt att hålla koncentrationen, känner mig trött och maktlös, energilös, och går hem bedrövlig utan att jag gjorde någonting... Och har ett hemskt omfattande projekt framför mig, tiden krymper.
Jag försökte meditera, promenera, ta någon dag lugnt. Men det funkar inte. Jag jobbar med intensivt konstnärligt arbete, det är inte bara att knappa data i excel, utan att vara hög koncentrerad med en intensiv inspiration.
Ibland känner jag mig att jag har fått narkolepsi, och har fruktansvärt svårt att hålla mig tillräckligt kapabelt (=koncentration, motivation, mod) under arbete.
Jobbar själv som egen företagare, ni kan föreställa er hur erbarmlig det kan vara om man inte funkar. Det är riktigt hemskt.

Så ska träffa en läkare snart, därav frågan.
Citera
2018-06-04, 22:06
Medlem
blodigdiarres avatar
Hur vet du att du inte har ADHD? Det låter ju inte helt olikt ADHD, det du beskriver. Har du använt något centralstimulerande medel tidigare som har varit till hjälp?
Citera
2018-06-04, 22:27
Medlem
Prova gatu- eller nätaffe : funkar det funkar vyvanse. ADHD-utredningar tar 1+år beroende på landsting.

Edit: Och ja, skrivs endast ut vid ADHD. Och dessutom efter att Ritalin prövats utan framgång.
Citera
2018-06-04, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hipp-hipp
Är det bara patienter med ADHD som får preskriberat Vyvanse i Sverige?
Jag är nästan säker att jag inte har ADHD men jag befinner mig i en ganska jobbig situation.

Jag har oerhört svårt att hålla koncentrationen, känner mig trött och maktlös, energilös, och går hem bedrövlig utan att jag gjorde någonting... Och har ett hemskt omfattande projekt framför mig, tiden krymper.
Jag försökte meditera, promenera, ta någon dag lugnt. Men det funkar inte. Jag jobbar med intensivt konstnärligt arbete, det är inte bara att knappa data i excel, utan att vara hög koncentrerad med en intensiv inspiration.
Ibland känner jag mig att jag har fått narkolepsi, och har fruktansvärt svårt att hålla mig tillräckligt kapabelt (=koncentration, motivation, mod) under arbete.
Jobbar själv som egen företagare, ni kan föreställa er hur erbarmlig det kan vara om man inte funkar. Det är riktigt hemskt.

Så ska träffa en läkare snart, därav frågan.
Du verkar tagit på dig mer än du klarar av. Lös det problemet först och främst. En summering av ditt inlägg pekar på att du sannolikt är predisponerad att falla in i missbruk.

Visst är det jobbigt när verkligheten kommer ikapp. Ynklighet går tyvärr inte att förena med ansvar och droger löser inte den konflikten.

Du kommer inte få det utskrivet. Du får köpa ditt tjack på gatan eller internet.
Citera
2018-06-05, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Hur vet du att du inte har ADHD? Det låter ju inte helt olikt ADHD, det du beskriver. Har du använt något centralstimulerande medel tidigare som har varit till hjälp?
Det låter snarare som att han försatt sig i en missgynnande situation och är rädd att misslyckas. Riskerar sitt rykte som egen företagare och därmed förlorade inkomster om han inte kan leverera den produkt han utlovat. Han känner sig ynklig i sin roll som egen företagare, vilket är fullt förståeligt och händer troligtvis många, men ansvar måste sättas i första rummet om han vill att företaget ska fortleva. Tyvärr ser det ut som han försöker ursäkta sitt misslyckande för sig själv och andra genom att frita sitt ansvar med självbilden i behåll.
Senast redigerad av SvettigMumin 2018-06-05 kl. 01:20.
Citera
2018-06-05, 06:49
Medlem
hipp-hipps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
För jag har alldrig haft dessa problem tidigare, låt oss säga 10 år sedan.
Jag har alldrig använt något förutom kaffe.

Citat:
Det låter snarare som att han försatt sig i en missgynnande situation och är rädd att misslyckas. Riskerar sitt rykte som egen företagare och därmed förlorade inkomster om han inte kan leverera den produkt han utlovat. Han känner sig ynklig i sin roll som egen företagare, vilket är fullt förståeligt och händer troligtvis många, men ansvar måste sättas i första rummet om han vill att företaget ska fortleva. Tyvärr ser det ut som han försöker ursäkta sitt misslyckande för sig själv och andra genom att frita sitt ansvar med självbilden i behåll.
Nja, du misstolkar lite mitt inlägg.
Ingen vill misslyckas, som jag vet, så inget konstigt med det.

Jag vill jobba hårt. Och det gjorde jag alla åren tillbaks. Jag sover tillräckligt och försöker göra mitt bästa. Jag går upp 03, 04 på morgonen för att ha mer tid på mig. Arbetar ändå med glädje i de stunderna jag mår fysisk/psykisk bra.
Men de flesta timmar snurrar det i huvudet (både fysisk men oftast mentalt), är tvungen att lägga mig ofta, sedan när jag ska sätta mig framför ett vit arbetspapper så blir jag trött ganska snabbt.
Som yngre kunde jag sitta och arbeta så 12 timmar oavbrutet. Nu kan jag inte längre än 20 minuter, sedan blir jag nervös, vill gå någonstans (vet inte vart), tappar mod och självförtroende...

Och jag har ganska bra koll på medicinering eller alkohol, kan kontrollera mig mycket bra.

Försöker att hålla mig vaken med kaffe, men även det slutat funka.
Senast redigerad av hipp-hipp 2018-06-05 kl. 06:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in