2018-10-11, 19:36
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Jag säger inte mot dig. Jag tror iaf att det ligger någon annan bakom. Tess har råkat ut för misshandlar tidigare och i vissa fall så var hon väldigt rädd och valde att inte träffa på dem, i vissa fall så fortsatte hon att träffa dem. Dock var detta relationer.
Det är klart att det kan vara olika från fall till fall, så att hon inte var konstant med sina ex får mig inte att tvivla. Jag har fått uppfattningen att hon fått mer skinn på näsan på senare tid, kanske för att hon insett att hon var värd bättre, men det kan vara mina hjärnspöken.

Jag hoppas att den eller de som ligger bakom detta får ett proportionerligt straff.
Citera
2018-10-11, 19:44
Medlem
Träffade henne intensivt under en period strax innan hon försvann, kan säga att jag tror verkligen inte att hon träffat någon av bröderna. Hon var traumatiserad över händelsen, full eller nykter, kom det eller rättegången på tal slutade det i tårar och panik från henne.
Citera
2018-10-11, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
Det är klart att det kan vara olika från fall till fall, så att hon inte var konstant med sina ex får mig inte att tvivla. Jag har fått uppfattningen att hon fått mer skinn på näsan på senare tid, kanske för att hon insett att hon var värd bättre, men det kan vara mina hjärnspöken.

Jag hoppas att den eller de som ligger bakom detta får ett proportionerligt straff.

Hur har du fått den uppfattningen? Så sent som i början på augusti skrev hon en status där man kunde uppfatta det som att hon blivit misshandlad igen.
Citera
2018-10-11, 19:45
Medlem
Jag tror aldrig att Tess skulle möta dessa två för att diskutera om rättegången... Aldrig!
Hon var livrädd men samtidigt var hon en person som vägrade kuva sig.
Men att träffa dom utan att nämna det för någon lr skriva det på fb. Nej!
Skulle möjligen vara så att dom sett henne ute, kört upp vid sidan av henne o tvingat in henne i bilen.
Det går ganska snabbt o kan ske utan att omgivningen reagerar.
Citera
2018-10-11, 19:54
Medlem
HerrFlygmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggsvinet
Träffade henne intensivt under en period strax innan hon försvann, kan säga att jag tror verkligen inte att hon träffat någon av bröderna. Hon var traumatiserad över händelsen, full eller nykter, kom det eller rättegången på tal slutade det i tårar och panik från henne.
Okej, det var väldigt intressant information. Det minskar förstås sannolikheten för ett frivilligt möte till nära noll.

Citat:
Ursprungligen postat av Majorskan52
Hur har du fått den uppfattningen? Så sent som i början på augusti skrev hon en status där man kunde uppfatta det som att hon blivit misshandlad igen.
Jag vet inte riktigt, men genom saker som du och andra som kände henne skrivit. Att hon råkat ut för ännu en kvinnomisshandlare säger egentligen inte emot den uppfattningen heller, eftersom jag som sagt också uppfattat att hon hade en viss övertro på sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Jag tror aldrig att Tess skulle möta dessa två för att diskutera om rättegången... Aldrig!
Hon var livrädd men samtidigt var hon en person som vägrade kuva sig.
Men att träffa dom utan att nämna det för någon lr skriva det på fb. Nej!
Skulle möjligen vara så att dom sett henne ute, kört upp vid sidan av henne o tvingat in henne i bilen.
Det går ganska snabbt o kan ske utan att omgivningen reagerar.
Nu är ni två som säger att det är mer eller mindre uteslutet att hon stämt träff frivilligt, så då får jag släppa den tanken. Du har helt rätt i att det är extremt lätt att föra bort någon blixtsnabbt och utan att någon annan märker det. Läskigt, när man tänker på det.
Citera
2018-10-11, 20:00
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Lillskrutta 😢😢 hennes vackra dikter ❤️

Duktig hon var på att uttrycka sig. Så fint skrivet om något så litet som tre bokstäver o r d. Dessa o r d är så betydelselösa utan varandra. Tillsammans kan de vara allt. All värme till anhöriga nära och kära. Träffas och rå om varandra det tror jag Tess hade önskat. ❤️ Vila i frid okända poet.
Citera
2018-10-11, 20:03
Medlem
Citat:

Tack för info och beklagar att du har förlorat din vän. Uppfattade du att någon av bröderna tagit kontakt med henne flera gånger?

Vad tror du ligger bakom?
Citera
2018-10-11, 20:05
Bannlyst
Uppenbart att den som hon skulle vittna mot har något med hennes försvinnande att göra, förmodligen beställt en "hit" på henne.
Citera
2018-10-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra

Ja, jag hoppas han/hon åker dit riktigt ordentligt.
Citera
2018-10-11, 20:11
Medlem
Citat:
Helt enig med dig. Hon skulle aldrig gått med på att träffa dem så som jag känner Tess.
Citera
2018-10-11, 20:14
Medlem
Therese verkar ha befunnit sig i en mängd riskzoner så spekulationer innan vi vet dödsorsak känns lite överflödigt. Vad gäller misshandlaren och hans bror så kan jag bara instämma, om man är så dum så att man misshandlar och sedan hotar någon så kan man mycket väl vara så retarderad att man också dödar den personen. Men som sagt, jag inväntar nog dödsorsak innan vidare spekulationer.
Citera
2018-10-11, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Tack för info och beklagar att du har förlorat din vän. Uppfattade du att någon av bröderna tagit kontakt med henne flera gånger?

Vad tror du ligger bakom?
Tack.
Nej, vad jag vet så fanns det ingen kontakt dem emellan.
Jag har ingen aning om vad det är som hänt, är bara förkrossad över situationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in