Citat:
Ursprungligen postat av
flushbuch
En springande punkt här är om man tycker något tyder på att det finns en (rationell) plan bakom att T försvunnit eller om man snarare tycker att känd fakta pekar på något mer spontant, oplanerat och kanske panikartat.
Vid det senare alternativet kan man absolut tänka sig att någon av bröderna gjort ett (dumt) ytterligare försök att påverka T inför rättegången och vidare att detta försök urartat i ett sorgligt och dumt ytterligare brott.
Det är ingen i tråden som känner till bröderna och kan skriva en rad om ungefär hur impulsiva de kan vara?
Jag kan mycket väl tänka mig att det är en mer spontan grej. De kan ha träffats av en slump eller bestämt att de skulle sätta sig ner och prata om det som hänt. Det lilla jag har fått veta om Tess gör att jag känner att hon absolut skulle kunna gå med på att träffas och prata om misshandeln och rättegången med en eller båda gubbarna över ett par öl.
Få människor som har god impulskontroll misshandlar någon på det sätt som framkommit här. Få rationellt tänkande människor begår i samband med det övergrepp i rättssak. Dessa två händelser är tillräckligt för att jag ska känna att en tredje, ännu värre sak inte kan uteslutas.
Men återigen, vi vet egentligen inte mycket.