2018-09-25, 18:11
  #3025
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Vad är det som är så osympatiskt med henne då menar du? Är ett ganska vitt och brett uttryck och du måste förstå att jag kommer med den "trötta kommentaren" då det brukar sitta minst två killar av Little Jinders kaliber i studion men dessa får aldrig den skiten i denna tråd?
Vilken manlig gäst har under live-sändning frågat en annan specifik gäst, tillika främling, hur mycket kilometer fitta personen varit i, hur ofta och vilka antidepressiva droger personen tar, om personen kombinerar medicinen med alkohol, och vad personen röstar på kombinerat med att avbryta andra gästers inlägg och säga att enda anledningen att vara här är att träffa en annan gäst som inte är där. Eller nåt motsvarande. Bara ett axplock. Märktes ju tydligt att framför allt övriga kvinnorna inte var jätteförtjusta i de samtalen, men försökte artigt följa jargongen.

Dock ett intressant avsnitt. Little Jinder har en del roliga formuleringar, och hennes rakhet, när den inte övergår i oförskämd arrogans, kan vara omväxlande och kul att lyssna på. Jag tyckte hon och Martin hade en ganska intressant dynamik faktiskt. Han kunde svara på hennes pikar, men samtidigt gick hon hårdare mot Isak, Elin och Josefin, som var mer passiva.

Men visst får man känslan av att Little Jinder är jäkligt osäker på sig själv och överkompenserar det med att ha extremt arrogant, stöddig, provokativ attityd? Kanske att hennes kändisskap gör att folk låter henne hålla på så där i större utsträckning, vilket gör att hon inte riktigt har pejl på hur hon uppfattas? eller var allt bara en skämtsam karaktär hon spelade i podden? Spekulerar bara.
Citera
2018-09-25, 21:53
  #3026
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Hur dyrt tror Martin att frukost är egentligen?
Han påstår att frulle 20 dagar per månad skulle gå på flera hundra eller t.o.m. flera tusen kr. Kom igen, hur mycket kan Skogaholmslimpa, ost och kaffe kosta. Det är väl det minsta Martin kan bjussa på för deltagarnas medverkan.
Citera
2018-09-25, 23:35
  #3027
Medlem
Run3s avatar
Dagens avsnitt, 25 september, var riktigt bra. "Gäster: Adrian Boberg, Branne Pavlovic, Marcus Thapper, Petter Bristav, Thomas Eriksson". Bra dynamik och gött häng.
Citera
2018-09-26, 05:05
  #3028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Han påstår att frulle 20 dagar per månad skulle gå på flera hundra eller t.o.m. flera tusen kr. Kom igen, hur mycket kan Skogaholmslimpa, ost och kaffe kosta. Det är väl det minsta Martin kan bjussa på för deltagarnas medverkan.

Det är dessutom 16 inspelningsdagar, mycket underhållande när han pratade om att bjuda frukost 20-25 dagar per månad.
Citera
2018-09-26, 06:17
  #3029
Medlem
Wretch32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Dagens avsnitt, 25 september, var riktigt bra. "Gäster: Adrian Boberg, Branne Pavlovic, Marcus Thapper, Petter Bristav, Thomas Eriksson". Bra dynamik och gött häng.

+ Bra dynamik precis som du säger
- Babyrösten kom upp återigen..

Mvh
Citera
2018-09-26, 12:46
  #3030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Det är dessutom 16 inspelningsdagar, mycket underhållande när han pratade om att bjuda frukost 20-25 dagar per månad.

Precis. Överdriver alltid. Tänk då hur mycket han överdriver med allt pratreon-snack om hur mycket saker och ting kostar... och hur extremt lite som blir över...

Haha varför är han sån ens??
Citera
2018-09-26, 14:08
  #3031
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Precis. Överdriver alltid. Tänk då hur mycket han överdriver med allt pratreon-snack om hur mycket saker och ting kostar... och hur extremt lite som blir över...

Haha varför är han sån ens??

Just i frurkostandet kan jag bara anta att han är lat. Vilket han borde säga istället förr den usla ursäkten att han inte har råd. Kanske skulle bli 200kr på fyra dagar att köpa in frukost. Sedan kan han dra bort 25% i moms, att han inte har råd med det är så jävla pinsam ursäkt. Speciellt när han bara flikar in dagen efter, "fick det här paraplyt när jag bodde på Grand Hotel" - som om det vore världens mest casual sak att göra.

Dock i övriga så är det för att han är snål som fan och tror att en dag ska det sluta trilla in Patreons. Riktigt tråkigt och ett säkert koncept för att det just kommer dö en idag. Istället borde han ta pengarna och vidareutveckla podden ännu mer - klassiskt misstag i företagsekonomi.

Kommer ihåg innan AMK Morgon ens blev till, att han pratade om att man måste rida på "Poddvågen" medan den existerar. Det vill säga, Martin trodde eller tror att det är en fluga. Riktig usel entreprenör är han helt seriöst... Men men, hans förlust i det stora hela. Han har inga mediahusambitioner uppenbarligen.

(Prisuppskattningen på frukost har jag ingen aning om, köper man stort och planerar veckovis skulle det bli ännu mindre. Själv äter jag havregrynsgröt som är typ gratis till frukost...)
__________________
Senast redigerad av egenvilja 2018-09-26 kl. 14:15.
Citera
2018-09-26, 19:12
  #3032
Medlem
swimp78s avatar
Han borde ta en del av patreonpengarna och betala andra komiker för att hålla i programmet vissa dagar. Typ en dag Gärdenfors. En dag Robin. Skulle bli mer kvalitet med lite olika persondynamik och kanske olika gäster som är villiga att komma beroende på vem som leder. T ex. Kringlan kanske kan komma ibland med det upplägget.
Citera
2018-09-27, 05:03
  #3033
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Just i frurkostandet kan jag bara anta att han är lat. Vilket han borde säga istället förr den usla ursäkten att han inte har råd. Kanske skulle bli 200kr på fyra dagar att köpa in frukost. Sedan kan han dra bort 25% i moms, att han inte har råd med det är så jävla pinsam ursäkt. Speciellt när han bara flikar in dagen efter, "fick det här paraplyt när jag bodde på Grand Hotel" - som om det vore världens mest casual sak att göra.

Dock i övriga så är det för att han är snål som fan och tror att en dag ska det sluta trilla in Patreons. Riktigt tråkigt och ett säkert koncept för att det just kommer dö en idag. Istället borde han ta pengarna och vidareutveckla podden ännu mer - klassiskt misstag i företagsekonomi.

Kommer ihåg innan AMK Morgon ens blev till, att han pratade om att man måste rida på "Poddvågen" medan den existerar. Det vill säga, Martin trodde eller tror att det är en fluga. Riktig usel entreprenör är han helt seriöst... Men men, hans förlust i det stora hela. Han har inga mediahusambitioner uppenbarligen.

(Prisuppskattningen på frukost har jag ingen aning om, köper man stort och planerar veckovis skulle det bli ännu mindre. Själv äter jag havregrynsgröt som är typ gratis till frukost...)
Blir väl snarare 200-250 kronor per dag? 50 kr á 4-5 personer i snitt. Lägg till kaffe och annat också. Det blir runt 3200-4000 kronor i månaden.

I övrigt håller jag med om att han måste utveckla podden på nåt sätt. Som sagt tidigare, ha med någon intressant gäst med lite annan bakgrund och annat jobb. Det vanliga stand-up snacket var liksom tröttsamt för ett år sen.
Citera
2018-09-27, 09:18
  #3034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Blir väl snarare 200-250 kronor per dag? 50 kr á 4-5 personer i snitt. Lägg till kaffe och annat också. Det blir runt 3200-4000 kronor i månaden.

I övrigt håller jag med om att han måste utveckla podden på nåt sätt. Som sagt tidigare, ha med någon intressant gäst med lite annan bakgrund och annat jobb. Det vanliga stand-up snacket var liksom tröttsamt för ett år sen.

250kr/dag? De ska väl inte ha advokadomackor från Pom och Flora? Jadu, jag vet inte... Tänker mig mer ett storpack, smör och någon lufttorkad skinka till och lite ost... Behöver ju inte vara något överflödigt, poängen är att ge gästerna energi före/under programmet för att höjja energin och kvalitén på programmet.

Alltså, i mina ögon så är det inte för att "ge" någonting tillbaka till gästerna utan för att förbättra programmet...
Citera
2018-09-29, 18:59
  #3035
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Undrar om det sitter folk i Gabon och diskuterar huruvida en podcast har råd att bjuda på frukost eller inte. Komplett med matematiska uträkningar.

Ni är bottenlöst tragiska.
Citera
2018-09-30, 12:34
  #3036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Undrar om det sitter folk i Gabon och diskuterar huruvida en podcast har råd att bjuda på frukost eller inte. Komplett med matematiska uträkningar.

Ni är bottenlöst tragiska.

Undrar om det sitter folk i Gabon och diskuterar vilken komedi det är att människor på internet diskuterar vem som är mest tragisk. Har inte sett någon matematisk uträkning här inte, men din ribba för att slänga sig med begrepp är kanske lägre än min.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in