Citat:
Ursprungligen postat av
Ronille
Har också sett honom live, bland annat på AMK-turnéerna men också i andra sammanhang. Jag tycker han är bra, min uppfattning är art han får med sig publiken och garv.
Tycker nog att Fritte var avsevärt sämre än Martin.
Tycker nog Fritte och Martin är på typ samma nivå. De har ju olika energier, så det är lite svårt att jämföra, men hade lika kul under båda deras gigen. David var väl klart sämst skulle jag säga och det märktes att han inte kört så superlänge. Drog med mig två polare som aldrig varit på standup innan och även de tyckte att David var den svagaste parten. Var dock ett tag sen så kan tänka mig att det bara är av ren ovana som han var lite nervös och snubblade runt på orden. Han var ju briljant i podden så hans skämtådra finns ju där, men just där och då märktes det att han inte hade samma antal flygtimmar som resten av gänget, särskilt då Martin och Fritte.
Sist jag såg Martin kändes det nästan som han enbart körde publiksnack. Han gled in materialet titt som tätt, men det var väldigt mycket att han ställde frågor till publiken och drog en massa skämt på ren uppstuds. Blev faktiskt duktigt imponerad av hur väl han hanterade publiksnacket.
Men ja, Nisse är verkligen i en klass för sig. När han testade nytt så märktes det att det inte var helt färdigskrivet, vilket han även påpekade på scenen haha, men hans slipade material är ju verkligen svårt att mäta sig med. Känner mig lite sådär löjligt stolt över att jag hittade honom redan på Lättvikt-tiden när han körde gratis på Maffia och poddade med Viktor Linér, Paul de Valle och Tobbe Ström. Tyckte redan då att han var briljant och insåg rätt fort att han antagligen kommer bli duktigt stor en vacker dag.