2017-01-08, 23:49
  #1825
Medlem
robomans avatar
Jag var på Brooklyn Haha (gratisklubb som David Sundin driver) för några veckor sedan och såg både Martin, Nisse och David. Tycker Martin var ganska rolig, klart på den bättre halvan av fältet. David var också kul men han körde exakt samma material som jag såg honom göra flera månader innan. Nisse däremot - där är en kille de andra inte rår på. Verkligen rolig och bra på att väva in publiken och svaren han får av publiken!
Citera
2017-01-09, 02:00
  #1826
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Har också sett honom live, bland annat på AMK-turnéerna men också i andra sammanhang. Jag tycker han är bra, min uppfattning är art han får med sig publiken och garv.

Tycker nog att Fritte var avsevärt sämre än Martin.

Tycker nog Fritte och Martin är på typ samma nivå. De har ju olika energier, så det är lite svårt att jämföra, men hade lika kul under båda deras gigen. David var väl klart sämst skulle jag säga och det märktes att han inte kört så superlänge. Drog med mig två polare som aldrig varit på standup innan och även de tyckte att David var den svagaste parten. Var dock ett tag sen så kan tänka mig att det bara är av ren ovana som han var lite nervös och snubblade runt på orden. Han var ju briljant i podden så hans skämtådra finns ju där, men just där och då märktes det att han inte hade samma antal flygtimmar som resten av gänget, särskilt då Martin och Fritte.

Sist jag såg Martin kändes det nästan som han enbart körde publiksnack. Han gled in materialet titt som tätt, men det var väldigt mycket att han ställde frågor till publiken och drog en massa skämt på ren uppstuds. Blev faktiskt duktigt imponerad av hur väl han hanterade publiksnacket.

Men ja, Nisse är verkligen i en klass för sig. När han testade nytt så märktes det att det inte var helt färdigskrivet, vilket han även påpekade på scenen haha, men hans slipade material är ju verkligen svårt att mäta sig med. Känner mig lite sådär löjligt stolt över att jag hittade honom redan på Lättvikt-tiden när han körde gratis på Maffia och poddade med Viktor Linér, Paul de Valle och Tobbe Ström. Tyckte redan då att han var briljant och insåg rätt fort att han antagligen kommer bli duktigt stor en vacker dag.
Citera
2017-01-09, 14:49
  #1827
Medlem
tallskog4s avatar
Gillar Sandra Ilars grabbiga humor, eller vad man nu ska kalla den.

Idag var det lastbilar som var kände för att man köpte horor där och tidigare var det någon fiktiv tjej som hade otajt fitta.
Citera
2017-01-11, 12:13
  #1828
Medlem
apankanneringens avatar
Kan Branne helt riskfritt sitta och säga att han har kört rattfull i Bcpodd, antyda det i AMK Morgon och filma på Snapchat när han kör hem efter en hård festkväll? Intressant hur frispråkig poddvärlden har blivit.
__________________
Senast redigerad av apankanneringen 2017-01-11 kl. 12:21.
Citera
2017-01-11, 13:17
  #1829
Medlem
swimp78s avatar
Jag tror det krävs alkoholtest för att dömas för rattfylla, inte att man säger det i en pod.
Isåfall kan man ju bara säga man skojade

Däremot är jag förvånad över Ahmes frispråkighet kring sitt rökande. Polisen skulle ju kunna göra random pisstester och hembesök och få napp varje gång. Ev arbetsgivare på SR skulle nog inte gilla det
Citera
2017-01-11, 16:26
  #1830
Medlem
Theomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ev arbetsgivare på SR skulle nog inte gilla det

Det tycker jag verkligen är märkligt. Kringlan fick ta ett snack med någon mellanchef efter att någon påstått sig ha sett Kringlan dra ladd på någon fest, någon annan medarbetare fick gå på piss efter att nån random tjomme ringt in och tyckt att hen sett påverkad ut i TV, men Ahmed har snackat om sitt gräsrökande både på scen och i podd utan några som helst repressalier.

Extremt oskönt av Branne btw att tycka att man varit tuff för att man kört rattfull från Eskilstuna till Stockholm. Om han dessutom redan skrytit om det i sin egen podd så är det konstigt att han skulle spela så jävla hemlighetsfull i AMK Morgon. Kan väl iofs ha att göra med att han förstod att det är extremt få som skulle tycka att det är en skön grej. Han lär ju ha fått hela rummet emot sig liksom.
__________________
Senast redigerad av Theomania 2017-01-11 kl. 16:29.
Citera
2017-01-11, 16:47
  #1831
Bannlyst
Har brödet möglat? Dom började prata om brödbakning igår utan att någon tog vid kring karaktären Limpan. Lägg märke till att hans namn även icke nämnts på flera veckor. Skurit sig mellan AMK största supporter?
Citera
2017-01-11, 16:57
  #1832
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Det tycker jag verkligen är märkligt. Kringlan fick ta ett snack med någon mellanchef efter att någon påstått sig ha sett Kringlan dra ladd på någon fest, någon annan medarbetare fick gå på piss efter att nån random tjomme ringt in och tyckt att hen sett påverkad ut i TV, men Ahmed har snackat om sitt gräsrökande både på scen och i podd utan några som helst repressalier.

Extremt oskönt av Branne btw att tycka att man varit tuff för att man kört rattfull från Eskilstuna till Stockholm. Om han dessutom redan skrytit om det i sin egen podd så är det konstigt att han skulle spela så jävla hemlighetsfull i AMK Morgon. Kan väl iofs ha att göra med att han förstod att det är extremt få som skulle tycka att det är en skön grej. Han lär ju ha fått hela rummet emot sig liksom.
Riktig jävla töntigt. Så fruktansvärt respektlöst och livsfarligt mot andra trafikanter. Det är inte coolt när man är 30 plus. Det är förvisso aldrig coolt. Men det är ännu mer tragiskt när man nåt en ålder som ska anses vuxen, döda föräldrar eller ej. Vill han förstöra sitt liv så får han göra det. Men ge fan i andras. Idiot.
Tror han inte sa något för att han ville väl att folk ska lyssna på hans podd.
Citera
2017-01-11, 16:59
  #1833
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmusin
Har brödet möglat? Dom började prata om brödbakning igår utan att någon tog vid kring karaktären Limpan. Lägg märke till att hans namn även icke nämnts på flera veckor. Skurit sig mellan AMK största supporter?
Låter konspiratoriskt.
Någon sa att det skurit sig mellan K och Martin också. Men nu ska dom ha en show tillsammans osv.
Citera
2017-01-11, 17:01
  #1834
Medlem
swimp78s avatar
Har Branne ett fast jobb?
Fick intrycket i somras att han började festa hårt. Typ att han upptäckt tjack eller ladd för flesta gången
Upptäckte "rave". Jag följer inte hans berömda snap dock. Får man reda på nåt där om hans knarkvanor?
Citera
2017-01-11, 17:04
  #1835
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har Branne ett fast jobb?
Fick intrycket i somras att han började festa hårt. Typ att han upptäckt tjack eller ladd för flesta gången
Upptäckte "rave". Jag följer inte hans berömda snap dock. Får man reda på nåt där om hans knarkvanor?
Enligt Soran i ett avsnitt av TSKNAS så jobbar han som key account manager på Bahnof.
Följer han inte på snap. Men det känns som att hela semst-gänget inte bangar på lite substanser.


Apropå inget. Är det någon som har sett diverse gäster ståuppa? Vilka är bäst/sämst? Kanske en lista?
Får intrycket av att Nisse är bäst av gamla AMK. Föga förvånande dock.
Citera
2017-01-11, 17:15
  #1836
Medlem
blodpalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Enligt Soran i ett avsnitt av TSKNAS så jobbar han som key account manager på Bahnof.
Följer han inte på snap. Men det känns som att hela semst-gänget inte bangar på lite substanser.


Apropå inget. Är det någon som har sett diverse gäster ståuppa? Vilka är bäst/sämst? Kanske en lista?
Får intrycket av att Nisse är bäst av gamla AMK. Föga förvånande dock.

TSKNAS la precis upp en video från sin 360 inspelning, tyckte David var överlägsen Nisse i de få minuterna man fick se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in