Citat:
Detta håller jag med om. Hade varit kul med ett ihopklipp av hyckleriet från Soneby.
Har inte nåt generellt mot Soneby, och spelas 2h om dagen av det man säger in så kommer man hyckla, eftersom man trots allt upplever saker som får en att ändra sig, och man ibland missar vissa perspektiv när man säger saker in the moment och man faktiskt har en annan åsikt när man blir påmind om ett perspektiv man förbisett.
Men denna ändring har hänt på så väldigt kort tid så svårt att se att detta är något annat än tvättäkta hyckleri.
Med stor brasklapp att jag minst fel om tid och person som uttalade det så säger mitt minne att Soneby innan Soran-anklagelserna höll med någon dumfeminist om att uthängningarna var bra även om de var falska. Det var dumfeministisk "logik" så bättre å lyssna på avsnittet än att jag ska förklara efter den gått genom ett filter av intelligens. Jag tror det var Elinor Svensson som sa det som fick medhåll.
Citat:
Det är omvänt.Pengakåtheten går för etiken rent generellt i samhället, det är därför #metoo är så framgångsrik. Företagen som har kontrakt med de utpekade droppar de utpekade endast för att det är det ekonomiskt rätta att göra, sanningen spelar ingen roll - ett företag som inte droppar personen om pöbeln vill det får dålig publicitet och förlorar pengar på detta, då pöbeln är betalande kunder, dvs medelklassen.
Det är en form av plutokrati vi lever i trots allt.