2017-11-05, 01:47
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theomania
Det stora problemet var ju att Martin hade sån himla hög svansföring innan hela grejen kring Soran urartade.
Detta håller jag med om.

Hade varit kul med ett ihopklipp av hyckleriet från Soneby.
Har inte nåt generellt mot Soneby, och spelas 2h om dagen av det man säger in så kommer man hyckla, eftersom man trots allt upplever saker som får en att ändra sig, och man ibland missar vissa perspektiv när man säger saker in the moment och man faktiskt har en annan åsikt när man blir påmind om ett perspektiv man förbisett.
Men denna ändring har hänt på så väldigt kort tid så svårt att se att detta är något annat än tvättäkta hyckleri.
Med stor brasklapp att jag minst fel om tid och person som uttalade det så säger mitt minne att Soneby innan Soran-anklagelserna höll med någon dumfeminist om att uthängningarna var bra även om de var falska. Det var dumfeministisk "logik" så bättre å lyssna på avsnittet än att jag ska förklara efter den gått genom ett filter av intelligens. Jag tror det var Elinor Svensson som sa det som fick medhåll.

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Tror ni han åker ut på turné med våldtäktsmannen?

Jag tror pengakåthen går före etiken. Typ som när soneby med rösten tjock av upphetsning sa ”Det här Ska vi lägga ut! Det här ska vi inte klippa i! Det här kommer bli stort!” Under pågående kringlangate.
Det är omvänt.
Pengakåtheten går för etiken rent generellt i samhället, det är därför #metoo är så framgångsrik. Företagen som har kontrakt med de utpekade droppar de utpekade endast för att det är det ekonomiskt rätta att göra, sanningen spelar ingen roll - ett företag som inte droppar personen om pöbeln vill det får dålig publicitet och förlorar pengar på detta, då pöbeln är betalande kunder, dvs medelklassen.

Det är en form av plutokrati vi lever i trots allt.
Citera
2017-11-05, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Nä, det stämmer inte. De har inte nämt Linus Bylund vid namn i det sammanhanget, däremot skämtade det märkligt nog om Jan Bylund i samband med att komikern hade anmälts.

Så de är faktiskt konsekventa med vilka de hänger ut och inte hänger ut. Det enda som skaver något är Sonebys höga svansföring innan "komikern" blev anmäld.

Nej, som nämnts tidigare i tråden så sa Martin Patrik Grimlunds namn. Han är fortfarande inte outad i media.
Citera
2017-11-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Nej, som nämnts tidigare i tråden så sa Martin Patrik Grimlunds namn. Han är fortfarande inte outad i media.

Om jag inte missminner mig uppmanade Martin Örebros invånare att starta en skallgångskedja som letade/livade häxjakt efter P.G...
Citera
2017-11-08, 09:09
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Om jag inte missminner mig uppmanade Martin Örebros invånare att starta en skallgångskedja som letade/livade häxjakt efter P.G...
Amen spänn av lite med dom stora uttrycken va?
Han sa "att om någon orkar och vill, åk till ett av dom finare hotellen för att se om produktionsteamet är där" mot bakgrunden att någon VD hade sagt att alla inspelningar av Lyxfällan inte pågick och där Soneby hade hört motsatsen av någon på insidan.
Kort sagt handlade det om att sätta dit VDn för att ljuga. Inte PG.
"Örebros invånare"
"Skallgångskedja"'
"Häxjakt"

Man hör verkligen det man vill höra, jisses.
Citera
2017-11-08, 21:30
Bannlyst
https://issuu.com/lokalpressen/docs/lp_20lerum_20nr_2019_208_20nov_2020/1?ff=true&e=18017786/55079779

Nu är namnet ute! Upp till bevis!

Bläddra en sida och läs ledaren med rubrik nånting nånting #metoo
Citera
2017-11-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Amen spänn av lite med dom stora uttrycken va?
Han sa "att om någon orkar och vill, åk till ett av dom finare hotellen för att se om produktionsteamet är där" mot bakgrunden att någon VD hade sagt att alla inspelningar av Lyxfällan inte pågick och där Soneby hade hört motsatsen av någon på insidan.
Kort sagt handlade det om att sätta dit VDn för att ljuga. Inte PG.
"Örebros invånare"
"Skallgångskedja"'
"Häxjakt"

Man hör verkligen det man vill höra, jisses.

För att lyssna på en humorpod har du verkligen extremt dåligt sinne för att förstå när man skojar till det.

Och lika skämtsamt sa han "JAG UPPMANAR ALLA ÖREBROS INVÅNARE ATT GÅ UT OCH LETA EFTER PATRICK GRIMLUND"

Ordagrant. Man försvarar de man vill försvara, jisses. Är verkligen såna som du och chatten som förstör hela programmet. Är ju snarlikt en religös sekt med vad vet för folk som.

Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
https://issuu.com/lokalpressen/docs/lp_20lerum_20nr_2019_208_20nov_2020/1?ff=true&e=18017786/55079779

Nu är namnet ute! Upp till bevis!

Bläddra en sida och läs ledaren med rubrik nånting nånting #metoo

Haha, går den tidningen att beställa i pappersform?
Senast redigerad av pogba 2017-11-09 kl. 13:19.
Citera
2017-11-09, 16:01
Bannlyst
Citat:
För att lyssna på en humorpod har du verkligen extremt dåligt sinne för att förstå när man skojar till det.

Och lika skämtsamt sa han "JAG UPPMANAR ALLA ÖREBROS INVÅNARE ATT GÅ UT OCH LETA EFTER PATRICK GRIMLUND"

Ordagrant. Man försvarar de man vill försvara, jisses. Är verkligen såna som du och chatten som förstör hela programmet. Är ju snarlikt en religös sekt med vad vet för folk som.

Det är en lokaltidning, och ges väl antagligen ut i området, kontakta ansvarig utgivare så får du säkert svar.

Outades våldtäktskurden idag?
Citera
2017-11-09, 16:16
Medlem
swimp78s avatar
Känns som luften gått ur där. Nu är det teatervärldens svin som är på tapeten den här veckan.
Citera
2017-11-09, 20:12
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Uppfattade inte dina "slagord" som ett skämt. Det är en stor skillnad på att läsa det i textform på Flashback (där många, låt oss säga, sverigevänner jobbar mycket slagord) än att höra det i en humorpod. Var det ett skämt, ja, då var det rätt trist.

Försvarar och försvarar, jag delar med mig av min uppfattning om hans så kallade "häxjakt" på Patrik Grimlund.
Jag är en av dom som ställer mig bakom dom som tycker sekten är lite töntig och crinchy.
Citera
2017-11-10, 21:11
Medlem
swimp78s avatar
Soneby är så feg inför ämnet att han inte ens med ett ord vågar berätta att soran inte längre ska uppträda med dem.
Citera
2017-11-11, 18:20
Medlem
Ska bli spännande att höra om de nämner LB, eller om Martin har svängt helt angående att inte ha problem att nämna GM.
Citera
2017-11-12, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Soneby är så feg inför ämnet att han inte ens med ett ord vågar berätta att soran inte längre ska uppträda med dem.

Var Soran bokad till fler än en föreställning då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in