Citat:
Ursprungligen postat av
workinman
För fan, sluta kalla rädsla för coronaviruset för rasism. Vet inte om det är deras egna ord eller om de citerar från artiklar, men är inte första gången de kallar det för det.
Men 99% av alla som är smittade av coronaviruset är kineser.
Det är inte rasism, det är sunt jävla förnuft att hålla sig undan china town och kineser.
Jag måste bara citera mitt eget inlägg från 13 februari här (det har kallats för rasism i AMK även efter detta datum), och länka till detta "anti-rasistiska" youtubeklipp från 4 februari. Från "a Chinese society in Italy aimed at promoting friendship between people in the two countries, called for respect for novel coronavirus patients during a street demonstration. "I'm not a virus. I'm a human. Eradicate the prejudice.""
https://www.youtube.com/watch?v=mNMdg4morQs
Det var 0 bekräftade fall i Italien 4 februari.
Idag 47.000, med över 4000 döda, 20% fler än i Kina och flest i hela världen, och grafen för i Italien pekar fortfarande rakt uppåt.
"Buhu raaasiiiism!!!

"
^töntigt citat? Tyvärr exakt så jag ser dessas människor i dessa fallen. Barn. Och inte på det charmiga sättet.
Herregud vilka korkade idioter det sitter i den studion från och till. Eller alltid, då Martin är en av de som kallar det för rasism.