Citat:
Det där säger mest om din läs och förståelseförmåga. Gör om, gör rätt.Är nog iaf själv ganska nöjd med min insats i tråden redan från det första inlägget. Min historik här:
https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?u=539607&t=940954
Citat:
= Det egentliga skälet till att jag ändå nedlåter mig till att svara. Anklagar du mig för att ljuga om något? Har jag använt någon annans intellektuella material och låtsats att det var mitt? SVARA om du själv har det minsta uns av intellektuell hederlighet.
Det enda som står på spel är din intellektuella ärlighet, så det är inte mitt ansvar.
Citat:
Det är oundvikligt med ett visst överlapp mellan ämnena och det som tas upp i de här trådarna. T ex har vi ju förutom denna tråd även den om bevis FÖR Guds existens. Teodicéproblemet kan visst ses som ett bevisförsök mot just den sortens Gud som uppfyller just premisserna om en allsmäktig och god Gud. Och därmed av intresse för den här tråden, även om existensen av den tråden ändå gör att en detaljerad diskussion på det spåret bör tas där. Av dem som är intresserade.
Du tog upp Teodicéproblemet men det har redan en egen tråd
Citat:
Var har du fått det ifrån att premisser som används i logiska resonemang måste vara "styrkta" först??
och dessutom utgår det ifrån ostyrkta premisser som att Gud är god.
Lär dig elementär logik.
Har du t ex aldrig hört talas om reductio ad absurdum? En bevisföringsteknik som iaf är tillräckligt god för matematik. Kolla upp detta. Det är ett vänligt tips.
Citat:
DU kan SJÄLV välja vilka premisser du ska använda i ett logiskt resonemang.
Ingen har lagt fram hur vi ska veta att han är det ännu. Det är en egenskap, som exempel på mina invändningar tidigare att ingen har föreslagit egenskaper för denna entitet vi ska motbevisa.
Lär dig elementär logik.
Citat:
-- Älskling, kom och lägg dig någon gång!
Absolut, men jag anser att dumheter inte ska stå oemotsagda eftersom det alltid följer ytterligare dumheter grundade på den första dumheten om ingen säger något. Ett exempel kunde vara att någon menar på att ingen lyckats motbevisa Gud i tråden om att motbevisa Gud. Därför skriver jag här så att det finns förklaringar till varför jag tycker det är en oärlig grundfråga och ett logikfel.
-- Kan inte just nu, smulan, någon på internet har fel!
Skaffa ett liv?