Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-21, 22:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Uppslutningen till premiären på Nujens show var då inte mycket att hurra för.

Det var obetydligt fler människor som gick in genom Rivals entré än det är som går in där vilken kväll som helst.
Skillnaden var att dom liksom väntade in nån som dom kunde kramas med innan dom gick in,
och så brukar det inte se ut.
En del fungerade som regelrätta "inkramare".

Rival, som förr var en välkänd biograf, är nu mest känt som hotel, så det kom ju en del hotellgäster dragandes på resväskor. Dom skulle inte på premiären så det såg ju lite roligt ut när en av dom, säkerligen week-end-resenär, uppfattade det som att det hörde till att man skulle kramas innan man gick in
--Fjollträsk, riktigt såg man att hon tänkte innan hon flydde mot sitt rum.

Två större sällskap vände och gick till Folkoperan istället, en bar i närheten.

Begravningsklädd kan man inte säga att publiken var, men sunkigt, trist, ingen feststämning alls.

Jan Helin snubblade omkring, nog inte påstruken, mer att han inte förefaller ha kontakt med hela sin kropp. Kanske backar folk av fysisk instinkt, det känns som att han kommer att ramla på en, rent fysiskt.
Han är ovanligt lång och bredaxlad för att vara landsförrädare.

Uppfattade det som att dom flesta var där som en del av jobbet.
Ja, och sen fanns i dessa sammanhang som vanligt en del smilande väck-i-skallen-blondiner, övervägande delen medelålders sådana.
Flera var där av medkänsla med Måns Möller, hans son lider av grav autism, får inte dom resurser han behöver.
Har tacklat honom en gång och särskilt lång är han inte och axlarna görs av en kavaj.
Skulle tippa på 1.80 +/- två centimeter. Det är mest hans töntiga frilla som sticker upp 7 cm som gör att han ser längre ut.
Citera
2018-09-21, 23:03
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har tacklat honom en gång
.

I ishockey?

Nu skiter vi i Jan Hedin, han är ett äckel. Tråden handlar om Nujenklanen. Håll er till den.
Citera
2018-09-21, 23:13
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
I ishockey?

Nu skiter vi i Jan Hedin, han är ett äckel. Tråden handlar om Nujenklanen. Håll er till den.
Rätt, ibland glömmer man vilken tråd man är i när man kommenterar.
OT. Nej inte ishockey utan på gatan utanför ABs lokaler där han med sällskap går fyra i bredd som om de ägde gatan.
Citera
2018-09-21, 23:36
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Rätt, ibland glömmer man vilken tråd man är i när man kommenterar.
OT. Nej inte ishockey utan på gatan utanför ABs lokaler där han med sällskap går fyra i bredd som om de ägde gatan.

Ja. Det är väl så de ser sig själva ÄGER gatorna. I staden de inte har växt upp i. Och som de tror tillhör dom.
Citera
2018-09-22, 21:34
Medlem
zurfarns avatar
Nu har jag sett 2 nya recensioner ang. Rival-debuten. Dels Expressen (Maria Brander), dels Svenska Dagbladet (Lars Ring).

Ingen av dom verkar ha läst den här tråden eller tittat på Uppdrag Gransknings sändning i våras.

Eller så befinner de sig långt ner i ett förnekelsestadie. Men båda går att maila. Håll en hyfsad ton dock. Det gjorde jag.

Men...vi kanske bevittnar ett nytt svenskt nationaldrag - förnekelsens skygglappar på.
Citera
2018-09-23, 03:47
Medlem
Den där M Branders recension i Expressen var allt en märklig skrift. Tre getingar blev det visst.

Inte ett ord i "Världens historia" om terrorism som plågat stora delar av just världen senaste femtio åren.

Enligt Brander var det Anders Borgs penis och liknande som lockade till skratt.

Är det föreställning i kväll igen?
Citera
2018-09-23, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gamladufria
En sån här i salen hade livat upp stämningen.
Brukar vara populärt att skratta åt.
https://www.partyhallen.se/stinkbomber

Den skall väl kastas upp på scenen vid introt?
Citera
2018-09-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enne
Nu har protokollet publicerats. Det framgår där tydligt att bygglov saknas för genomförd ombyggnad/renovering av skolbyggnaden = Debbie Nujens / Svågerns fritidsbostad.

Det är ännu oklart om vilka konsekvenser detta kan få för fastighetsägarna. Den olagliga ombyggnaden har tillika troligen utförts av svart arbetskraft, inklusive terroristen Akilov.

Jag har pratat med en i byggnadsnämnden nu och frågat om vad som avhandlades vid punkten i protokollet.

Det avhandlades ENBART att det anmälts en Attefallsåtgärd på fastigheten och att den inte kunde godkännas för fastigheten inte var klassad som en eller tvåfamiljs bostadsfastighet. Precis vad som står i protokollet.

Att det finns andra omständigheter som ett av bygghandläggare upprättat tillsynsärende och anmälan om olovliga byggåtgärder på denna och ytterligare en fastighet avhandlades eller rapporterades det INTE om alls.

Inställningen var precis densamma som tidigare - totalt ointresse. Vi kan ju inte åka ut och inspejktera varenda svartbygge på ön det är ju hundratals med svart arbetskraft. Özz Nujjen - vem är det? Han tillhör inte makteliten på något sätt. Osv osv...

Sedan påbyggt med att denne ledamot själv försöker stå utanför kotterier och vänskapskorruption den gotländska politiken är fylld av och med förakt tänker lämna. :-) Motsägelsefullt... javisst och det tänker jag med.
Citera
2018-09-23, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Den där M Branders recension i Expressen var allt en märklig skrift. Tre getingar blev det visst.

Inte ett ord i "Världens historia" om terrorism som plågat stora delar av just världen senaste femtio åren.

Enligt Brander var det Anders Borgs penis och liknande som lockade till skratt.

Är det föreställning i kväll igen?

15.30 idag. Ser ut att finnas gott om biljetter ( platserna på balkong verkar man inte ens söka sälja ).

https://www.eventim.se/biljetter.html?affiliate=ESE&doc=artistPages%2Ftic kets&fun=artist&action=tickets&erid=2058212&month= 9&year=2018&kuid=&scrollToAnchor=ticketsLink

Även framöver tycks det inte vara något större tryck efter biljetter.

Har svårt att föreställa mig hur en person fungerar, som kan sitta och skratta åt Özz Nujen efter att ha sett hans insats i UG.
Citera
2018-09-23, 18:30
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
15.30 idag. Ser ut att finnas gott om biljetter ( platserna på balkong verkar man inte ens söka sälja ).

https://www.eventim.se/biljetter.html?affiliate=ESE&doc=artistPages%2Ftic kets&fun=artist&action=tickets&erid=2058212&month= 9&year=2018&kuid=&scrollToAnchor=ticketsLink

Även framöver tycks det inte vara något större tryck efter biljetter.

Naturligtvis är biljettförsäljningen usel.

Kan du höra följande scenario framför dig hemma hos valfritt Svensson-par?

Citat:
"- Hörru gumman, det var riktigt länge sedan vi var ute och hade riktigt skitkul, och jag tänkte att jag skulle råda bot på detta. Tänkte att du och jag skulle gå ut och verkligen skratta läppen av oss tillsammans. Kan du gissa vad jag har fixat???

- Nej älskling, vad är det du fixat?

- Jo, två biljetter till ÖZZ NUJEN! Öh hö hö hööö! Vad säger du gumman? Hö hö!"

Inte riktigt va?

De som nu köper biljetter är lite blandat henvänsterfolk som tänker att de "minsann ska visa att vi inte är några rasister, därför stöttar vi Özz", samt lite korkade "journalister" och mediefolk. Men det lär inte räcka långt. De närmast sörjande har nog redan varit och sett den. Uppenbarligen är showen tämligen trist eftersom tydligen, som någon recensent skrivit "de på scen skrattar mer än publiken". Som väntat alltså. Özz har aldrig varit, är inte, och kommer aldrig bli rolig.

Enda chansen för Özz är om kommuner och företag i godhetsindustrin börjar stödköpa biljetter för att tvinga iväg anställda på "temadagar mot rasism" och liknande. Men även där tror jag källan börjar sina för Özz del. Han är helt enkelt inte så jävla het längre efter att ha avslöjats som hycklare, skattesmitare och terroristfinansiär.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Har svårt att föreställa mig hur en person fungerar, som kan sitta och skratta åt Özz Nujen efter att ha sett hans insats i UG.

Har ännu svårare att föreställa mig hur en person fungerar, som kan sitta och skratta åt Özz Nujen efter att ha sett bilder där blod och inälvor från terroroffren ligger utsmetade på Drottninggatan.
Citera
2018-09-26, 07:09
Medlem
Özz är gäst i Sveriges Radios program "P4 extra" som sänds i dag onsdag mellan 13:00 och 15:00.

Ska bli roligt att se om han är där för att sälja biljetter, rentvå sitt namn eller både och.

Han lär nog få mycket god hjälp och väldigt få kritiska frågor om det nya stjärnskottet till programledare håller samma linje som hon gjort i övrigt senaste veckan.
Citera
2018-09-26, 14:06
Medlem
Allt är utrett säger özz i p4 13.05 09-26 sista 5 min.
Mycket synd om özz familj bla. bla.
Heder åt sr p4 trots ganska lamt så kallat journalist jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in