Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Svarar både dig och Vresrosen då ni i huvudsak skriver samma sak. Helt oavsett om hur lagen om terrorfinansiering/penningtvätt möjligen kan eller bör tolkas så väljer jag att tro på ett scenario där Nujens inte medvetet agerat terrorfinansiärer. Jag trivialiserar däremot inte på något vis vad de sannolikt har gjort! Om du väljer att tro på något slags tuppfäktande mellan polisen och SÄPO med tung politisk inblandning så har du din fulla rätt att göra så.
Jag har noll insyn i hur ekobrottslighet brukar utredas, men att Nujens Gotlandsprojekt inte skulle granskas alls håller jag som mycket osannolikt.
Till syvende och sist vi vet ju ingenting om vad som eventuellt redan pågår eller planeras.
Just det. Och därför ska man inte ha lösker folk som planlöst stryker omkring i landet, och där de värsta typerna göms på byggen när de vistas illegalt i landet. Det är andemeningen i lagen om penningtvätt, även om jurister och andra som använder fikonspråk inte lyckats få fram det i klarspråk. Det blir ju svårt för debila advokater som Debbie, och dig att fatta detta med risken för terrorism och brottslighet, när löner betalas ut med svarta pengar.
Hade klanen Nujen bara lite otur enligt dig, att de åkte dit?