Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-10, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Mamoste eftersom han betalade Akilov först med 10K kan vara "fixaren" och sedan rullar det på.

Kan dert vara så enkelt att Mamoste kört Akilov i taxin och sedan blev de bundisar?

M snackar med A. A plockar ihop lite löst folk och återkopplar till M.

M blir glatt överraskad och snackar med D och Ö. M säger till A att vi kör. Jag ger dig 10 papp genom banköverföring via mitt Bank- ID som start-up.

(det fetade)
Ytterst långsökt om du ställer frågan till mig.

Att Akilov, med sin sannolikt ganska magra ekonomi, skulle välja att åka taxi, låter inte troligt. Kör öht Pappa Hederskurden fortf taxi trots klanens mångmiljonförmögenhet? Tror inte det.
Nej, mina 5 cent hamnar på asylantadvokaten Debbie Nujen! Det kan bara inte vara en slump att hon "råkar" finnas med!
Citera
2018-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Ytterst långsökt om du ställer frågan till mig.

Att Akilov, med sin sannolikt ganska magra ekonomi, skulle välja att åka taxi, låter inte troligt. Kör öht Pappa Hederskurden fortf taxi trots klanens mångmiljonförmögenhet? Tror inte det.
Nej, mina 5 cent hamnar på asylantadvokaten Debbie Nujen! Det kan bara inte vara en slump att hon "råkar" finnas med!

Jo. Håller med dig. Taxiresan med Akilov får ses som ett sidospår i brist på uppslag.
Citera
2018-06-10, 11:55
Medlem
Citat:
Jo. Håller med dig. Taxiresan med Akilov får ses som ett sidospår i brist på uppslag.

I denna, trots alla inläggen, magra tråd tycker jag vi kan acceptera alla spår, även sidospår..

Aldrig fel att tänka högt och här i tråden slipper man invektiv även om man tänker fel när man tänker högt.
Här blir man inte tillplattad för sin uppfattnings skull.
Citera
2018-06-10, 12:38
Medlem
Citat:
Mamoste eftersom han betalade Akilov först med 10K kan vara "fixaren" och sedan rullar det på.

Kan dert vara så enkelt att Mamoste kört Akilov i taxin och sedan blev de bundisar?

M snackar med A. A plockar ihop lite löst folk och återkopplar till M.

M blir glatt överraskad och snackar med D och Ö. M säger till A att vi kör. Jag ger dig 10 papp genom banköverföring via mitt Bank- ID som start-up.

Javisst så kan det ju ha börjat, M kör sen Akilov till Debbie och Debbie fixar Mig-Verket.
Men varför slutade de anlita Akilov ?
(Troligen så upptäckte de att man inte kan ROTa hur som helst - Debbie är antagligen inte insatt i hur man wobblar med husrenoveringar)
Antingen så drev Slavdrivarna The Amazing Nujens Akilov för hårt och Akilov blev förbannad, eller så var det något annat ?

Som de utsugarkapitalister Nujens tydligen är gentemot stataruzbekerna så kan Akilov ha blivit förbannad på kurder i största allmänhet
Och det sa ju Akilov att han var ja...

Projektet som sådant verkar ju helt vansinnigt annars, Teater ? Hur fan mycket hybris har (L)Özzen ?
Kunde hen inte aspirera på Broadway, New York eller La Scala, Milano, på en gång ?
Citera
2018-06-10, 12:43
Medlem
Häromdagen började jag lyssna på Özz Nujens Sommar-program från 2002.
Lyssnade inte helt färdigt, men efter att ha hört drygt hälften kan jag konstatera att ÖN är usel. Han är usel som "poet" (rimmar typ smärta hjärta), usel som representant för den kurdiska frågan, usel på att hålla sig till sanningen (=sagan om att mamma Nujen med alla sina barn skulle under natten vandra genom ett minfält), usel på att dölja sitt hat för vissa andra nationaliteter, m m.
Varför håller kurden, som med sin familj fick en fristad här i Sverige, på med att håna Norge? Den frågan har jag lyft här efter att ha läst hans Nationaldagskrönika i Expressen.
När jag lyssnade på hans Sommar-program kom det värre grodor ur munnen på honom. Nu framställde han tyskarna över lag som nazister!
Länk: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/386291?programid=2071
Jag kollade inte tiden för tyskhatet, men det finns "godbitar" lite här och där.

Sen förstår jag inte varför kurden ÖN så varmt månar om de turkar som befinner sig i Tyskland? Jag trodde ÖN ogillar turkar, gör han inte det? Vad det inte turkar som enl ÖN grep och torterade pappa Mamoste?
Citera
2018-06-10, 13:05
Medlem
Motorprinsens avatar
”Vad det inte turkar som enl ÖN grep och torterade pappa Mamoste?”

Han hade väl glömt det där eller inte hittat på det 2002...😂
Citera
2018-06-10, 13:47
Medlem
Citat:
När jag lyssnade på hans Sommar-program kom det värre grodor ur munnen på honom. Nu framställde han tyskarna över lag som nazister!
Länk: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/386291?programid=2071
Jag kollade inte tiden för tyskhatet, men det finns "godbitar" lite här och där.

Sen förstår jag inte varför kurden ÖN så varmt månar om de turkar som befinner sig i Tyskland?

Tyskland har ju den största gruppen turkar av alla i hela EU, det är därför som Erdogan vill smörja Merkel så mycket som möjligt. Men tyskarna gillar inte alls hedersvåldet och hedersmorden som varit ett större problem i Tyskland än här, eftersom dessa turkar har befunnit sig i Tyskland sedan mer än 30 år tillbaka. Många av dessa turkar pratar bra tyska, men en del av dem är snart sagt lika ointegrerbara som (L)Özzen är trots så många år i landet

Kurder och turkar har sen länge en hatkärlek emot varandra, ibland blossar det upp i blodigt dödligt våld. Ungefär som att vi skulle börja bomba danskarna
Tyska Polisen har varit mycket hårda i att trycka ner sådant våld emellan turkiska grupper, som tex mordbränder, restaurangsprängningar, beskydd mm.

Tyskarna tycker väl som vi att klantänkandet inte passar där, eller hur ?

Citat:
Vad det inte turkar som enl ÖN grep och torterade pappa Mamoste?

Vi har väl bara (L)Özzens uppgifter om att Mamoste skulle suttit i fängelse, och blivit torterad, inga andra. Och att leva som satirtecknare måste ju varit närapå hopplöst på den tiden. De flesta av dessa började som reklamtecknare och satirtecknandet blev en hobby. De fick väl bara betalt efter varje publicering

För 30-35 år sedan så var det svåra tider i Turkiet/Kurdistan och många av dessa turkar/kurder tog sig till Tyskland för att söka arbete. Tyskland hade då bra löner bland annat. Mamoste kan ha varit en av dem, men inte fått jobb i Tyskland utan han hamnat i Sverige senare.
Nej man behövde då inte fly över ett minfält i Kurdistan för att ta sig till Europa, det fanns då ännu lagliga vägar att ta sig till Europa.

Jag vet inte men jag känner inte till att Mamostes teckningar skulle ha blivit publicerade i några svenska tidningar, förmodligen för att de inte tycker att den sortens humor passar dem ?
Eller så har Mamoste haft ett sådant kontrakt men inte fullföljt det ?
Å andra sidan så hade det nog gett mycket lite i lön, jämfört med att tex köra taxi,
Inte ens våra större tidningar betalade särskilt bra för serier och teckningar
Reklamtecknare däremot men de fick inte heller så bra betalt de heller på 1980-talet. Inte här i Sverige i alla fall
Citera
2018-06-10, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Preskriptionstiden för skattebrott är 5-år. Hinner SKV skriftligen påbörja ett ärende innan dess kommer ärendet vara öppet, då gäller inte preskriptionstiden.

Nu skall myndigheter agera utifrån sin egen entitet. Men här har SKV sannerligen inte varit snabba, även fast den mediala återbetalningen skulle vara mycket stor i att berätta att man tittar närmare på Nujens bolag och familjekonstilationer, Akilov betalningarna samt en djupdykning i Richard Damm dagligdags arbetandes på Telias roll i denna härva.

Det kan ju redan ligga en utredning igång, och har kanske gjorts redan sedan Akilovs stora kontoomsättning var känt. Även om det finns ett stort allmänintresse i att den smutsiga byken kommer fram så kommer åklagaren att välja strategin att bara ta in så mycket information att det räcker för åtal och fällande dom. Det är ju en fördel att hantera ärendet på det sättet eftersom man då förhindrar fortsatt ekonomisk brottslighet hos de inblandade. Annars så drar det ut på tiden.
Mellan tummen och pekfingret så tror jag att åklagaren skulle välja en sådan strategi som innebär att slippa åtala Mamoste eftersom han och mamman är så nära pensionsåldern.

Kanhända att det också finns gamla SKV- ärenden på tex Mamoste, jag skulle gissa på tex momsfusk om det nu är så att han har haft taxiåkeri, taxiverksamhet.
Idag är dock momsfusk så gott som uteslutet åtminstone i taxinäringen, pga de nyare taxametrarna.
Åtminstone om det inte är en svarttaxifirma
Det kan ju också finnas ett flertal tveksamma konkurser i bakgrunden, vem vet ?

Det kan ju också vara så att det är någon i utredningskedjan som tjuvhåller på viktig information. Man kan också tex leta efter betydelsefulla vittnen men inte fått tag i dem.

Det kan också vara så att Özzen håller sig undan sk delgivning, eller vägrar inställa sig till förhör mm

Om det nu blir könsbyte för (L)Özzen för att komma in i värmen igen hos PK-MSM, och könsbytet går åt helvete, så har hen i alla fall fått kulorna avknipsade och kan åtminstone se fram emot att få en lysande karriär som böneutropare
Hen lär säkert kunna få svart betalt där också...
Citera
2018-06-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Det kan ju redan ligga en utredning igång, och har kanske gjorts redan sedan Akilovs stora kontoomsättning var känt. Även om det finns ett stort allmänintresse i att den smutsiga byken kommer fram så kommer åklagaren att välja strategin att bara ta in så mycket information att det räcker för åtal och fällande dom. Det är ju en fördel att hantera ärendet på det sättet eftersom man då förhindrar fortsatt ekonomisk brottslighet hos de inblandade. Annars så drar det ut på tiden.
Mellan tummen och pekfingret så tror jag att åklagaren skulle välja en sådan strategi som innebär att slippa åtala Mamoste eftersom han och mamman är så nära pensionsåldern.

Kanhända att det också finns gamla SKV- ärenden på tex Mamoste, jag skulle gissa på tex momsfusk om det nu är så att han har haft taxiåkeri, taxiverksamhet.
Idag är dock momsfusk så gott som uteslutet åtminstone i taxinäringen, pga de nyare taxametrarna.
Åtminstone om det inte är en svarttaxifirma
Det kan ju också finnas ett flertal tveksamma konkurser i bakgrunden, vem vet ?

Det kan ju också vara så att det är någon i utredningskedjan som tjuvhåller på viktig information. Man kan också tex leta efter betydelsefulla vittnen men inte fått tag i dem.

Det kan också vara så att Özzen håller sig undan sk delgivning, eller vägrar inställa sig till förhör mm

Om det nu blir könsbyte för (L)Özzen för att komma in i värmen igen hos PK-MSM, och könsbytet går åt helvete, så har hen i alla fall fått kulorna avknipsade och kan åtminstone se fram emot att få en lysande karriär som böneutropare
Hen lär säkert kunna få svart betalt där också...

(det fetade)
Om det är så att Özz Nujen genom t ex "dubbel bosättning" håller sig undan delgivning, så kan ju Flashback hjälpa SKV/EBM/Polisen lite.
Här länk till tidiga höstens turnéplan för showen 'Världens Historia -den nakna sanningen' med ÖN och Måns Möller.
http://www.varldenshistoria.com/hosten-2018/

Naturligtvis är vårt mål att ÖN långt innan dess har plockats in och förvarats i häkte i väntan på rättegång och fällande dom. Om han dessutom har dubbelt medborgarskap (svenskt/turkiskt), så hoppas jag att Erdogan begär honom utlämnad.

Blir det så att det vid höstens val blir SD som blir största parti, så hoppas jag att Richard Jomshof (som då lär bli justitieminister), raskt efterkommer Erdogans begäran..
Citera
2018-06-10, 14:25
Medlem
Off Topic måhända men Mamoste har ett intressant födelsedatum. Förr så var det som att så att folk som som tog till Sverige under första halvåret och meddelade att de inte hade en aning om när de var födda fick 1 januari och ett rimligt år som födelsedatum.

De som kom till Invandrarverket under andra halvåret fick 1 juli som födelsedatum.

Sedan kom detta att ändras för att det blev en rackarns slagsida. Folk som var födda 1/1 eller 1/7 och dessutom utlänningar emotsågs med bland myndigheter och arbetsgivare med skepsis.

Mamoste kanske är uppemot 80?
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-06-10 kl. 14:27. Anledning: F
Citera
2018-06-10, 14:36
Medlem
Citat:
Off Topic måhända men Mamoste har ett intressant födelsedatum. Förr så var det som att så att folk som som tog till Sverige under första halvåret och meddelade att de inte hade en aning om när de var födda fick 1 januari och ett rimligt år som födelsedatum.

De som kom till Invandrarverket under andra halvåret fick 1 juli som födelsedatum.

Sedan kom detta att ändras för att det blev en rackarns slagsida. Folk som var födda 1/1 eller 1/7 och dessutom utlänningar emotsågs med bland myndigheter och arbetsgivare med skepsis.

Mamoste kanske är uppemot 80?

Nja det var väl inga särskilda fördelar på den tiden att ljuga om åldern om nu Mamoste inte direkt sa då på 1980-talet att han var 65 år för att få ålderspension ? Nej det ser inte så ut nej,

Özzen är igång och twittrade alldeles nyss (om det är ngn spökskrivare eller hen själv det vet vi ju inte):
Citat:
Stefan Sundström säger det bra:

Jag tror feminismen kan vara den kraft som kan hålla mänskligheten kvar på det här halkiga klotet.

Kanske är jag utbränd, jag ser inga andra krafter just nu.
Men jag tänker försöka hjälpa till.

(från @LinneaBruno )
#svpol #fi @Feministerna

Lite väl sent nu att försöka röja upp i eländet ?
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-06-10 kl. 14:52.
Citera
2018-06-10, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
Nja det var väl inga särskilda fördelar på den tiden att ljuga om åldern om nu Mamoste inte direkt sa då på 1980-talet att han var 65 år för att få ålderspension ? Nej det ser inte så ut nej,

Özzen är igång och twittrade alldeles nyss (om det är ngn spökskrivare eller hen själv det vet vi ju inte):

Lite väl sent nu att försöka röja upp i eländet ?

Du har nog rätt i att det på åttiotalet inte fanns några särskilda fördelar kring att ljuga om åldern men det kan ha varit stolthet att dra till med 42 år när man var 56 typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in