Citat:
Ursprungligen postat av
zurfarn
Uppenbart att tråden dött lite.
Kanske för att den ligger i fel forum här. Vilket vi nog är flera som är överens om. Den blev ju för lite spretig för ganska länge sedan.
En del påpekar Debbies tillkortakommanden som asyladvokat (kom tillbaka Externalist) och den sanslösa hanteringen av hennes vandel av Advokatsamfundet.
Andra siktar in sig på hennes man Richard Damm och hans tvivelaktiga svarta affärer i skuggan av han är anställd av ett dotterbolag till ett redan skandalomsusat statligt ägt telebolag som redan tidigare har så mycket skit i sitt kapital.
En del beskriver förhållanden på Gotland (tack Enne och Hannes) med fokus på byggnadslov och olovliga byggnationer med svart arbetskraft, där Akilov figurerar.
Och sen har vi deltråden Özz. Pajasen. Som många fler fokuserar på. Han som deläger eller heläger några av fastigheterna det handlar om, han som skulle omvandla en av fastigheterna till ett ställe för hans egna stand-up eller teaterdrömmar, i Tingstäde, en jävla håla mitt på Gotland. Med ett halvtaskigt militärmuseum som enda "plus". (Och kyrkan är fin också, men den lär väl ingen i klanen uppskatta). Özz, som gör bort sig fullständigt i en Uppdrag Granskning-intervju med Janne Josefsson i våras. (Ja, den finns på YT).
Och vad har vi mer? Jo, det bakomliggande faktumet att Richard och Debbie har betalat 85.000 kr svart till Akilov, det finns med i förundersökningsprotokollet. Därom råder ingen tvekan. Men det är väl ett fall för Skatteverket, som säkert jobbar på det. Förhoppningsvis också Ekobrottsmyndigheten.
Men hur är den relativt nya lagen om terrorfinansiering skriven? Flera journalister jag konfronterat tycker att det INTE är terrorfinansiering. Eftersom då när de skickade över pengarna inte visste att Akilov skulle köra ihjäl 5 människor på Drottninggatan. Gäller lagen även om man inte "visste" ? Det beloppet han fick hjälpte ju honom att stanna illegalt i Sverige. Nån som vet mer om lagen får gärna svara.
På senare tid har de flesta stora tidningarna recenserat Özz nya "show" på Rival i Sthlm. Påfallande "positiva". Och till råga på allt fick han sitta i P4 Extra häromdagen och ljuga.
Hmmm, tråden kanske inte passar här. Den är för vidlyftig. Den spretar mot Kändisskvaller, Politik, Korruption, Integration, Terrorism, Aktuella brott, Brottsbekämpning etc etc.
Vad tycker Moderator? Och vad tycker skribenterna i tråden?
Jag har, som jag tidigare sagt, följt tråden och varit mäkta imponerad av er övrigas kunskap och entuiasm. Men du har ju helt rätt i att ämnet, allvaret i det som hänt, har vuxit ur kändisskvallernivån.
Från början, sedan flera år till baka i tiden, har jag stört mig på Özz pissande på oss svenskar.
Det var det som fick mig att börja följa de olika kommentarerna om honom på Flashback. Men nu har ju hans bravader eskalerat till ren brottslighet. Min tanke då var ju att han åtminstone snart skulle åka dit för ekonomiskt fulspel.
Skulle inte en del av trådens fokus kunna starta i juridikforumet? Där finns kanske en del likasinnade som oss, som kanske aldrig tittar i ett forum som rör kändisskvaller, men som skulle kunna driva saken ytterligare en bit.