Citat:
Nej, kan inte heller se det framför mig och när man känner att bilden inte kan frammanas är det något vajsing. Jag kan inte heller se framför mig att LW av någon anledning, tillsammans med någon människa skulle gå bakom det där planket på kvällen.
Jag tror att mordet skedde på en annan plats. Det kan vara i närheten av LW's hem, men då vore väl det enklaste att bara låta kroppen ligga och sticka så fort det går.
Om mordet begicks på en annan plats. T ex i GM's bil så är FP ett logiskt val.
Skriken är inte alls rätt. Hela detta villaområde på andra sidan vägen kan inte vara döva eller nedsövda en vacker kväll i maj. Jag tror att skriken kom från en plats mycket närmare Daalan. Ungefär där tjejerna stod med sina cyklar.
Att bullerplanket skulle studsa ljudet bara till just Daalan är en trådsanning.
Mobilen i Vivallaskogen är också en trådsanning. Polisen talade om ett upphittat föremål. Att det var en mobil, och att det var i Vivallaskogen kommer från tråden, AB och Metro.
Jag tror att mordet skedde på en annan plats. Det kan vara i närheten av LW's hem, men då vore väl det enklaste att bara låta kroppen ligga och sticka så fort det går.
Om mordet begicks på en annan plats. T ex i GM's bil så är FP ett logiskt val.
Skriken är inte alls rätt. Hela detta villaområde på andra sidan vägen kan inte vara döva eller nedsövda en vacker kväll i maj. Jag tror att skriken kom från en plats mycket närmare Daalan. Ungefär där tjejerna stod med sina cyklar.
Att bullerplanket skulle studsa ljudet bara till just Daalan är en trådsanning.
Mobilen i Vivallaskogen är också en trådsanning. Polisen talade om ett upphittat föremål. Att det var en mobil, och att det var i Vivallaskogen kommer från tråden, AB och Metro.
Enligt MV är förmodligen morddplats samma som fyndplats.
"Dom uppgifterna jag fått säger att fyndplatsen även är mordplatsen."
https://www.flashback.org/p64799193#p64799193
Om man väljer att tro/inte tro på MV kommer vi få veta när FUP kommer hur det ligger till med saken.
Går ofta att se om kroppen flyttats genom sk likfläckar. De visar sig på de lägst liggande kroppsytorna genom att det nu icke cirkulerande blodet sjunker i kroppen och bildar blålila områden, utom på de ställen där tryck förekommer. de områdena blir bleka/vita.
Har kroppen flyttats inom kort tid (timmar), kommer dessa likfläckar att flytta till de nya lägst liggande kroppsytorna.
Men hur mycket vädret (varmt) påverkat hur lätt de är att avgöra om kroppen flyttats är svårt att veta. Annars kan man säkert också se på underlaget hur länge kroppen legat där.
"Likfläckar, livores
När cirkulationen upphör sjunker blodet till kroppens tyngst belägna delar. Inga likfläckar där hudens blodkärl r komprimerade pga tryck utifrån, tex understödsytor och livrem. Stor interindividuell variation.
Syns ffa i nacke och på ytteröron (om kroppen ligger på rygg) efter tidigast en halvtimme. Otvetydiga efter ett par timmar och fullt utvecklade efter ca 6 timmar.
Vändning av död kropp
om kroppen vänds inom de första timmarna efter döden försvinner de likfläckar som ev hunnit bildas och nya uppkommer på de nu lägst belägna delarna
om kroppen vänds ca 4-12 h efter döden, försvagas vanligen de ursprungliga fläckarna och nya uppkommer på de nu lägst belägna delarna
om kroppen vänds först sedan mer än ca 12 h förflutit efter döden, kvarstår de ursprungliga likfläckarna (fixerade likfläckar) och inga nya bildas
Likfläckarnas färg"
http://www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&themaid=24&titelid=426
När cirkulationen upphör sjunker blodet till kroppens tyngst belägna delar. Inga likfläckar där hudens blodkärl r komprimerade pga tryck utifrån, tex understödsytor och livrem. Stor interindividuell variation.
Syns ffa i nacke och på ytteröron (om kroppen ligger på rygg) efter tidigast en halvtimme. Otvetydiga efter ett par timmar och fullt utvecklade efter ca 6 timmar.
Vändning av död kropp
om kroppen vänds inom de första timmarna efter döden försvinner de likfläckar som ev hunnit bildas och nya uppkommer på de nu lägst belägna delarna
om kroppen vänds ca 4-12 h efter döden, försvagas vanligen de ursprungliga fläckarna och nya uppkommer på de nu lägst belägna delarna
om kroppen vänds först sedan mer än ca 12 h förflutit efter döden, kvarstår de ursprungliga likfläckarna (fixerade likfläckar) och inga nya bildas
Likfläckarnas färg"
http://www.medicinkompendier.se/index.asp?themakatid=12&themaid=24&titelid=426
Vad gäller skriken vet vi inget om det finns fler skrikvittnen.
Skulle säga att dalaans är lite ovanliga (mycket tyvärr) som både ringer och åker ut.
Många kanske sover tungt
(under första timmen när man somnat kommer många in i djupsömn som varar någon halvtimme. Sömncykeln pendlar till mellandjup sömn för att sedan sjunka ner till djupsömn igen. Under morgontimmarna sover man ytligare)
Funderar hur/varför du tänker att LW skulle kommit ända bort till andra sidan Nya Hjärsta?
Hur får du ihop det med avbrott i konversationer, paketinslagning och olåst/öppen dörr.