Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Dom kanske hade kontakt varje dag och att inte haft kontakt hade varit onaturligt?
Jo, dom kan ha gått längs gatan och pratat. Sen då, varför dit bak? Som jag ser det är det där skriken och bråket startade och urartade, inte ute på gatan. Jag ser det inte framför mig helt enkelt, det blir för till knystat.
Med SD som GM stör platsen mig, även skriken känns inte rätt, sen kommer vi till mobilen, som inte alls känns rätt. Tror man måste ned ganska långt i IQ om man droppar bevis så nära sitt hem, men fullt möjligt om man är otroligt stressad. Men som sagt, känns inte logiskt och rätt, fanns 100 bättre platser att slänga iväg den om SD tog den vägen MV lagt ut.
Nej, kan inte heller se det framför mig och när man känner att bilden inte kan frammanas är det något vajsing. Jag kan inte heller se framför mig att LW av någon anledning, tillsammans med någon människa skulle gå bakom det där planket på kvällen.
Jag tror att mordet skedde på en annan plats. Det kan vara i närheten av LW's hem, men då vore väl det enklaste att bara låta kroppen ligga och sticka så fort det går.
Om mordet begicks på en annan plats. T ex i GM's bil så är FP ett logiskt val.
Skriken är inte alls rätt. Hela detta villaområde på andra sidan vägen kan inte vara döva eller nedsövda en vacker kväll i maj. Jag tror att skriken kom från en plats mycket närmare Daalan. Ungefär där tjejerna stod med sina cyklar.
Att bullerplanket skulle studsa ljudet bara till just Daalan är en trådsanning.
Mobilen i Vivallaskogen är också en trådsanning. Polisen talade om ett upphittat föremål. Att det var en mobil, och att det var i Vivallaskogen kommer från tråden, AB och Metro.