2018-08-24, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu svamlar du igen.
Kan du beskriva vad en "officiel förfrågan" från polisen till en misstänkt innebär?
Varför ställer du en fråga om du tycker jag svamlar?
Sen skapar du åter trådsanningar och sprider lögner i ett försök att misskreditera mig.
Jag har INTE skrivit något om officiel förfrågan till en MISSTÄNKT. Detta är åter ett exempel på hur du beter dig och förvanskar det jag skriver.
Citera
2018-08-24, 11:10
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sen skapar du åter trådsanningar och sprider lögner i ett försök att misskreditera mig.
Jag har INTE skrivit något om officiel förfrågan till en MISSTÄNKT. Detta är åter ett exempel på hur du beter dig och förvanskar det jag skriver.
Du skrev:
Citat:
Jag vet att Polisen ställde frågan om teorin men fick att det måste ske en officiell förfrågan. Detta har inte gjorts (några veckor gammal uppgift nu).
Skärp till dig nu och sluta sprida snömos.
Citera
2018-08-24, 11:17
Medlem
Citat:

Men sluta att skriva! Du verkar ju bara vilja förvirra i tråden.
Herre jösses!!
Citera
2018-08-24, 11:18
Medlem
Ojojoj. Jag ska skriva ett kort meddelande till trots att jag lovade att ej svara mer, kommer sedan att tvinga mig att inte läsa mer på några dagar för att inte frestas att skriva mer. För det är det jag menade om att måna om SD. Tramset här hjälper honom inte till ett lättare liv framöver. Skuldfrågan hanteras bäst av åklagaren mfl. Här sprids bara hat.

Det är inte som någon skrev många som står familjerna nära som skriver här då det är allmänt känt att SD berättat för flera att UW kontaktade honom för assistans på förmiddagen 15/5 och tidigare på dagen kontaktade ett av barnen SD i samma ärende. Om UW och SD hade haft problem i sin relation så hade jag sannolikt vetat om det, så de stod säkert på god fot med varandra.

overandout/DK
Citera
2018-08-24, 11:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Har följt tråden sedan dag 1 och roats över de många dumheterna som skrivs. Är det enbart begåvningsreserven som skriver (och ger blanka fan i att läsa varandras inlägg) här kan man undra?, och svårt förfärats över det tragiska i händelserna. Kände mig sugen på att få bli en del av denna korkade massa och skaffade nu ett konto . Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten. Han fick därför en rätt samlad bild av tidpunkt för försvinnandet tidigt. Om detta pratade han med flera personer, bla UW, polisen, och en mig närstående och flera andra sa han. I det helt frivilliga upplysningsvisa hörandet tidigt på tisdag eftermiddag visade han även den chatt han hade med LW på måndagkvällen för polisen. MVs ord om att han skulle senare på tisdagen förneka denna kontakt förefaller mig minst sagt tveksam. Han är inte korkad. Tror MV är korkad snarare. Ovanstående kan ni se som fakta. Nästa sak har kommit till mig på omvägar, men om SVARA SVARA SVARA tyder på en störning så kan det vara lämpligt att känna till att SD tillsammans med den unga tjejens familj hade en långvarig lek om att SD skulle vara ett syskon i familjen. Den kramen SD krävde svar om ska ha gällt när tjejens riktiga bror kom hem efter längre resa...

Nu tänkte jag inte ge er mer även om jag vet massor som är helt uppåt väggarna fel i era gissningar. Jag kommer inte att svara på följdfrågor, men fortsätta läsa nyfiket. Er ankdamm är för liten för mig att leka i. SD finns i min närhet och jag är mån om honom, även om vi inte har så mycket kontakt för tillfället. Jag tror att ni som försöker rentvå honom borde sluta då det knappast hjälper honom, utan det blir bara mer uppståndelse. Låt rättvisan komma fram utan att elda på flashback.

PS Jag finner det extremt oväntat om det visar sig att SD är gärningsman, men jag utesluter det inte.

"Under tisdagen 15:e maj hade SD kontakt med flera personer som han anade hade kontakt med LW under kvällen och natten." skriver du.

Hur skulle SD kunna ha uppgifter om detta? HUR skulle han kunnat ana vilka hon haft kontakt med under kväll och natt? Bara det känns underligt, även om han känner henne väl. Kontroll??

Det måste vara helt uteslutet att man själv börjar ta kontakt med de personerna om en person är försvunnen?

Självklart börjar folk snacka om någon man känner väl, någon som dessutom bor i grannskapet försvinner.

Men att börja ta kontakt med personer för att mer eller mindre göra en "egen utredning", är i mina ögon minst sagt oroväckande. SD är som sagt inte dum...
Citera
2018-08-24, 11:22
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du tror inte SD:s kontakt och samtal med personer runt Lena den 15 maj gjordes för att han ville skaffa sig information inför kommande förhör? Han visste givetvis att han skulle kallas till förhör med tanke på deras relation och digitala kontakt den kvällen. Som sagt han är smart... om han var oskyldig varför skulle han prata med både UW med flera när Lenas kropp int ens hade hittats?? Konstigt agerande.

Exakt.
Om detta är sant.
Att prata med UW kanske inte är så konstigt, eftersom de bor i samma område.
Citera
2018-08-24, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Vad menar du med "officiell förfrågan"?
Det var en bättre fråga en tidigare inläggare...

Jag kan inte det tekniska eller juridiska, men en polisman kan inte ringa upp en som är administratör på en webbsida och begära uppgifter om ett förehavande hur som helst. Polisen kontaktade administratörer inom geocaching i Sverige och begärde uppgifter. Dom nekade detta av flera anledningar, men främst att dom inte visste att det var en polis som ringde (om jag förstod det rätt).
Dessutom så drivs den plattformen från USA och där gäller andra regler.

Jag TROR att SD kan lagt fram en teori om en ny cache någonstans. Vid första förhöret visste man ju inte var kroppen (FP och MP) var, så teorin är ju ganska berättigad av SD. Dom var ju ganska insnöade på geocaching. Det han bad polisen kontrollera kan vara om hon har registrerat en ny cache som hon höll på lägga ut och lagt in några koordinater. Att polisen då på tisdag/onsdag inte engagerar sig mer i detta är ju ett tjänstefel anser jag. Hon kunde ha skapat en ny cache, gått ut för att lägga ut ett delsteg och en olycka kan ha hänt. Detta visste man ju inget om, ingen kropp var funnen. Jobba brett.... Livrädda skadad person... NÄ

Någon skrev att man inte kan ha någon cache där. Tror dom hänvisade till "GC3BT4G - Bildning - Ådalen"? Detta stämmer inte, det är mer än 161m till FP/MP.
Citera
2018-08-24, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Ojojoj. Jag ska skriva ett kort meddelande till trots att jag lovade att ej svara mer, kommer sedan att tvinga mig att inte läsa mer på några dagar för att inte frestas att skriva mer. För det är det jag menade om att måna om SD. Tramset här hjälper honom inte till ett lättare liv framöver. Skuldfrågan hanteras bäst av åklagaren mfl. Här sprids bara hat.

Det är inte som någon skrev många som står familjerna nära som skriver här då det är allmänt känt att SD berättat för flera att UW kontaktade honom för assistans på förmiddagen 15/5 och tidigare på dagen kontaktade ett av barnen SD i samma ärende. Om UW och SD hade haft problem i sin relation så hade jag sannolikt vetat om det, så de stod säkert på god fot med varandra.

overandout/DK
Så länge SD är den som är MGM är det kanske inte konstigt att det i första hand inte gäller att få till ett "lättare liv framöver" för honom.
Har UW kontaktat SD på förmiddagen och även "ett av barnen"? Tyder isf på att SD och LW haft mycket kontakt den senaste tiden...
Att det sprids bara hat... håller inte med Dig!
Citera
2018-08-24, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Du skrev:

Skärp till dig nu och sluta sprida snömos.

Citat:
Ursprungligen postat av bergabo
Men sluta att skriva! Du verkar ju bara vilja förvirra i tråden.
Herre jösses!!

Läs en gång till vad jag skriver, vad hoppsann skriver att jag skriver och vad jag svarar emot.

Jag nekar inte till att jag skrev "officiel förfrågan". Jag skrev inte att den förfrågan var till en misstänkt.
Det är det som är svamlet från hoppsann:s sida!
Citera
2018-08-24, 12:12
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det var en bättre fråga en tidigare inläggare...

Jag kan inte det tekniska eller juridiska, men en polisman kan inte ringa upp en som är administratör på en webbsida och begära uppgifter om ett förehavande hur som helst. Polisen kontaktade administratörer inom geocaching i Sverige och begärde uppgifter. Dom nekade detta av flera anledningar, men främst att dom inte visste att det var en polis som ringde (om jag förstod det rätt).
Dessutom så drivs den plattformen från USA och där gäller andra regler.

Jag TROR att SD kan lagt fram en teori om en ny cache någonstans. Vid första förhöret visste man ju inte var kroppen (FP och MP) var, så teorin är ju ganska berättigad av SD. Dom var ju ganska insnöade på geocaching. Det han bad polisen kontrollera kan vara om hon har registrerat en ny cache som hon höll på lägga ut och lagt in några koordinater. Att polisen då på tisdag/onsdag inte engagerar sig mer i detta är ju ett tjänstefel anser jag. Hon kunde ha skapat en ny cache, gått ut för att lägga ut ett delsteg och en olycka kan ha hänt. Detta visste man ju inget om, ingen kropp var funnen. Jobba brett.... Livrädda skadad person... NÄ

Någon skrev att man inte kan ha någon cache där. Tror dom hänvisade till "GC3BT4G - Bildning - Ådalen"? Detta stämmer inte, det är mer än 161m till FP/MP.

Håller SD fast vid denna teori? Det låter konstigt eftersom det framkommit att Lena har blivit mördad. Inte dött genom en olycka.
Citera
2018-08-24, 12:15
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Du tror inte SD:s kontakt och samtal med personer runt Lena den 15 maj gjordes för att han ville skaffa sig information inför kommande förhör? Han visste givetvis att han skulle kallas till förhör med tanke på deras relation och digitala kontakt den kvällen. Som sagt han är smart... om han var oskyldig varför skulle han prata med både UW med flera när Lenas kropp int ens hade hittats?? Konstigt agerande.

Min första tanke också.
Om uppfgiften nu stämmer...
Det verkar märkligt att SD skulle kunna veta vilka som hade kontakt med LW den specifika kvällen.
Senast redigerad av LimeTime 2018-08-24 kl. 12:32.
Citera
2018-08-24, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Håller SD fast vid denna teori? Det låter konstigt eftersom det framkommit att Lena har blivit mördad. Inte dött genom en olycka.
Nä, det tror jag inte, men jag vet inte. Det var nog en oro/tanke han hade initialt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in