Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Vad menar du med "officiell förfrågan"?
Det var en bättre fråga en tidigare inläggare...
Jag kan inte det tekniska eller juridiska, men en polisman kan inte ringa upp en som är administratör på en webbsida och begära uppgifter om ett förehavande hur som helst. Polisen kontaktade administratörer inom geocaching i Sverige och begärde uppgifter. Dom nekade detta av flera anledningar, men främst att dom inte visste att det var en polis som ringde (om jag förstod det rätt).
Dessutom så drivs den plattformen från USA och där gäller andra regler.
Jag TROR att SD kan lagt fram en teori om en ny cache någonstans. Vid första förhöret visste man ju inte var kroppen (FP och MP) var, så teorin är ju ganska berättigad av SD. Dom var ju ganska insnöade på geocaching. Det han bad polisen kontrollera kan vara om hon har registrerat en ny cache som hon höll på lägga ut och lagt in några koordinater. Att polisen då på tisdag/onsdag inte engagerar sig mer i detta är ju ett tjänstefel anser jag. Hon kunde ha skapat en ny cache, gått ut för att lägga ut ett delsteg och en olycka kan ha hänt. Detta visste man ju inget om, ingen kropp var funnen. Jobba brett.... Livrädda skadad person... NÄ
Någon skrev att man inte kan ha någon cache där. Tror dom hänvisade till "GC3BT4G - Bildning - Ådalen"? Detta stämmer inte, det är mer än 161m till FP/MP.