Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodTanke
Jag fick en hyfsad klar bild imorse om denna incident (konstigt att den gått mig förbi kan jag tycka).
Tänkte faktiskt hur detta verkar ha missats här inne! (Saknar faktisk att SD är Hitlers barnbarn med i tråden, men det kommer väl...)
Faktum, en misstänkt rökutveckling med 2st barn kvar i fastigheten gjorde att räddningstjänsten drog på ganska stort. Alla gator i området lyste blått!
Det var tydligen nått fel på värmepannan som utvecklade rök, utan att det brann (fråga någon kunnig, förstod inte själv).
Det var alltså helt off topic, men fortfarande SD:s hus.
Och ja, det kan vara trigger. Det hänt/händer mycket kring SD.
Ang. HD och rädda äktenskapet. När jsg tänker efter har jag själv inte hört HD säga det eller till någon annan vad jag vet. Men SD har sagt att dom ska försöka.
Resorna och dom gemensamma aktiviteterna tyder på det, tyckte/tycker jag. Inget som motstrider detta.
Var detta i HD/SD gemensamma hus, innan de flyttade isär?
Bor SD kvar i samma hus, eller har de båda flyttat till nya? För HD flyttade väl?
Jag tänkte om den ena föräldern vill tillfälligt haverera bostaden för den som bor kvar, så att barnen helt eller delvis vill flytta med till det andra/ nya boendet (obs, detta är inte rekommenderat beteende). Det kan ju inverka på värdering/ försäljningspris också.
Att det skulle vara ett fall av värmdöpappan kanske man inte ska direkt anta. Men det ser ju lite annorlunda ut efter LW....