2018-06-11, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafiker
"Tja, senast igår gjorde jag ett försök "att tänka utanför boxen" (som postaren EnGodTanke
anser att många här på forumet ej klarar av) och frågade postaren Energizer666 om varför
denne anser att K*nneth J*hansson kan "ha nåt med saken att göra" - förutom att han
hängt ihop med LW. Dock inget svar ännu. "

K*nneth J befanns sig enligt sitt Instagramkonto i Kina mellan 11-21 maj så han borde kunna avföras. Såvida han inte fejkat hela resan ...

Tack, då är han inte heller samma person som geocacharen i Norge.
Citera
2018-06-11, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Att det ska vara så svårt att tala klarspråk? Vad betyder t.ex. det fetade?Jag förstod det inte trots att det verkar vara ett svar på någons påstående om skilsmässan mellan SD och HD.
Jag har bara SD:s ord att dom skulle försöka hitta tillbaka till varandra. Ingen av oss har hört att HD sagt samma sak.
Citera
2018-06-11, 13:14
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag fick en hyfsad klar bild imorse om denna incident (konstigt att den gått mig förbi kan jag tycka).

Tänkte faktiskt hur detta verkar ha missats här inne! (Saknar faktisk att SD är Hitlers barnbarn med i tråden, men det kommer väl...)

Faktum, en misstänkt rökutveckling med 2st barn kvar i fastigheten gjorde att räddningstjänsten drog på ganska stort. Alla gator i området lyste blått!
Det var tydligen nått fel på värmepannan som utvecklade rök, utan att det brann (fråga någon kunnig, förstod inte själv).
Det var alltså helt off topic, men fortfarande SD:s hus.
Och ja, det kan vara trigger. Det hänt/händer mycket kring SD.

Ang. HD och rädda äktenskapet. När jsg tänker efter har jag själv inte hört HD säga det eller till någon annan vad jag vet. Men SD har sagt att dom ska försöka.
Resorna och dom gemensamma aktiviteterna tyder på det, tyckte/tycker jag. Inget som motstrider detta.

Var detta i HD/SD gemensamma hus, innan de flyttade isär?

Bor SD kvar i samma hus, eller har de båda flyttat till nya? För HD flyttade väl?

Jag tänkte om den ena föräldern vill tillfälligt haverera bostaden för den som bor kvar, så att barnen helt eller delvis vill flytta med till det andra/ nya boendet (obs, detta är inte rekommenderat beteende). Det kan ju inverka på värdering/ försäljningspris också.

Att det skulle vara ett fall av värmdöpappan kanske man inte ska direkt anta. Men det ser ju lite annorlunda ut efter LW....
Citera
2018-06-11, 13:17
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Just så tänker jag också.

Och när jag tänker att en person har anmält en annan för olika saker (minns inte exakt vad LW anmälde i första rundan, det som hon inte fullföljde men kommenterade med att ungefär inte ville förvärra situationen?) som misshandel så är det även andra som utsatts för det. Det kan tänkas att man förstår både ett och annat när sådant kommer fram...

Sedan kan ju det varit något helt annat varit den egentliga orsaken. Finns ju lite smått och gott som kan störa ett äktenskap.

Utomäktenskapliga förbindelser kan vara smått störande t ex...
Citera
2018-06-11, 13:17
Medlem
Citat:
Konstigt. Jag har inte läst allt om JG, då jag tycker det är FÖR långsökt det jag läste.
Men... stod det inte att JG klippt banden med LW i samband med SD?

Jäs, enligt tråden så tog han bort LW på facebook samtidigt som SD. Men vet vi säkert vem som valde bort vem? Det kan lika gärna varit LW som tog bort både SD och JR?
Citera
2018-06-11, 13:19
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Kan du påminna oss om vad MGL står för, är det M*ts L*rsson?

Stämmer. På MLs geocahesida står det att han började cacha 2008, men tappade intresset lite för det så det blev lite sporadiskt bara. Dock..
"After eight year of idle caching, I was thrown into the game again with a "little" help from my old friend Softpocahontas".

Var enligt loggarna i USA (fram till 11 maj vad man kan se av bilderna). Sedan tyst på loggen fram till 19 samt 20 maj då han lägger ut bilder med texterna "Fin men sorgsen dag" samt "En fin men sorglig dag".
Citera
2018-06-11, 13:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, absolut. Men allt talar väl isåfall för att HD verkligen ville skiljas, hon har ju ändå dröjt med detta stora steg sedan hon bytte geogach konto sommaren 2017. Knappast så att hon flyttat ut för att få ”hitta tillbaka till SD i sin egen takt” som någon beskrivit. Och att hon jobbade på att ”lappa ihop” äktenskapet. Att köpa och flytta till ett eget radhus är inget litet steg, särskilt när man har barn. Behöver man tid att fundera bor man väl i andra hand ett tag.

Vet ej, svårt att svara på. Jag tänkte på den gemensamma USA-resan, som SD:s föräldrar ryktats betalat... Kan vara trådsant.

Sen hur SD upplever saken är inte med säkerhet grundat på uppriktig / slutgiltig utsaga från HD. Sen ska barnen tycka också. Det kan vara så att HD har bestämt sig, men för barnen och processens skull så säger hon ”vi får se då”.
Citera
2018-06-11, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot

Bor SD kvar i samma hus, eller har de båda flyttat till nya? För HD flyttade väl?

Jag tänkte om den ena föräldern vill tillfälligt haverera bostaden för den som bor kvar, så att barnen helt eller delvis vill flytta med till det andra/ nya boendet (obs, detta är inte rekommenderat beteende). Det kan ju inverka på värdering/ försäljningspris också.

Att det skulle vara ett fall av värmdöpappan kanske man inte ska direkt anta. Men det ser ju lite annorlunda ut efter LW....
SD bor kvar i deras f.d gemensamma hus. Han köpte ut henne.
Hon flyttade längs gatan till sin brors lägenhet.
Detta är från trådarna, men även sånt jag fått återberättat
Citera
2018-06-11, 13:21
Medlem
Citat:

SD bor kvar i deras hus, HD köpte ett radhus (av sin bror?) i våras, alldeles i närheten av LW.
Citera
2018-06-11, 13:24
Medlem
Lt.Columbos avatar
Citat:

Jag tror vi kan släppa det där om branden. Om det hade varit misstänkt mordbrand hade det funnit mer än denna notis

Det var rökutveckling i ett pannrum. Räddningstjänsten har varit där och vädrat, säger Christina Hallin, presskommunikatör vid Örebropolisen.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/larm-om-villabrand-i-hjarsta-var-rokutveckling-fran-pannrum
Citera
2018-06-11, 13:24
Medlem
Citat:
Jag har bara SD:s ord att dom skulle försöka hitta tillbaka till varandra. Ingen av oss har hört att HD sagt samma sak.

Håller med om att resan ger intrycket av försoning. Men bor man grannar o har gemensamma barn kan det ju bra om man klarar att vara vänner.
Citera
2018-06-11, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Fotot på männen som lite sliskigt räcker ut tungorna som om de ska slicka på Lena är de facto just Stefan
Davidsson (HerrTeamDavidsson) och hans bästis Jerry Gray (YankeeDude)

https://minfil.com/u2GbOfefb4/1686B0A2-2F86-4EB7-9368-6506451E331A.png

https://minfil.com/t7GcOfe2b7/E4AC60A2-E24D-4326-B092-0DDBAF213009.png

Om du inte läste tråden igår, så lades de här bilderna ut av postaren T34Panzer.
Första bilden - "tungbilden" - är JG till vänster om L, SD till höger.

Det har sagts i tråden, sanning eller ej, att JG skjutsade SD och HD när de kom från
USA-resan samt att de (ex)paret ska ha lånat JG:s sommarbostad.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Ok, tack för ditt svar!

(Hoppas det inte var de här länkarna som flera fick virusvarning på!)
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2018-06-11 kl. 13:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in