2018-09-18, 14:33
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Aborter görs inte pga statistisk, de görs pga de saker jag skrev

Du kan mena att det är "slarv" att par blir oönskat gravida, och visst, vissa graviditeter kan ev skyllas på detta, men! då är det exakt lika mycket mäns slarv, eller hur?

Att mena att det är "slarv" att någon har tänkt efter och gjort ett val av att göra abort, det kan du alltså inte hävda är slarv

Abortbeteendet på makronivå kan mycket väl studeras i statistik.

Av slarv kommer stundom obetänksamhet och ansvarslöshet.

Citat:
Eller hög fruktsamhet, mycket sex, lever i en sexuellt utsatt/ våldsam situation, har preventivmetoder som inte funkar så bra för en
Ta ex en tjej som är bulimiker, och spyr 1 gång per dag, funkar P-piller för henne tror du?
En kille som har en udda storlek/ fasong på snoppen så kondomen inte passar optimalt?

Du har 1000 skäl

1000 skäl och inga ursäkter.

Det är var och ens skyldighet att finna metoder som fungerar.

Citat:
nej det är igen "himmelsvidd" skillnad
det ena är en cell med DNA redo att börja växa
Det andra är en eller flera celler redo att växa

Just det är en himmelsvid skillnad.

Citat:
Ursäkta mig men en kvinnas liv är nu lite mer än hennes klänningstorlek, hon har en självklar rätt enligt mig, att säga nej tack till en cellklump som kommer vid fel tidpunkt eller överhuvudtaget i de fall hon inte vill ha barn alls

Vad vet jag som man om vilka märkliga motiv kvinnor kan ha? Det kan finnas 1000 olika motiv...

Det valet har kvinnan före konceptionsögonblicket.

Citat:
Du har inget sådant exempel, uven

viket redan där borde få dig att inse att jag och mr pollen har rätt

En gång fanns det inga exempel på fungerande demokratier. En gång fanns det inga exempel på länder med kvinnlig rösträtt. En gång fanns det inga exempel på kärnvapenmakter.

Bland annat tekniken ger ny förutsättningar. Vi är inte kvar på bronsåldern längre.
Citera
2018-09-18, 14:34
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Det är inte fusk. Det är anpassning till reglerna.
Och ditt system bjuder in till det.
Fördel att vara gift?
Se till att bli det.

Kärlek har inget med äktenskap att göra, det är en konsolidering av tillgångar.

Sex har heller inget med kärlek att göra. Däremot är det klokt att från statens sida dels reglera vissa förhållanden, dels uppmuntra önskvärda beteenden. Det skapar tryggare barn och stabilare samhällen.
Citera
2018-09-18, 16:51
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Sex har heller inget med kärlek att göra. Däremot är det klokt att från statens sida dels reglera vissa förhållanden, dels uppmuntra önskvärda beteenden. Det skapar tryggare barn och stabilare samhällen.
Lära ut önskade beteenden sysslar skolan och föreningar och föräldrar och omgivning.
Staten kan inte uppfostra annat än med maktspråk.

Staten ska inte lägga sig i så länge vi inte stör andra.
Du du får inte tryggare barn med tvång.
Citera
2018-09-18, 18:26
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Lära ut önskade beteenden sysslar skolan och föreningar och föräldrar och omgivning.
Staten kan inte uppfostra annat än med maktspråk.

Staten ska inte lägga sig i så länge vi inte stör andra.
Du du får inte tryggare barn med tvång.

Det invänder jag emot. Dels har staten andra metoder än direkt makt, dels skall staten så långt möjligt upprätthålla rätten och samhällslugnet. Däri ingår att inte aktivt arbeta för att drastiskt minska den egna befolkningen.
Citera
2018-09-18, 18:41
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det invänder jag emot. Dels har staten andra metoder än direkt makt, dels skall staten så långt möjligt upprätthålla rätten och samhällslugnet. Däri ingår att inte aktivt arbeta för att drastiskt minska den egna befolkningen.
Du kan inte kräva att folk skaffar barn för att uppnå statens mål.
Menar du där att inte importera rasfrämlingar?
Citera
2018-09-18, 19:21
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Du kan inte kräva att folk skaffar barn för att uppnå statens mål.
Menar du där att inte importera rasfrämlingar?

Det kräver jag inte. Jag kräver att staten inte aktivt arbetar för att befolkningen skall minska.

"Rasfrämlingar" hör inte till den frågan.
Citera
2018-09-18, 20:00
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Det kräver jag inte. Jag kräver att staten inte aktivt arbetar för att befolkningen skall minska.

"Rasfrämlingar" hör inte till den frågan.
Men staten arbetar inte för att befolkningen ska minska.

Hur ser du det?
Citera
2018-09-18, 20:06
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Men staten arbetar inte för att befolkningen ska minska.

Hur ser du det?

Att man dels genom en sexualundervisning som inte ifrågasätter moraliteten i abortfunktionen, dels genom att staten driver in skattepengar för att bekosta dessa tiotusentals aborter årligen. Det är således ett påtagligt aktivt arbete med resultatet att befolkningen minskar - vilket är väl känt och därför måste antas vara aktivt.
Citera
2018-09-18, 20:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Att man dels genom en sexualundervisning som inte ifrågasätter moraliteten i abortfunktionen, dels genom att staten driver in skattepengar för att bekosta dessa tiotusentals aborter årligen. Det är således ett påtagligt aktivt arbete med resultatet att befolkningen minskar - vilket är väl känt och därför måste antas vara aktivt.
Du behöver plocka av dig foliehatten ibland.
Citera
2018-09-18, 20:53
Medlem
Furiennas avatar
Citat:
Jag vill inte ha barnbidrag als. Jag har redogjort för det tidigare. Istället vill jag ha familjeavdrag, så att gifta par med barn får göra skatteavdrag upp till och med tre barn. Min uppfattning är att det är bättre för barnen att växa upp i en samlad, fungerande familj än att få bidrag.
Hur blir det då för ensamstående föräldrar och deras barn? Är de kanske mindre värda än gifta par och deras barn?
Citera
2018-09-18, 21:11
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Hur blir det då för ensamstående föräldrar och deras barn? Är de kanske mindre värda än gifta par och deras barn?

Man kan inte mäta människovärde i pengar, så jag antar att vi det inte är människovärde vi pratar om.

För samhället är det starkt önskvärt att så många par som möjligt håller ihop över tid och att barn så långt möjligt och lämpligt växer upp i en kärnfamilj. Därför är det denna önskade familjebildning som samhället bör uppmuntra både genom de budskap som sänds ut och genom att det blir mer ekonomiskt fördelaktigt att bilda och sammanhålla kärnfamiljen.

Så, effekten av detta blir givetvis att den som är ensamstående förälder kommer att förlora ekonomiskt. Det är reversen av att samhället bör uppmuntra kärnfamiljen.

Sverige har idag en historiskt låg andel äktenskap och en historiskt hög andel barn som växer upp med enbart en förälder. Det finns inget eftersträvansvärt i detta.
Citera
2018-09-19, 07:51
Medlem
Citat:
Abortbeteendet på makronivå kan mycket väl studeras i statistik.

Av slarv kommer stundom obetänksamhet och ansvarslöshet.

1000 skäl och inga ursäkter.

Det är var och ens skyldighet att finna metoder som fungerar.

Just det är en himmelsvid skillnad.

Vad vet jag som man om vilka märkliga motiv kvinnor kan ha? Det kan finnas 1000 olika motiv...

Det valet har kvinnan före konceptionsögonblicket.

En gång fanns det inga exempel på fungerande demokratier. En gång fanns det inga exempel på länder med kvinnlig rösträtt. En gång fanns det inga exempel på kärnvapenmakter.

Bland annat tekniken ger ny förutsättningar. Vi är inte kvar på bronsåldern längre.

Religioner har försökt i ca 2000 år att förmå människor att inte ha sex, så ditt "ideal" till värld är ju reda sen länge testad utan att lyckas.
Hur länge tycker du man ska försöka? och i samma veva offra kvinnor och barn på kuppen?
för dina m.fl tossiga idéer kring fostercellers större imaginära "värde" än levande människors faktiska värde och rätt till värdiga liv?

du är en tosse uven.
Senast redigerad av Merapi 2018-09-19 kl. 08:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in