Citat:
Aborter görs inte pga statistisk, de görs pga de saker jag skrev
Du kan mena att det är "slarv" att par blir oönskat gravida, och visst, vissa graviditeter kan ev skyllas på detta, men! då är det exakt lika mycket mäns slarv, eller hur?
Att mena att det är "slarv" att någon har tänkt efter och gjort ett val av att göra abort, det kan du alltså inte hävda är slarv
Aborter görs inte pga statistisk, de görs pga de saker jag skrev
Du kan mena att det är "slarv" att par blir oönskat gravida, och visst, vissa graviditeter kan ev skyllas på detta, men! då är det exakt lika mycket mäns slarv, eller hur?
Att mena att det är "slarv" att någon har tänkt efter och gjort ett val av att göra abort, det kan du alltså inte hävda är slarv
Abortbeteendet på makronivå kan mycket väl studeras i statistik.
Av slarv kommer stundom obetänksamhet och ansvarslöshet.
Citat:
Eller hög fruktsamhet, mycket sex, lever i en sexuellt utsatt/ våldsam situation, har preventivmetoder som inte funkar så bra för en
Ta ex en tjej som är bulimiker, och spyr 1 gång per dag, funkar P-piller för henne tror du?
En kille som har en udda storlek/ fasong på snoppen så kondomen inte passar optimalt?
Du har 1000 skäl
Ta ex en tjej som är bulimiker, och spyr 1 gång per dag, funkar P-piller för henne tror du?
En kille som har en udda storlek/ fasong på snoppen så kondomen inte passar optimalt?
Du har 1000 skäl
1000 skäl och inga ursäkter.
Det är var och ens skyldighet att finna metoder som fungerar.
Citat:
nej det är igen "himmelsvidd" skillnad
det ena är en cell med DNA redo att börja växa
Det andra är en eller flera celler redo att växa
det ena är en cell med DNA redo att börja växa
Det andra är en eller flera celler redo att växa
Just det är en himmelsvid skillnad.
Citat:
Ursäkta mig men en kvinnas liv är nu lite mer än hennes klänningstorlek, hon har en självklar rätt enligt mig, att säga nej tack till en cellklump som kommer vid fel tidpunkt eller överhuvudtaget i de fall hon inte vill ha barn alls
Vad vet jag som man om vilka märkliga motiv kvinnor kan ha? Det kan finnas 1000 olika motiv...
Det valet har kvinnan före konceptionsögonblicket.
Citat:
Du har inget sådant exempel, uven
viket redan där borde få dig att inse att jag och mr pollen har rätt
viket redan där borde få dig att inse att jag och mr pollen har rätt
En gång fanns det inga exempel på fungerande demokratier. En gång fanns det inga exempel på länder med kvinnlig rösträtt. En gång fanns det inga exempel på kärnvapenmakter.
Bland annat tekniken ger ny förutsättningar. Vi är inte kvar på bronsåldern längre.