Citat:
Ursprungligen postat av
Qavalah
Ubåten känd som U-137, klassificerades som en Whiskey-Class-Submarine, som gick på en klippa i svenskt vatten. Incidenten blev känd som händelsen "Whiskey on the rocks".
Madsen kan ha placerat minneskortet från kameran i en Whiskey-flaska och kastat den där han sänkte ubåten.
Nog för att det låter spännande och som en gåta, PM- kopplingen till "Zagadka"-Ubåten (U-137?) som gick på grund i svenskt vatten och det blev ett politiskt ståhej.
"Whiskey on the rocks" - incedienten, att kopplingen skulle vara att PM lagt minneskort i en Whiskey-flaska och sänkt där han sänkte u-båten kanns lite långsökt. Då skulle han i förväg planerat, tagit med en tom Whiskeyflaska för att sänka minneskortet i den. Då skulle han alltså innan mordet varit medveten om att polisen skulle haffa honom i hamnen, vilket jag tror att hans grandiosa uppfattning av sig själv omöjliggör. Jag tror inte att han planerade i förväg att han skulle behöva gömma minneskortet. Däremot kanske
Zagadka kan ge några andra ledtrådar angående en filminspelning, var den skulle kunna finnas. Tänker på eventuell uppladdning under mordnatten, är Zagadka kod för något/någon annan? En egen server? Alternativt att minneskort (eller flashminne) hann placeras/gömmas vis landstigningen och att han bett någon han litar på (någon som är söndermanipulerad), som Deirdre, att ta hand om minneskortet och invänta hans direktiv.
OBS! Jag är inte alls insatt i det tekniska med uppladdning, ev kryptering och grejer!
Ett litet betydelselöst PS:
Angående U-137 - incedienten, lite skvaller som jag absolut ej kan intyga någon äkthet i. På 80-talet jobbade jag med elevvård på en Östermalmsskola. Hade b.la hand om olika aktiviteter för elever som var under och efter skoltid, årskurs 1-9. En av högstadielärarna på fiiiinskolan var bror till den som på 80-talet var chef för ubåtsflottlinjen och senare Sydkustens örlogsbas. Senare blev han chef för kustflottan. Den här läraren var trevlig men trodde att han var guds gåva till kvinnor så han kunde vara lite påfrestande, även mot mig som var typ en tredjedel så gammal som han. Han skulle berätta en "hemlighet" och då berättade han om sin bror och vad denne hade för ämbete. Det här var när det med U-137 var aktuellt. Enligt "charmören" då så hade han fått veta via brodern att det inte endast hade varit denna U-137 vid incedienten utan den var bara den ubåt som legat först i en större armada av ubåtar, men att detta var information som var hemlig.
En sladdertacka som berättar saker han inte borde ens fått höra, eller en sladdertacka som hittar på i syfte att framstå som spännande och insatt. Vetefan? Själv brydde jag mig inte och tänkte inte mera på det, då. Var mer typ "tack för kaffet, nu har jag annat för mig".