2018-08-03, 14:31
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. åsså lite pipaluk.
Copenhagen Dream House
2009 är Nautilus i Köge hamn på nåt performance, sen samma år är Claus med och kör Kraka i Helsingör.
Madsen och han står med som tekniker. Det är alltså fler uppträdanden än bara ubåtsbaletten.

Jag funderade ju på varför Nautilus junfruresa var sån holy shit. Hittade Krakas jungfrufärd som till min förvåning gick till... Sverige.

Det är säkert alldeles för långsökt att säga så, men jag reagerar på det Madsen säger där, faktiskt.
Sitat:
Precis när han säger detta dundrar två svenska jaktplan genom luften.
– Nu kommer de och tar mig, säger Peter Madsen och skrattar
.
sitat slut

I alla normala sammanhang skulle jag inte reagerat på ett sånt uttalande, men inte när det gäller Madsen. " For what its worth", jag tror han hadde gjort nåt fult redan då.
Citera
2018-08-03, 15:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Det är säkert alldeles för långsökt att säga så, men jag reagerar på det Madsen säger där, faktiskt.
Sitat:
Precis när han säger detta dundrar två svenska jaktplan genom luften.
– Nu kommer de och tar mig, säger Peter Madsen och skrattar
.
sitat slut

I alla normala sammanhang skulle jag inte reagerat på ett sånt uttalande, men inte när det gäller Madsen. " For what its worth", jag tror han hadde gjort nåt fult redan då.
Han kan hålla sig till Danmark är min första reaktion.
Det är svensk strippa i Freja som vidrör nån jäkla plats i ubåten, det är svensk jungfrufärd med Kraka och det är mord på svensk journalist i Nautilus. Alltså inte att det har samband men jag retar mig på att han ens vidrör svenskt territorium med sina äckelubåtar.

Det jag tänkte på gällande de specifika orden var hans fantasier om polisjakt. Han blev säkert euforisk vid blotta tanken att väcka uppmärksamhet och inbilla sig vara i radarn som nån sorts hemlig Thunderpussy jagad av svensk underättelsetjänst vid namn kommendant Morningwood.
Citera
2018-08-03, 15:52
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Han kan hålla sig till Danmark är min första reaktion.
Det är svensk strippa i Freja som vidrör nån jäkla plats i ubåten, det är svensk jungfrufärd med Kraka och det är mord på svensk journalist i Nautilus. Alltså inte att det har samband men jag retar mig på att han ens vidrör svenskt territorium med sina äckelubåtar.

Det jag tänkte på gällande de specifika orden var hans fantasier om polisjakt. Han blev säkert euforisk vid blotta tanken att väcka uppmärksamhet och inbilla sig vara i radarn som nån sorts hemlig Thunderpussy jagad av svensk underättelsetjänst vid namn kommendant Morningwood.

Nja, jag vet inte om han skulle velat ha kommendant Morningwood efter sig, faktiskt. Det hadde nog blivit väl hårda tag, även för Madsen.
Jag förstår hur du känner angående Madsens turer til Sverige. Själv retar jag på mig gallfeber över tanken på att det polymorfa sadistäcklet en gång i tiden satte sina ben i den norska fjellvärlden. Att han besökte det redan konstiga "Kunstnernes hus" i Oslo kan jag leva med, men inte att han besudlar vår fantastiska fjellvärld.
Det jag tenkte på gällande hans reaktion på dom svenska jaktplanen var att han verkar gå med ett mycket dårligt samvete. Ja,alltså inte sånt samvete vi talar om i normala sammanhang, men han "vet" att han på nåt sätt redan är jagad, eller iallafall någon gång kommer att bli det.
Med andra ord, om han inte redan gjort nåt fult, så vet han själv att han nån gång kommer gjöra så.
Han är och har alltid varit livsfarlig!
Senast redigerad av kugutt 2018-08-03 kl. 15:56.
Citera
2018-08-03, 16:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Nja, jag vet inte om han skulle velat ha kommendant Morningwood efter sig, faktiskt. Det hadde nog blivit väl hårda tag, även för Madsen.
Jag förstår hur du känner angående Madsens turer til Sverige. Själv retar jag på mig gallfeber över tanken på att det polymorfa sadistäcklet en gång i tiden satte sina ben i den norska fjellvärlden. Att han besökte det redan konstiga "Kunstnernes hus" i Oslo kan jag leva med, men inte att han besudlar vår fantastiska fjellvärld.
Det jag tenkte på gällande hans reaktion på dom svenska jaktplanen var att han verkar gå med ett mycket dårligt samvete. Ja,alltså inte sånt samvete vi talar om i normala sammanhang, men han "vet" att han på nåt sätt redan är jagad, eller iallafall någon gång kommer att bli det.
Med andra ord, om han inte redan gjort nåt fult, så vet han själv att han nån gång kommer gjöra så.
Han är och har alltid varit livsfarlig!
Ja, men tror du inte snarare hans thrillseekning/euforijakt/exstas snarare ligger närmast till hands?
Som psykopat och predator gillar han ju risktagande, det är ju jakt och spänning som helvetet njuter av och orädd är han. Att han njuter av att se de där planen?
Ja, nåt har han gjort innan - jag tror inte han går från noll till hundra vid 47 års ålder med svår grad psykopat och svårt perverst avvikande. Frågan är vad och hur grovt...
Jag skrev tidigare om detta i ett annat inlägg.
I Hare's bok Psykopatens värld beskrivs hur FBI-agenten Ressler intervjuar Daniel Walker (psykopat, dömd för bedrägerier, rån, våldtäkter, mord):
" Det ligger en särskild spänning i att ha rymt från ett stort fängelse och veta att de röda strålkastarna jagar en och att sirenerna tjuter. Det är så spännande att man bara... det är bättre än sex, det är verkligen upphetsande."
Citera
2018-08-03, 16:27
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ja, men tror du inte snarare hans thrillseekning/euforijakt/exstas snarare ligger närmast till hands?
Som psykopat och predator gillar han ju risktagande, det är ju jakt och spänning som helvetet njuter av och orädd är han. Att han njuter av att se de där planen?
Ja, nåt har han gjort innan - jag tror inte han går från noll till hundra vid 47 års ålder med svår grad psykopat och svårt perverst avvikande. Frågan är vad och hur grovt...
Jag skrev tidigare om detta i ett annat inlägg.
I Hare's bok Psykopatens värld beskrivs hur FBI-agenten Ressler intervjuar Daniel Walker (psykopat, dömd för bedrägerier, rån, våldtäkter, mord):
" Det ligger en särskild spänning i att ha rymt från ett stort fängelse och veta att de röda strålkastarna jagar en och att sirenerna tjuter. Det är så spännande att man bara... det är bättre än sex, det är verkligen upphetsande."

Jo, det tror jag säkert att han gör, men det blir lite så där potejto/ potato. Oavsett tyder det på att han redan har gjort nåt skumt, eller vet (omedvetet eller medvetet) att han kommer göra nåt i framtiden.

edit.
Madsen är till helvetet bunden, och han vet det själv.
Senast redigerad av kugutt 2018-08-03 kl. 16:33.
Citera
2018-08-04, 03:37
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Run for Kim på årsdagen 10 augusti 2018

Den svenska journalisten Kim Wall hedras med motionslopp i städer runt om i världen på årsdagen av hennes försvinnande.

I Köpenhamn, Paris, Peking, London och Berlin ska loppet Run for Kim (Spring för Kim) arrangeras, liksom i svenska Trelleborg, vilket TT tidigare rapporterat.
Tack för infon, hade missat det här.
Tänk vad det blir mycket fokus på Kim och fallet vid varje lopp. Men det är ju ändå något positivt, något som görs för att hedra minnet av journalisten Kim. <3

Folk påminns också om den sadistiske, bestialiske Madsen och känner äckel och avsky.
Kollektiv äckelkänsla.

Undrar vad han tänker själv om det här?
Kanske: "Är det ingen som ska hedra mig med ett lopp, efter allt jag gjort för omvärlden som Raket-Madsen?" Eller kanske: "De borde i vart fall hålla ett sorgetåg för min skull, den 10 augusti. Jag avgick ju med döden den kvällen och Raket-Madsen fick offras och utplånas - funderade ju *officiellt på att döden dö".

*efterhandskonstruktion/patologisk lögnare
Citera
2018-08-04, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack för infon, hade missat det här.
Tänk vad det blir mycket fokus på Kim och fallet vid varje lopp. Men det är ju ändå något positivt, något som görs för att hedra minnet av journalisten Kim. <3

Folk påminns också om den sadistiske, bestialiske Madsen och känner äckel och avsky.
Kollektiv äckelkänsla.

Undrar vad han tänker själv om det här?
Kanske: "Är det ingen som ska hedra mig med ett lopp, efter allt jag gjort för omvärlden som Raket-Madsen?" Eller kanske: "De borde i vart fall hålla ett sorgetåg för min skull, den 10 augusti. Jag avgick ju med döden den kvällen och Raket-Madsen fick offras och utplånas - funderade ju *officiellt på att döden dö".

*efterhandskonstruktion/patologisk lögnare

Tror han skiter i det totalt. Nu ritar han nya fantastiska planer på hur han skall utnyttja sin tid till att bli känd och rik samt återuppstå ...Större än någonsin som Vacker, Känd och Rik! Filmstjärna! Slå alla med häpnad!

Madsen har sin Publik att tänka på!
Citera
2018-08-04, 03:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Hittade ett gäng artiklar - nya för mig - och de var intressanta.
Final solution..Den slutgiltiga lösningen med en direkt anspelning på Hitler. Smaklös humor i Trierklass i kafferummet. Stackars PM grät nog av medlidande varje gång han tog fram en kaffekopp med tanke på hans bortplockande av råttfällor:

Sen har jag undrat kring strippan i Freja och om det fanns triggers. Ägandeskap och ekonomiskt kaos (dömd) ledde ju sen till att han sänkte den. Ursäkta... sjöbegravde.
Jag hittade som sagt ett likande raketkrig strax innan Freja byggdes.
Trigger collection finns där redan i början på 2000-talet. Det är som en liten miniatyrmanual över 2014-2017.
- Ekonomisk stress.
- Bråk äganderätten gällande ubåt.
- Ovänskap, separation från partner.
- Frustrerad pga av omständigheterna.
- Förlust angående raketuppskjutning som skulle inbringat stora pengar. Han blev inte klar i tid.
- Sänker slutligen ubåten.
Min spontana känsla är att han gjorde något mer av "frustrationen i kroppen" av alla motgångar - än att bara bygga Freja. Min spontana reaktion när du lagt upp fakta så här, det är att jag tror att när han haft tillräckligt många motgångar - en riktig downperiod - så behöver han en blodig, sadistisk ventil för att få utlopp för frustration, ilska, maktförlust osv. Han behöver den ventilen för att ta tillbaka makt och kontroll, känna sig "hel" igen och bli pånyttfödd med ny energi för nya projekt

Jag tror att han är skyldig till andra hemskheter när han "rehabiliterat" sig från eländen.
Fler offer lär finnas. I Ubåten kan ingen höra dig skrika och sjöbegravningar har han rutin på, det är som en intränad ritual. En avslutning - och sedan en början på något nytt.
Med nya krafter.
"Mannen utan stoppknapp".
Citera
2018-08-04, 05:16
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tror han skiter i det totalt. Nu ritar han nya fantastiska planer på hur han skall utnyttja sin tid till att bli känd och rik samt återuppstå ...Större än någonsin som Vacker, Känd och Rik! Filmstjärna! Slå alla med häpnad!

Madsen har sin Publik att tänka på!
Nu vet jag inte hur det funkar där på fängelset, men verkade ju vara många "gemenskapsytor". OM de sitter i något sällskapsrum och tittar på tv och så visas ett av loppen, någon programledare kanske pratar lite om Kim osv, då kan nog diverse "situationer" uppstå om Madsen sitter med där.

Han sitter nog och skissar på diverse tekniska projekt som han tror sig veta ska ge honom populariteten tillbaka. För honom är det enkelt och självklart - han och hans kunskaper behövs ju.

Sen tror jag att han kommer att ha kontakt med von Trier och han kommer att få höra hela berättselsen och få köpa fimrättigheterna. Långa djupa samtal och PM är noga med hur han vill ha det, hur han skall framstå. Video på ubåtsmordet det har von Triers fått förut. Självklart så handlar filmen officiellt inte om mordet på Kim utan von Trier kör någon variant typ "konstnärlig frihet, den handlar inte om DET mordet, den handlar egentligen om den ondska och grymhet som kan rymmas
EN människa om han hamnar i ett litet utrymme med ett offer, där inga chanser finns att fly."

"Att det blev just en ubåt ska symbolisera att denne sadistiske psykopat liksom befinner sig tillbaka i moderns fostervatten - och han känner sig trängd." Sen klipper han in korta, autentiska bilder från mordet, blandat med filmade sadistscener så det är rent omöjligt att se vad som är vad. Det vet von Trier och det känner han upphetsning av, spänning. När filmen premiärvisas på någon festival lämnar större delen av besökarna filmen - allt är för brutalt, folk mår illa, någon kräks.
Von Trier tycker att alla sådana reaktioner är bra kritik - det visar att hans film väcker känslor.

PM vill inte att någon lång, mörkhårig som Matt Dillon ska spela hans roll. Han vill ha någon som liknar honom mer som är rätt kort, ljus och med utåtstående öron.
Daniel Craig blir valet, trots (eller tack vare) hans muskulösa machoutstrålning

Här är han: https://fuskbugg.se/V9UaD9f3b4/Daniel_Craig.jpg
Citera
2018-08-04, 05:41
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte hur det funkar där på fängelset, men verkade ju vara många "gemenskapsytor". OM de sitter i något sällskapsrum och tittar på tv och så visas ett av loppen, någon programledare kanske pratar lite om Kim osv, då kan nog diverse "situationer" uppstå om Madsen sitter med där.

Han sitter nog och skissar på diverse tekniska projekt som han tror sig veta ska ge honom populariteten tillbaka. För honom är det enkelt och självklart - han och hans kunskaper behövs ju.

Sen tror jag att han kommer att ha kontakt med von Trier och han kommer att få höra hela berättselsen och få köpa fimrättigheterna. Långa djupa samtal och PM är noga med hur han vill ha det, hur han skall framstå. Video på ubåtsmordet det har von Triers fått förut. Självklart så handlar filmen officiellt inte om mordet på Kim utan von Trier kör någon variant typ "konstnärlig frihet, den handlar inte om DET mordet, den handlar egentligen om den ondska och grymhet som kan rymmas
EN människa om han hamnar i ett litet utrymme med ett offer, där inga chanser finns att fly."

"Att det blev just en ubåt ska symbolisera att denne sadistiske psykopat liksom befinner sig tillbaka i moderns fostervatten - och han känner sig trängd." Sen klipper han in korta, autentiska bilder från mordet, blandat med filmade sadistscener så det är rent omöjligt att se vad som är vad. Det vet von Trier och det känner han upphetsning av, spänning. När filmen premiärvisas på någon festival lämnar större delen av besökarna filmen - allt är för brutalt, folk mår illa, någon kräks.
Von Trier tycker att alla sådana reaktioner är bra kritik - det visar att hans film väcker känslor.

PM vill inte att någon lång, mörkhårig som Matt Dillon ska spela hans roll. Han vill ha någon som liknar honom mer som är rätt kort, ljus och med utåtstående öron.
Daniel Craig blir valet, trots (eller tack vare) hans muskulösa machoutstrålning

Han är lik PM särskilt INNAN den begynnande flinten blev så framträdande.

Innan Madsen kommer ut har han väl endast några enstaka spretiga hårstrån på stortån. Han får väl tillverka en egen Kaptensmössa i lämplig storlek för den
Citera
2018-08-04, 12:07
Medlem
kugutts avatar
Citat:

För att säga så, jag skulle inte svimma av chock om jag en dag öppnade en tidning och läste rubriken: "VonTrier gör film om ubåtsmordet".
Citera
2018-08-04, 13:06
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
För att säga så, jag skulle inte svimma av chock om jag en dag öppnade en tidning och läste rubriken: "VonTrier gör film om ubåtsmordet".
Jag skulle bli (glatt)överraskad om han inte gör film om ubåtsmordet.
"Gedigen, inhemsk grymhet - ondskan vi inte trodde fanns i lilla Danmark - men som alla kanske bär inom sig". Typ så blir snacket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in