2018-09-14, 21:17
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Okej, så dom hörde explosioner först. Sedan kom dom fram till att det inte kunde vara explosioner. Det verkar rimligt efterssom om det hade varit explosioner betyder det att någon hade planterat bomber där innan, och det är omöjligt, om det inte var någon slags inside job.
Du får gärna säga något om klippen jag visade.
Du får ta upp dina invändningar med Craig Carlsen -- Firefighter (F.D.N.Y.) [Ladder 8] eller onopono som hänvisade till detta vittne. Jag ville bara uppmärksammade det faktum att era stjänvittnen inte är överens och dessutom motsäger era teorier oavsett om dom tror eller inte tror att dom hört explosioner orsakade utav sprängämnen. Ni har helt enkelt röven som mössa oavsett hur ni försöker vända på den.

Sedan utgick jag ifrån att resten du skrev bara var det vanliga spamet och ignorerade det när det var tydligt att du antingen inte läst eller inte förstått det du kommenterade.
Citera
2018-09-14, 21:36
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du får ta upp dina invändningar med Craig Carlsen -- Firefighter (F.D.N.Y.) [Ladder 8] eller onopono som hänvisade till detta vittne. Jag ville bara uppmärksammade det faktum att era stjänvittnen inte är överens och dessutom motsäger era teorier oavsett om dom tror eller inte tror att dom hört explosioner orsakade utav sprängämnen. Ni har helt enkelt röven som mössa oavsett hur ni försöker vända på den.

Sedan utgick jag ifrån att resten du skrev bara var det vanliga spamet och ignorerade det när det var tydligt att du antingen inte läst eller inte förstått det du kommenterade.
Okej du har 1 vittne som säger något som stödjer dina teorier. Men sedan skiter du i vittnet som säger att han trycktes upp när han kände en explosion från källaren, innan planet ens träffat?
Jaja, personer som dig och Snakeplisssken är verkligen desperata att försvara den officiella versionen även fast det finns 1000 tals bevis som visar att det här var en kontrollerad demolering.
Jag har en fråga till er verklighetsförnekare. Finns det något exempel på någon konspiration över huvud taget som är sann? Eller är eran inställning att inga konspirationer existerar som inte USA eller någon annan västerländsk regering erkänt existerar?
I så fall är vi inte långt ifrån George Orwells 1984, när regeringen säger att 2+2=5.
Citera
2018-09-14, 21:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja som brandman drar man väl den mest logiska slutsatsen att något liknande hänt. Ingen tänker väl från början att sprängämnen planterats. Det är ju först i efterhand när man analyserar materialet mer noggrant som det blir mer logiskt att just sprängämnen användes.
Killen i denna videon beskriver explosionerna han hörde i denna videon ungefär vid 6:00 : https://www.youtube.com/watch?v=jKtU01qcZBM
Han säger att det är tydligt att det handlar om ljud av explosioner och inte kollapsande våningar.
Du har även killen vid 3:00 som var inne i byggnad 7 när explosioner skedde.

En annan video beskriver explosioner innan planen ens träffat från källarvåningen. Explosioner som fick den här vaktmästaren att tryckas uppåt från marken: https://www.youtube.com/watch?v=Ka8muGhlciA

Åh jippi jaaa! William Rodriguez har inte lyfts upp på alltför länge

William Rodriguez är vaktmästaren som var i källaren i norra tornet och vittnade för NIST om hur flygbränslet i servicehissen exploderade. Det här är hans ursprungliga vittnesutsaga till NIST:

"The fire, the ball of fire, for example, I was in the basement when the first plane hit the building. And at that moment, I thought it was an electrical generator that blew up at that moment. A person comes running into the office saying 'explosion, explosion, explosion.' When I look at this guy; has all his skin pulled off of his body. Hanging from the top of his fingertips like it was a glove. And I said, what happened? He said the elevators. What happened was the ball of fire went down with such a force down the elevator shaft on the 58th (50A) – freight elevator, the biggest freight elevator that we have in the North Tower, it went out with such a force that it broke the cables. It went down, I think seven flights. The person survived because he was pulled from the B3 level. But this person, being in front of the doors waiting for the elevator, practically got his skin vaporized."

Rodriguez gick ju tyvärr (för han gjorde troligen en ganska rejäl insats att hjälpa brandmännen etc) och blev fullständig foliehatt efteråt och har både ändrat sina uttalanden och stämt president Bush och 155 andra höjdare, men givetvis har det inte blivit något av det.

The Rodriguez complaint is an epic compendium of crackpot 9/11 theories. I have no doubt that Rodriguez had little to do with preparing it. His main “evidence” of an “inside job,” that an explosion occurred in the basement prior to the flight 11’s impact, is not included in the complaint. https://sites.google.com/site/911stories/rodriguezvs.everyone
Citera
2018-09-14, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Åh jippi jaaa! William Rodriguez har inte lyfts upp på alltför länge

William Rodriguez är vaktmästaren som var i källaren i norra tornet och vittnade för NIST om hur flygbränslet i servicehissen exploderade. Det här är hans ursprungliga vittnesutsaga till NIST:

"The fire, the ball of fire, for example, I was in the basement when the first plane hit the building. And at that moment, I thought it was an electrical generator that blew up at that moment. A person comes running into the office saying 'explosion, explosion, explosion.' When I look at this guy; has all his skin pulled off of his body. Hanging from the top of his fingertips like it was a glove. And I said, what happened? He said the elevators. What happened was the ball of fire went down with such a force down the elevator shaft on the 58th (50A) – freight elevator, the biggest freight elevator that we have in the North Tower, it went out with such a force that it broke the cables. It went down, I think seven flights. The person survived because he was pulled from the B3 level. But this person, being in front of the doors waiting for the elevator, practically got his skin vaporized."

Rodriguez gick ju tyvärr (för han gjorde troligen en ganska rejäl insats att hjälpa brandmännen etc) och blev fullständig foliehatt efteråt och har både ändrat sina uttalanden och stämt president Bush och 155 andra höjdare, men givetvis har det inte blivit något av det.

The Rodriguez complaint is an epic compendium of crackpot 9/11 theories. I have no doubt that Rodriguez had little to do with preparing it. His main “evidence” of an “inside job,” that an explosion occurred in the basement prior to the flight 11’s impact, is not included in the complaint. https://sites.google.com/site/911stories/rodriguezvs.everyone
Nist är en jävla coverup organisation, så du kan ju sluta citera dom som om dom vore någon slags sanningssägare.
Citera
2018-09-14, 21:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nist är en jävla coverup organisation, så du kan ju sluta citera dom som om dom vore någon slags sanningssägare.

NIST är endast en av flera källor som säger samma sak vilket du hade förstått om du klickat på länken, (inte för att NIST vore fel som enda källa heller, de har källor, bevis och relevanta fakta som backar upp sina påståenden till skillnad från dig.)..
Att Rodriguez är en trallgök är välkänt även i trutherkretsar..
Att du inte läst på ens det mest grundläggande innan du gör bort här på forat är inte heller direkt okänt.
Jösses vad argumenten tryter..
Citera
2018-09-14, 21:53
Medlem
Citat:
NIST är endast en av flera källor som säger samma sak vilket du hade förstått om du klickat på länken, (inte för att NIST vore fel som enda källa heller, de har källor, bevis och relevanta fakta som backar upp sina påståenden till skillnad från dig.)..
Att Rodriguez är en trallgök är välkänt även i trutherkretsar..
Att du inte läst på ens det mest grundläggande innan du gör bort här på forat är inte heller direkt okänt.
Då citerar jag mig själv: Jag har en fråga till er verklighetsförnekare. Finns det något exempel på någon konspiration över huvud taget som är sann? Eller är eran inställning att inga konspirationer existerar som inte USA eller någon annan västerländsk regering erkänt existerar?
I så fall är vi inte långt ifrån George Orwells 1984, när regeringen säger att 2+2=5.
Citera
2018-09-14, 21:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då citerar jag mig själv: Jag har en fråga till er verklighetsförnekare. Finns det något exempel på någon konspiration över huvud taget som är sann? Eller är eran inställning att inga konspirationer existerar som inte USA eller någon annan västerländsk regering erkänt existerar?

Det finns miljontals konspirationer som är sanna. Ingen har någonsin förnekat att det skulle förekomma mängder med konspirationer, karteller och liknande.
Oftast är de dock på en helt annan nivå än de världsomspännande fantasierna som brukar ventileras här, och aldrig i världshistorien har väl någon stor konspiration avslöjats av konspirationsteoretiker bakom en datorskärm. Normalt avslöjas de av brottsutredare eller whistleblowers - inte av judehatare och foliehattar. )På med offerkoftorna nu och berätta hur dum jag är)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-09-14 kl. 21:58.
Citera
2018-09-14, 21:58
Medlem
Citat:
Det finns miljontals konspirationer som är sanna. Ingen har någonsin förnekat att det skulle förekomma mängder med konspirationer, karteller och liknande.
Kan du ge ett exempel där någon slags konspiration förekommit som USA's eller annan västerländsk regering förnekat? Exempel där t.ex CIA eller annan underrättelsetjänst gjort något olagligt.
Citera
2018-09-14, 22:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Kan du ge ett exempel där någon slags konspiration förekommit som USA's eller annan västerländsk regering förnekat? Exempel där t.ex CIA eller annan underrättelsetjänst gjort något olagligt.
Hur är det relevant för det vi diskuterar här? Vill du byta ämne så din idioti här ovanför inte lyser med sin närvaro lika tydligt?
Citera
2018-09-14, 22:10
Medlem
Citat:
Hur är det relevant för det vi diskuterar här? Vill du byta ämne så din idioti här ovanför inte lyser med sin närvaro lika tydligt?
Det är väldigt relevant för mig. Du är den främsta motståndaren mot 9/11 konspirationsteorin i det här forumet. Jag har sett dig i andra trådar med och har förstått att du motsätter dig allt som skulle kunna motsäga den officiella versionen av någonting över huvud taget.
Så jag frågar dig nu, finns det någon konspiration eller något olagligt CIA eller någon annan västerländsk underrättelsetjänst gjort som inte USA's regering eller västerländsk regering erkänt?
Citera
2018-09-14, 22:31
Avstängd
Vad vet vi så här långt?

1. 9/11 var en joint venture amerikanskisraelisk false flag med syfte att ytterligare demonisera muslimer och araber, balkanisera Mellanöstern och därmed förstärka dess full spectrum dominance i regionen, stärka petrodollarn samt att införa drakoniska inskränkningar i amerikanernas medborgeliga fri- och rättigheter.

2. WTC-tornen (1, 2, 7) togs ner med kontrollerade demoleringar där former av thermite/thermate användes.

3. De två planen som flög in i tornen var ombyggda passagerarplan som styrdes remote.

4. Pentagon träffades av mindre remote-styrt plan eller kryssningsmissil.

5. Flight 93 sköts ner i luftrummet över Shanksville varpå en eller två kryssningsmissiler detonerade i den lilla grop som Flight 93 senare påstås ha begravts i.

6. Övriga NATO-medlemmar + resten av världen väntar fortfarande på de bevis Bush-juntan ljög om att man hade för att Al Qaida under ledning av en dödssjuk Usama Bin Laden, låg bakom attackerna 9/11.

7. Var och en som hävdar det här attackeras omdelbart som varandes en judehatande antisemit, förentelseförnekare och förpassas i bästa fall omdelbart ut i marginalen.

Har vi glömt något?
Citera
2018-09-14, 22:32
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Okej du har 1 vittne som säger något som stödjer dina teorier. Men sedan skiter du i vittnet som säger att han trycktes upp när han kände en explosion från källaren, innan planet ens träffat?
Är det "flera" eller "t ex" som du har svårt att förstå?

"Det är även värt att notera att flera av dom är tydliga med att dom INTE tror att dom hört explosioner orsakade utav sprängämnen. T ex:
"Craig Carlsen -- Firefighter (F.D.N.Y.) [Ladder 8]"
.

Sen var det inte ens jag som hade vittne. Det var onopono. Att onoponos källor egentligen påstår något helt annat än vad onopono eller andra termitjägare påstår är inget ovanligt.

Och eftersom du verkar ovanligt korkad så skall jag förklara problemet för dig extra pedagogiskt:
Det är inte smart att tjata om kontrollerade rivningar med hjälp utav "tysta" sprängämnen och att även tjata om att ett visst antal brandmän minsann säger sig ha hört höga explosioner. Det är tvärtom riktigt korkat och blir inte bättre av att man har fel både gällande brandmännens antal och deras påståenden. Man framstår lätt som idiot eller lögnare när man beter sig på det viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in