Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Har du bestämt det? Det handlar alltså om många många hundra timmars intervjuer som du kräver skulle redovisas i textform i NISTs rapport.. Varför gav du inga exempel på när detta har skett i andra utredningar - jag frågade ju snällt och du måste väl ha exempel om detta är kutym??
Det är väl inga problem att länka till underlaget i rapporten? För många bits?
Om NIST’s uppdrag var att ta reda på hur WTC’s byggnader kollapsade så säger väl för fan logiken att underlaget till respektive kritisk slutsats publiceras så att allmänheten, som har bekostat och beställt rapporten, kan försäkra sig om att slutsatserna är grundade i vetenskapliga fakta och sund vetenskaplig metod.
Dårhus.
Citat:
47 stycken är väl inte hundratals?
Dessa intervjuer gäller i stort sett endast södra tornet och folk i närheten - inte det du hänvisat till om WTC7 och att folk skulle stått så lång bort att de inte upplevt kraften i explosionerna. ingen här verkar ens tala om öronbedövande dån, hörselskador, seriella explosioner och annat som givetvis vore att förvänta från en normal cd.
Det finns självklart fler, men börja där. Hur har NIST gått till väga när man bevisade att dessa vittnesmål handlar om upplevda ljud som INTE kommer från apterade sprängmedel?
Citat:
Hur vet du att dessa intervjuer / intervjuer med samma personer inte ingår i NISTs underlag?
Eftersom NIST säger att inte en enda av de ”1000” intervjuade rapporterade vad de upplevde var explosioner från sprängmedel i samband med byggnadernas kollapser.
Citat:
Nej jag vänder inte på bevisbördan - det är du som påstod - tidigare i tråden - att filmen inte undersökts av NIST - jag undrar fortfarande varifrån du tagit den uppgiften?
Jag tar den uppgiften från avsaknaden av en sådan undersökning med resultat i NIST’s publicerade rapport. Det kan naturligtvis vara så att de undersökte videosekvensen men valde att inte publicera den.
Är inte det skit samma?
Citat:
Jag påstår att de uteslutit möjligheten - man kan givetvis aldrig ha bevis för att något inte finns/har funnits.
Fast med det argumentet så behöver man ju inte utreda någonting? Att välja att INTE testa eller undersöka rasmaterial för tecken på sprängmedel måste ju grundas på ett underlag som DEFINITIVT utesluter att sådana användes.
Har NIST några sådana definitiva bevis, menar du?
Citat:
Precis som du sitter och hittar på sprängämnen som låter jättelite
Jag länkade till sprängningar med thermate som ju låter mindre än barnens smatterband på Nyårsafton.
Proof of concept. NIST valde ett av de mer volymstarka sprängmedlet och med det som UNDANFLYKT, vägrade att testa eller undersöka rasmaterial för spår av CD’s.
Citat:
så är det ju rent teoretiskt möjligt att det faktiskt uppfanns sådana
Tittade du inte på videon i länken? Teoretiskt?
Citat:
och att dessa användes endast en gång
Ja, det är inte varje dag som en hel civilisation behöver galvaniseras av ett nytt Pearl Harbor och därmed går med på att helt utan bevis invadera, förstöra och balkanisera en massa länder under det skrattretande banéret, ”The War on Terror”.
Om det här ska funka så är det ju bra om folket inte vet att byggnaderna kollapsade av helt andra skäl och aktörer än de som ska få skulden.
Eller hur tänker du här?
Citat:
och att de innehöll ämnen som ändå fanns i rasmassorna
I vissa väl kända proportioner, ja. Ta svavel, t.ex., som ju ingår i thermate. Det ingår också i gipsplattorna men då bundet till kalcium. Andelen svavel i rasmaterialet bör då vägas mot andelen kalcium och är det då alldeles för mycket svavel i relation till den förväntade mängden kalcium, så är stalltipset att det kommer från någon form av thermite.
FEMA skrev ju att det var det ”största mysteriet” bland de fynd man gjorde. Hur stora tjocka stålbalkar kunde sulfideras så att det såg ut som de hade smält eller förångats. Något de aldrig tidigare hade stött på.
Hur undersökte NIST stålet för att ta reda på hur det här gick till?
Citat:
och att man hade uppfunnit antändningsanordningar och radiomottagare som inte var brandkänsliga
Mer eller mindre brandkänsliga remote-kontrollerade, ja. Det fanns redan sådana vid tiden för 9/11 så det var inget man behövde ”uppfinna”.
Det har hur som helst ingen avgörande betydelse hur ”brandkänsliga” apteringarna var. Det brann endast i mycket begränsade delar av byggnaderna, vilket ger att vissa apteringar kan smälla av utan att den egentliga CD’n äventyras.
Citat:
och att allt detta fungerade klockrent och åstadkom exakt samma effekt som NISTs datorberäkningar visade att brand gjorde..
Nu ljuger du igen, SnakePlisssken.
1. NIST’s datorberäkningar är inte tillgängliga i sin helhet och be/visar därmed inte ett smack.
2. NIST’s beräkningar/simuleringar av hur WTC 7’s kollaps
initierades visar sig bygga på det faktum att helt kritiska komponenter avseende byggnadens strukturella integritet helt enkelt ’plockats bort’ i modellerna. Poof!!
3. NIST’s datorsimuleringar av initieringen av kollapsen ser helt annorlunda ut än hur den riktiga kollapsen gick till.
Du brukar svamla om att NIST’s publicerade simuleringar endast ska visa hur initieringen
kan ha gått till och därmed inte ska jämföras med den faktiska initieringen, men inte heller det lyckas ju NIST med. Det enda deras beräkningar och simuleringar visar är att
just så kan det definitivt INTE ha gått till.
Citat:
Rent teoretiskt alltså.. Det är också rent teoretiskt möjligt att Queen Elizabeth är en rymdödla - och detta säger jag inte för att håna utan för att sannolikheten troligen är ungefär densamma.. Men, bevisen för sådana fantasier är noll och NIST har förklarat hur kollapsen skedde helt utan paranormala fenomen eller vapen som inte verkar finnas..
Stolle. Det är NIST och därmed DU som bollar med godtyckliga teoretiska resonemang som helt saknar stöd i empiri för att falskeligen legitimera frånvaron av tester av rasmaterial för spår av CD.
Citat:
I övrigt se tidigare svar.
Ja, du klipper och klistrar, men jag frågar igen:
- Har du något BEVIS, inte godtyckligt spekulerande, för att WTC 7 inte togs ner med en CD?